1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598504 inlägg · 6213 ämnen

Accepterar vi hot på HS?

Sv: Accepterar vi hot på HS?
superfalle: Eftersom det var mig burkmat dyrt och heligt vid 1:a bästa tillfälle under en match i e.on lovade att söka upp och bl.a "dunka en feting i ryggen" så kan jag svara för hur jag uppfattade det. Som hans alla inlägg utvecklade sig mot mig så tog jag det på allt större allvar.

Hans löften (=hot) om att söka upp mig i kombination med återkommande referenser kring sin egen storlek ("1,95 lång") var påtagligt fientliga och aggressiva. I mitt fall är det fullständigt egalt att detta uttalades på ett hockeyforum. Eller i varje fall inte mindre graverande. Det är i alla avseenden fullständigt oacceptabelt!

Vad gäller tonen i stort som vi använder oss av härinne gentemot varandra så blev ju det lite av en följddiskussion och sammantaget tycker jag ämnet är angeläget att då och då, vid behov som nu, dryftas.

mikenomad: "I din broskfyllda ryggrad" var det väl....?

Dalton: Korrekt. Och det ska det ju vara. My bad.

mikenomad: Ja jag menar det :-).

Magnus Rövarn : Jag håller med dig till fullo. Du o jag har haft våra duster genom åren men jag tror ändå vi har respekt för varandra o i sak tycker likadant många ggr.

Säg inte att jag har fel :)

Redigerad kommentar

mikenomad:ibland kan man vräka ur sej väldigt mycket skit och  verkligen  mena det då man är i affekt . jag och spud tex har haft långa bubbel orgier med hot och löften om att träffas . då röken har lagt sej så har man kunnat skratta åt de och till och med uppskattat spud för den roliga person han är . om inte burkmat är någon form av psykfall som borde sitta inlåst så har detta redan lämnat honom och han sitter nog och skäms. Fast de är klart , de finns många olika djur i vår herres hage så man vet aldrig 

superfalle: Om man säger så här; jag sover gott om nätterna och hyser ingen oro inför vinterns besök i e.on. Dock tror jag burkmat tillhör de mer exotiska inslagen i den där hagen.

Alla till Järvsö i morgon eller? Jag funderar stenhårt på att åka men det vore kul att slippa göra det ensam...

mikenomad: Jag kan inte... måste ligga i hårdträning så jag är redo att skydda dig dig i vinter. Gör som du brukar ta rygg på mig :)

Redigerad kommentar

mikenomad: Börjar den 19.00? Jag började jobba idag. Tar det en timme från S-vall ungefär?

Dalton: Mmm....till Järvsö vill jag nog ha två timmar. Men åker man strax före 17 borde det gå..

mikenomad: Nästan 2,5h såg jag nu. Då hinner jag inte :-(

Hahl Bundy: Känns jävligt tryggt och till Järvsö lär han inte hitta så där är det lugnt ändå.

Dalton: Var inte biljetterna nästan slut? 

Dalton: Kan du inte flexa lite? Med tiden, inte musculus pectoralis major alltså...

mikenomad: Jag har ett gammalt Dainese-ryggskydd från hojtiden om du vill låna...?

Dream Team: 50st kvar vid lunch tror jag

Dalton: HB har hand om säkerhetsfrågorna rörande mig i vinter så ta det med honom.

mikenomad: Matchen börjar 18.00

zita: Ok...tack!

zita: Ajaj det var illa :-(

mikenomad: Nu har du snart bättre beskydd än Carl-Philip...

Härligt! Det märks att säsongen är i vardande. :)

Hahl Bundy: Hur märker du det? Jag har inga hockeyvibbar än... Bara älgjaktsvibbar...

Hahl Bundy:Både spännande och märkligt att det känns mer hätskt mellan “vänner” av samma lag än när det handlar om “riktiga” fiender i MoDo eller Brynäs

Mackelito: Kanske pga av antalet raderade inlägg den senaste timmen? :)

« · 1510998