1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582418 inlägg · 6215 ämnen

Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18

« · 2114719 · » Till forumet


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Sputnik: Anser att Wallterholm borde få chansen högre upp än i 4:e femman.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Johan J: Visst, Skägget kunde väl ha legat på lite mer där men framförallt är det väl en otrolig styrning? Tycker mer det är ett konstnummer än att det nödvändigtvis måste tryckas in på något minuskonto. Svensson drar ju sig undan för att inte skymma sikten för JJ dessutom.

Men totalt sett så är det tydligt att vi dippar lite nu, i målform. Puckarna som studsade rätt tidigare studsar helt plötsligt lite fel nu. Viktigt att vi fortsätter att gnugga på, vi får ingenting gratis för stunden.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
G?ran Hartmann:Absolut Almtuna gör det bra, Tyvärr har Freddan alltid haft lite svårt att hitta ett spel som funkar mot defensivt starka lag. Intressant att se vilka som kan dra längsta stråt denna match nu. 👍
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Sputnik: fan idag är det som ha en MMA fight i form av en pjäs mellan Lars Norén vs Ingemar Bergman i magen. Håller på Almtuna IS gör det riktigt bra Timrå behöver komma mer samlat i sina anfall och gå mycket rakare. Söker sig ut mot rundlarna, dribbla kan de glömma, farten måste upp och pucktempot likaså i kombination med ett rakare spel mot mål. Nästa forward som spelar pucken i sidled vid ingång i anfallszonen får titta på ett par byten alldeles för juniormässigt. Vill man inte vinna kamperna längs sargerna när man söker sig dit själv med pucken är det bara gå och duscha oavsett vad det står på ”RYGGEN” man är inte bättre än man presterar i nuet. Fredrik har för stort tålamod med detaljerna det utvecklar inte spelarna, det här är som matchen mot Vita Hästen det krävs annat spel än smokinglir. Sådana här matcher vinner man på fart in i kamperna, desperation och kraft samt två blåmärken. Dags att vaska om och gå ner på folk, spela spelare som vill fullfölja på backarna så de börjar sprida puckar etcetera.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Nisse1: tungt snart är vi inne på tre förluster ,nästa är de ju torsk!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Sputnik: Absolut! Det är vad jag sagt hela tiden, när våra forwards släpper klubban och plockar upp handväskan, då blir också våra svagheter i defensiven synliga.

Vi måste ha brutal press i anfallszon i våra matcher för att dölja det faktum att vi har en högst medioker backsida och det har fungerat strålande i 70-80% av den här säsongen än så länge. Vaknar bara våra forwards så reder vi ut det här, som vanligt.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
BlackBay: Haha, att det var kopplat till Svartvik förstod jag mycket väl.

Visste dock inte att du ogillar Petters hitlåt. Sorry!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Hockeyoraklet: Kan tycka det är dags att sära på Madsen, Liljewall och Blomman? Visst ett fint kontringsmål med duon Madsen och Hartmann får ut mycket mer i 5 mot 5 känns det som. De kuggar i och har haft kemi swn förra säsongen.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Hockeyoraklet: Vilken otroligt dålig inställning, kanske läge att vaska om lite?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
mikenomad: det är ju samma skit i den här matchen som mot Vita Hästen. Våra offensiva spelare har tagit semester och några enskilda misstag räcker för att att stjälpa allt. Hade hoppas på lite mer revanschlusta efter förra debaclet, hoppas inte att det här är början på en svacka.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Sputnik: Klart att det är lättare att se backmisstag som leder till baklängesmål. Och jag håller med, forwards har inte spelat bra varken denna eller föregående match.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Hockeyoraklet: Klart man får, dock tror jag folk tröttnar när det är hack i skivan på just backarna match ut och match in. Tycker man en sån här match kan klaga minst lika mycket på våra bekväma forwards. Tycker att man skulle spela Albin Carlsson mycket mer förövrigt då jag tycker han är väldigt konstruktiv och har fart i grillorna.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
mikenomad: Svensson passar inte i ett konstruktivt spelande lag. Han är bättre i spelförstörande moment och passar bättre i ett svagt lag som bara slår bort sig i egen zon. Svensson kan ju inte slå en pass på klubban på medspelare.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Hockeyoraklet: jodå, tycker precis likadant...
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Reinhart...va fan
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Johan J: Svensson skulle ha klivit upp på backen där och täckt av skottet men med det där man-man försvaret försvann han ut i hörnet istället och Almtuna fick gata. Sånt får man dock inte påpeka i det här forumet.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Johan J: Det har ju gått som på räls hittills men nu börjar så smått en hackkyckling utkristallisera sig. Helt ärligt, Svensson håller inte på den här nivån
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Andersson: nånting av Dahlén, Lööke, Olofsson osv. skulle vara välkommet. Spelar dom ikväll?

