1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582182 inlägg · 6215 ämnen

Ang. Timrås skrala öppning

« · 586736 Till forumet


Sv: Ang. Timrås skrala öppning
RocknRolf2 & Sune:

Så här ligger det till. Jag som supporter är oerhört nöjd med Timrå IK's framsteg och framgångar de senaste åren. Dessa framsteg och framgångar beror så klart på en proffsig organisation och ledning (bl.a. Janne Söderström, Kent Norberg och Kent Johansson). Timrås filosofi har varit att handplocka oetablerade (roll)spelare och sedan få dom att växa. Detta har man lyckats med!
I och med att man värvat förhållandevis billigt så har man ALDRIG heller satt ekonomin på spel. Det är viktigt!
Till denna säsong tappade man en hel del spelare (vilket lag gjorde inte det?), man värvade några medelmåttiga elitseriespelare samt några unga, lovande spelare. Så klart hoppades man att någon av dessa skulle blomma ut och det är inte försent än...
Att man sedan valde att inte satsa på några riktiga stjärnor kan fortfarande visa sig vara både rätt och fel. Jag förstår att man ville ge detta laget en chans först och dessutom då ligga bra till rent ekonomiskt.
Ekonomin är det viktigaste! Även för oss supportrar!
Nu ser man att det trots allt fattas målgörare och kommer så klart att också värva någon/några sådana. Det är dock inte det lättaste att hitta, man får INTE förhasta sig och ta förste bäste spelare (som man sedan märker inte tillför någonting). Nubben jobbar säkert som alltid lugnt och sansat utan att äventyra budgeten. För eller senare blir det napp!

Med er, RocknRolf2 & Sune och Sune i ledningen är jag rädd för att Timrå skulle ha stått på ruinens brant för länge sedan.
Jag ville INTE att Timrå ska bli ett nytt Björklöven med ständiga ekonomiska bekymmer och konkurshot!

Man kommer att få ordning på detta!
Kommentera

Sv: Ang. Timrås skrala öppning
Redhat: Sen KAN det ju vara så att vi fans har blivit lite fartblinda av de senaste årens framgångar och verkligen trott på allvar att vi tillhör de verkligt stora tungviktarna i ES. Så är det ju naturligtvis inte. TIK är en liten klubb med små resurser. Även om ekonomin är bättre än på flera år så är den inte i närheten av vad klubbar som HV, Frölunda, LHC och Färjestad har...
Sanningen är den att Nubbens värvningar (frånsett det sanslösa förra året) sett ung likadana ut varje år. Dvs relativt anonyma namn som inga utanför den närmaste kretsen trott på till en början. Men som sedan blommat ut bigtime i Timrå!
Skicklighet och en hel del tur har varit receptet från Nubbens sida. Bara att ha is i magen och hoppas det vänder i år också....om inte så tänker iaf jag stötta mina hjältar i TIMRÅ IK i vått och torrt ändå, även i en (gud förbjude) ev. kvalserie!
Kommentera

Sv: Ang. Timrås skrala öppning
RocknRolf2: Håller helt med dig, Hagos och Jonte var ju i princip klar för NHL, men man satt ändå med armarna i kors. Grabbarna som nu ska producera var ju B-skådisar ifjol, man trodde nog att det skulle gå lättare för dessa herrar att göra nått nu när NHL-lirarna är borta. Men med facit på hand, så vet vi ju bättre.
Kommentera

Sv: Ang. Timrås skrala öppning
RocknRolf2:

Envisas du med att prata med fåraskocken ändå? :)
Kommentera

Sv: Ang. Timrås skrala öppning
Fet-Ecke: absolut, det kommer inom sin tid.
men mer skott på mål och fler avslut så ska det nog gå bra! :)
Kommentera

Sv: Ang. Timrås skrala öppning
RocknRolf2: Jag förstår att folk får panik efter denna öppning av serien men lugn och fin ett tag nu! Jag tror att det blir en ketchup-effekt någon match inom snar framtid. Laget behöver bara se till att få folk på mål och Aalto m.fl. att skjuta lite mer. Lugn det löser sig!
Kommentera

Sv: Ang. Timrås skrala öppning
erathoo: Frågan är ju fortfarande varför man inte värvat några fler producerande forwards. Hedström och Hagos förstod ju vem som helst att dem skulle dra. Nu har vi ett lag bara med gnuggare, inte så konstigt att dem inte kan göra mål.

Oksa är ju dessutom värvad förstemålis. Vem vill se han i mål nu?

Visst, NU finns det inte mycket att värva. Men ledningen har haft hela försäsongen på sig, precis som vilken klubb som helst.
Kommentera

Ang. Timrås skrala öppning
Halloj, tänkte bara delge en tanke som jag haft ang. TIK:s skrala öppning. Har sett 2 av matcherna, LHC borta och FBK hemma, mot LHC hade vi en katastroföppning men kom igen bra i andra perioden, dock för att förlora hedersamt. Mot FBK spelade vi ändå hygligt matchen igenom men inga mål, min första reflektion är att det känns som om vi inte är riktigt samspelta ännu, det är felpass ofta när det "hettar" till, backen vet inte riktigt när och var uppspelen ska ske, när man "droppar" pucken pucken i anfallszon åker medspelaren på "fel" sida eller så är han inte där alls, tekningarna sitter inte på backskyttarna m.m , m.m.....faktum är väl att vi inte har en enda kedja som ser likadan ut som ifjol ? typ FBK har väl nästan 3 ? Jag hoppas o tror att det kommer att se bättre ut bara grabbarna lär känna varann bättre, det måste det bli, annars får vi det jobbigt.

Att vi saknar målskyttar är det väl ingen som missat, om vi lägger ihop poängen förra säsongen för de som är kvar i truppen nu så blir det inte mycket.....Zäta, Modin, Jonte, Gunno och Hagos stod väl för 80-90% av allt producerande 04/05.
Kommentera

« · 586736