1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581402 inlägg · 6216 ämnen

AIK - Timrå IK 2014-12-09

1644663 · » Till forumet


Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
fermo: Vad skådar mitt norra öga? 3p, det var inte igår. Nu hoppas jag på 9 segrar på följande 10 matcher, så kan vi sedanvändas låta udda vara jämnt.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
hubbenorlen: Det är sant. Nog håller jag med om att känsligheten i värvningarna och ett ganska gravt slöseri på föredettingar satt oss i den här krisen. Jag gillade att han producerade bra med poäng dock, vilket det var längesedan något av våra nyförvärv gjorde
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
hubbenorlen: Det jag menar är: på senare år har vi haft en jävla massa på papperet svinbra spelare som inte varit villiga att underordna sig kollektivet Timrå IK.
Med bättre fingertoppskänsla och scouting från våra sportchefer så hade vi förmodligen haft ett bättre utgångsläge nu.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Berglund: Förvisso, men han var alldeles för egoistisk och drog ner tempot rejält i pp. Släppte aldrig pucken och var usel i defensiven.
Men så länge man är tekniskt imponerande..,
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
hubbenorlen: Fast Vampola hävdar jag var en riktigt bra värvning. Kanske något i överkant för dyr men han producerade ändå 17 poäng på 20 matcher hos oss i Elitserien. Sen att tränarna med eljestPerra i spetsen inte verkade dra jämt med honom det lär inte ha hjälpt saken hller.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
söder över: Precis! Jag ser hellre att vederbörande ramlar in ett mål på ren vilja då och då än att han dribblar sig fram till mål och missar sista dragningen nio gånger av tio.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
hubbenorlen: jag får nog hålla Med dig i detta...

Som snidare i detta lag bör du ösa in poäng om man inte skall ifrågasättas!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
söder över: Vampola, Hirschovitz och Hult. I rakt nedstigande led. Resultatet stavas dålig scouting.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Det gick idag men jag känner efter matchen att vi fortfarande inte riktigt tar kamperna framför målen ordentligt. Vi stjuter väldigt få stenhårda rökare i kryssen utan snarare lite mer åt fösarhållet så skymmning av målvakt och returslaktningar känns jätteviktigt om vi skall börja göra lite mer mål...
Hör ni det Öhrn boyce o ludde 41!?

Framför vårat egna mål måste vi städa bättre för både Reidar o Norja är bra på att släppa returer...

Våra frw kan bli bättre på att jobba in en klubba mot motståndarbackarnas skott från blå... Vi borde kunna styra bort rätt många fler skott innan de kommer på mål...

I övrig gillade jag vad jag såg i dag. Vi har inga zetterberg's i truppen ännu även om Pettersson 14 är påväg ditåt så den enkla hockeyn med hårt jobb enkla pass o säkra dumpar passar jättebra när man som ikväll har ett helt lag som köper konceptet o sliter arslet för 3 pinnar!

Tack för underhållningen nu tar vi tre poäng i varje match fram till jul tack!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
hubbenorlen: haha hade glömt vampen...
Hehe ja exakt som honom om inte ännu lite mesigare i närkamperna dom få som han inte lyckas undvika...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Tycker att vi byter Norja mot Reideborn med Modo rakt av. Fair and square.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Bragd-Birger: Till AIK kanske...?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09

söder över: Äh, jag bara kööör

Timrå IK har dragit tillbaka sin skrivelse till Timrå kommun gällande försäljningen av Eon Arena. Ändå är den ett problem.

Men det är ett sätt att lyfta blicken i dialogen med kommun, näringsliv och banker för att hitta en långsiktig lösning på Timrå IK:s svåra situation.

– Vi känner att vi har ett annat stöd, säger ordföranden Tommy Andersson.

Eon Arena har stor del i Timrå IK:s tuffa ekonomiska läge.

Men det är inte den enda punkten i arbetet med att försöka få föreningen på fötter. Det är därför Timrå väljer att dra tillbaka sin skrivelse till kommunen..

– Arenafrågan är lika viktig som tidigare, samtidigt som lider vi av sviterna från Elitserien. Det är en stor anpassning att ställa om till Allsvenskan och den tar tid, säger Timråordföranden Tommy Andersson och fortsätter:

– Men vi känner en annan äkthet i dialogen med kommunen, bankerna och näringslivet. Vi har ett stöd och det känns bra, men det här tar tid och tid är något som vi inte har så gott om.

Kan du precisera vad den här positiva dialogen kan utmynna i?

– Jag vill inte föregripa någonting om vad det här kan ge. Jag vet att jag är fåordig och luddig, men jag kan inte kommentera det vidare mer än att arenan fortfarande är en viktig punkt.

Så vad innebär det här stödet?

– Det är ett högst personligt inlägg, men utan stöd kan vi inte bedriva den här verksamheten, det måste vi få distriktet att förstå. Skulle vi inte ha något stöd är dörrarna stängda.

Ewa Lindstrand, kommunstyrelsens ordförande i Timrå:

– När föreningen och näringslivet vill föra en dialog och bidra till en långsiktig lösning för Timrå IK så ser Timrå kommun väldigt positivt på det. Som vi ser det handlar framtiden inte bara enbart om vem som ska äga arenan utan mer om hur klubben kan skapa nya långsiktiga och hållbara intäkter.

