1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600625 inlägg · 6212 ämnen

Agera Nubben?

Sv: Agera Nubben?
Talangscouten: Sant... Ytterligare en busschaffis till MIF;

Time.

Ambroo: Det som inte kommer fram ur den statistiken kring Ungern-keepern är att han är blind på ena ögat.

Ambroo: Nähä! Nu ljuger du!

Skarin: Har dessutom skygglappar. Kan bara titta rakt fram, ej vrida på nacken.

Skarin: Sensationell värvning måste man väl säga. Verkligen Szuper alltså. Är det de Trafik och synskadades Riksförbund som möjliggjort värvningen eller?

ernie eagle och Skarin: Allt man kan säga är väl att det lär vara en hungrig jävel...

Ambroo: Hur menar du då? Det här är ju någonting som inte kommit fram tidigare i intervjuerna - B E R Ä T T A!

Ambroo: Jag vet inte mycket om Ungersk hockey men de har en riktigt stor hall i Budapest. I alla fall tror jag att det var hockeyarenan jag såg utifrån, min ungerska är lite rostig.

El Maco: Var det inte Lidl som etablerade sig på stortorget då?

Ambroo: Mer troligt Domusz

ernie eagle: I väntan på nåt annat så får vi väl nöja oss med den här... Och alla har ju inte gjort hattar i Amerika;

El Maco: Synd att du aldrig besökte "Templet". Hade onekligen varit intressant att få höra en anekdot från langosen förlovade land i sann hockeybiblisk anda.

Men å andra sidan kan man spela hockey i Qatar, Abu Dhabi, Yemen och Saudiarabien samt Brunei och Kinesk Taipei så borde det väl ändå vara hyfsad standard på utövandet ändå.

Fan vad sugen jag blev på gulaschsoppa nu alltså. Jävla skit-Malmö. Måste ni göra en annan hungrig på nattkröken också med era kalkonvärvningar.

Reinhardt Divis.

Ambroo: Grymt klipp!

Hedströms mål!
Hedström blir intevjuad! Han är lite rappare i käften i svensk teve. Eller vad säger du marcus nilsson?
Pausunderhållning! Bowling till EOn nu!

El Maco: Äh kör karaoke på storbildsteven istället ;)

Enligt dagbladet så är jyri marttinen klar 2år efter säsongen.
kanske jag är sen med detta, men iallafall...:)

TIKEUNDERBART: Känns som en perfekt lösning. Han får matcha på svensk is och blir iom det van rinkarna och kommer in i spelet.

Saxat från Miffornas hemsida; "Förutom Fedor Fedorov är också de nytillkomna backarna Vladimir Sicak och Daniel Casselståhl på plats i Malmö och redo för fight mot Timrå IK. Jyri Marttinen väntas först till lördagens hemmamatch mot HV71."

Känns på skönt att slippa Marttinen fast samtidigt skulle det vara skoj att se honom, men det hinner man ju göra hela våren i Kvalserien...

El Maco: Hallen du nämner i Budapest lär invändigt vara något av det mest påkostade i Europa. Man har visst tagit det mesta av det bästa som man upplevt i hallar runt om i världen.

TIKEUNDERBART: Så var det då ute på nätet...

"– Jag kan inte kommentera det här, säger han själv." Hmm, föga överraskande.

Det står också följande att läsa; "Även forwarden Mika Pyörälä i Kärpät som det tidigare spekulerats kring ska vara nära en övergång till Timrå.":

Skarin: Han är klok Percy... Se länk;

vad ska vi tycka om "Masken" då? En av de svagare sportcheferna vi sett hittills och så börjar han höja Peter Andersson till skyarna? Varför värvade han inte rätt från början då?

Rooster23: Masken är bara pinsam. Inget annat!

« · 827654