Johansson får ta på sig den pucken. Hans räddningsprocent senaste två matcherna är ju ingenting att skriva hem till mamma om direkt.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Bänka 2. Svensson.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Upp som en sol, ner som en pannkaka.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Spock: syftar du på mitt nickname så är det engelska översättningen på Svartvik där jag är uppvuxen och har inget med nån jädra hiphop att göra.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Hockeyoraklet: Jajja..
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Röta 🖕.. 1-1
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
TimraStockholm: lite mer Dahlen på det här så
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Hockeyoraklet: Härligt Madsen! Nu kan inte Almtuna ligga och spela i boxen hela tiden, öppnar för fler öppna ytor.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
JonteD: Vi røde! Vi er vide!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Hockeyoraklet: Da'n såt'n i alla fall!!!🎅🎄🎅
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
GRYMT Madsen!!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
0-1 🔥🔥🔥🔥
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Hank: PP igen nu, ber till gudarna om lite rakare spel och fler avslut på kassen.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Hockeyoraklet: Har man gjort militärtjänstgöring eller lyssnat på Sture är man van på att vänta
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Har snart väntat i 85 minuter på att någon ska ställa sig framför kassen men det verkar som att man får vänta lite till. Har någon berättat för våra spelare att pucken inte gör ont?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
BlackBay: Eyy yoh va händer mannen?

Börjar saker och ting röra sig?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Sputnik: om man inte kan snurra upp en brunkare, hur mycket uppsnurrare är man då egentligen?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
SMÅLAND: Urtjusiga glasögon i väntan på Godot.. eller mål... eller nånting.
Spiller upp en belgisk husöl, Saison Boq.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Nisse på Mon or: tänkte nog som större engångsbelopp utöver stödbiljetter...
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
TimraStockholm: Tror Löven kmr att byta tränare innan säsongen är slut
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Andersson: Något man inte kommer sakna den dan man går upp är dessa menlösa brunkarlag. Allt för att bara sätta stopp för skickligare motståndare. Jätteutvecklande...

Iofs också dags för Freddan att börja hitta motdrag mot sådana lag. Dags att visa redan i 2:a perioden då. 👍
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
TimraStockholm: verkar inte vara nån drömcomeback för Poulin i Lövenkassen... 2 insläppta på 4 skott
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Hassan: Man blev hyfsat pepp att hjälpa föreningen nå sina mål.
Timrå IK mår bra nu
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Andersson: gäääääsp.... nu måste det börja bända nåt
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Andersson: Rena sömndosen det här. AIK leder iaf mot Björken.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Gör ju ingenting ifall det skulle hända NÅNTING i första-perrarna
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
JonteD: Jag menar det, det måste vara världens mest prisvärda whisky. Gillar man rökigt så blir man inte besviken!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
JonteD: ja helt grym.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
josha840: det inte påslaget ut, jag spiller upp en till whisky tror jag.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Avskum: Islay mist är för priset en av dom bästa o smakrikaste man kan köpa!!🍺🍺
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Hank: mackmyra intelligens för mig. Barnbidraget borde väl komma snart! Då blir det stödisar!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Avskum: Ok, då kör jag Liebfraumilch och lägger resten på stödbiljetter
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
Bragd-Birger: Skål! Unnar mig en liten bowmore och håller tummarna för att laget studsar tillbaka på ett bra sätt ikväll.
Låst ämne

« · 2114719 · »