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
söder över: Han känns lite som Vampola, så tillvida att han han inte besitter samma jävlar anamma som resten av laget. För lite kamp och för mycket finlir som drar ner tempot.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Vi har uppenbarligen ganska så lätt för AIK. Kanon! Nu är vi i alla fall inte sist längre, även om vi ännu ligger under det nedersta strecket. Hoppas att detta innebär en moralisk vändning! Jaji...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09

T T: nä men jag känner att detta hör hemma mer i silly season än match tråden! ;)

jag vill nog att hult droppar så länge han ersätts av någon vass målskytt...

gärna någon som är lite hård o tuff med. lite mer adaptiv till resten av truppen...

kan känna att icke producerande fin lirare drar ner rätt mycket på kollektivet...

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
SMÅLAND: Ja, nu ligger vi inte sist längre. Nu börjar klättringen uppåt.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Blir jag polisanmäld av Mittmedia nu?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09

Timrå IK åkte till Stockholm för att möta AIK.

Inte Andrée Hult.

Forwarden petades ur truppen och fick stanna hemma.

– Ja, det är klart att man är besviken, säger han.

Timråspelaren som blev lagets poängkung under förra året har gjort 13 poäng (4+9) på 28 matcher i år.

Inför matchen mot AIK var dessutom Erik Nyström tillbaka och redo för spel.

Då valde tränarna Roger Forsberg och Jens Öhman att ställa Andrée Hult utanför truppen. Hult fick i stället följa matchen via en webbsändning hemma i Medelpad.

Varför spelar du inte?

– Tyvärr kan jag inte säga något om det. Jag är inte skadad, så mycket kan jag säga, säger Hult när vi når honom i den första periodpausen.

Hur ser du på att du står utanför truppen då?

– Jag kan inte svara på det i nuläget.

Men du är inte uttagen, är du besviken?

– Ja, det är klart att man är besviken.

Vad tycker du om säsongen så här långt?

– Det finns inte så mycket att säga. Laget har haft en tung period och vi har inte fått i gång spelet i varken power play eller fem mot fem.

Hur tycker du att din egen insats varit?

– Det är väl lite samma, det speglar väl lite hur spelet har sett ut. Vissa matcher har varit bra och andra sämre. Vi har släppt in mycket enkla mål och inte kunnat bygga upp någon trygghet.

– Det är klart att jag hade velat producera mer, det ska jag göra. Men det är svårt också när vi inte har ett fungerande spel. Det har varit svårt att komma till lägen i power play framför allt.

Hur ser du på framtiden i Timrå då?

– Jag kan inte prata om det, som sagt, säger Hult.

Sportchefen Kent Norberg tonar ned hela situationen och konstaterar att det är tränarna som tar ut laget.

– Nu är Andrée utanför och på torsdag så får tränarna ta ställning igen. Vad jag vet så tycker tränarna inte att han ska vara med bland de 13 forwards som fick åka den här gången.

"Nubben fortsätter:

– Andrée är inte dum. Det är klart att han vet att han kan bättre, det är vi överens om.

Under måndagen hade sportchefen ett möte med forwarden.

– Det är inga större hard feelings. Det kan vara bra för honom också att få stanna upp och fundera över situationen. Han är ju inte heller nöjd, säger Kent Norberg.

Kommer han att vara kvar i Timrå IK säsongen ut?

– Det är för honom som för alla andra, ingen är garanterad att vara kvar säsongen ut.

Är han kvar nästa vecka då?

– Vi inga planer på att Andrée ska försvinna. Det är som jag har sagt åt honom också, att vi båda vet att han kan bättre, säger Norberg.

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Bragd-Birger: Övertydligt skulle jag säga.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Rip Kirby: känns som att han är på väg bort, va?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Är det nån som kan lägga ut hela intervjun med A. Hult ang. petningen ikväll?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
söder över: ok=)
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Haur du sitt!!!!
Vi vand me Reinfeldt i kassen.
FRAM ME SEGERGARRE O SKUMPIDUMPA POJKAR :-D
Ja e så gla så jag gråter....
Vi har vändt. .
Äldska Timrå IK i våddt o torrt alltid. .Lall On Lall On..
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09

T T:

stoff: ok bra! fast jag menade primärt min fel tråd dumpning... =)

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Det funkar inte att blanda in andra trådar mitt i en match. Det är sedan gammalt.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
stoff: inte över än, men gillar den positiva andan! :)
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Jockz: sa ju att det skulle sluta fint idag=)
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Jockz: Goal gånger 2!!!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Goaaaaaaaaaaaaaaaal! Islossning
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
DJ Hemp: Goaaaaaaaaaaaaaaaal
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
SMÅLAND:

Exakt! Men jag tror att det blir gängspö även där. Fyllan värmer bäst... : )
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Diddeli: exakt!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Vi har redan mosat aik två gånger den här säsongen, självklart blir det en tredje!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Hälge: lugnt..idag blir det seger!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Grabbarna för kvällen. Ingen Hult. Ingen Jansson.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Hälge: Lite stats inför matchen. Notera Timrås boxplay =) 
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
DJ Hemp: Ikväll ser vi Malmoe FF o stänker ;-)
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
Bortamatch på Hovet i afton således. Torsk där och vi börjar bli riktigt akterseglade. Vem hade räknat med det i slutet av oktober? Det mesta känns deprimerande i nuläget...
Kommentera

AIK - Timrå IK 2014-12-09
Albin med en match till, även Reideborn ansluter.
Kommentera

1644663 · »