1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 603859 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
RocknRolf2: Drott ? Är inte det ett Karlstadlag ?(Rätta mig om jag har fel)

Röda Tallen: Vi har båda en hel del jox för oss annars, så kvartsfinalsursäkten går nog inte riktigt hem. "Det är ju hockey jämt".

Nåväl. Vi avgör, eller utjämnar, på fredag

Ambroo: Jag sätter en peng på att Båsöppnare nästa säsong är

Kungen him self.

Reservkeeper duger han mer en väl till om hälsan tillåter.

RocknRolf2: Det finns ju så många andra dagar att ha middag med flickvännen på. Varför just imorrgon?

... och verkligen apropå ingenting: Här i Halmstad sörjer hockeyfansen att återuppstådda hockeylaget, numera "Halmstad Hockey" (klingar illa i mina ögon) förlorade den avgörande matchen mot Lund Giants hemma med 3-6 och därmed får spela en säsong till i trean. Har sett ett par matcher, det hela liknar mest nån lustig karikatyr till hockey, men publiken är ju engagerad iaf (snitt över 1000). Fan vad jag saknar livehockey med Timrå.

Inte lätt för de sportintresserade halmstaborna nu. Hockeyn har krakulerat och Drott är på väg att rasa ur. Dessutom vägrar surkommunen, som har riktigt bra med stålar, vägrar bygga om ruttna Örjans vall. Tur att man härstammar från finare breddgrader...

RocknRolf2: Det får mig osökt att tänka på denna fras; "Starkt jobbat, P-G!"

...och imorrn slipper ni mina känsloutbrott här på hockeysnack under matchen. Middag med flickvännen i hennes bostad i Tylösand, ej utrustad med livsnödvändigheter som dator och Canalplus. Goddamit! Får ha sportradion på i bakgrunden, oavsett hur impopulärt det nu är.

Tur att det är match på fredag igen.

Röda Tallen: Åsså Tommy Sjödin, han kan ju bara tänka sej två lag, en liten schism med Boork ger oss en lojal back!

Röda Tallen: Då får vi iaf nån med skäggväxt framåt nästa års finalspel Jontes larv lär iaf ligga i lä där...

El Maco: Vi kan ju ta Renberg också...Han säger ju att han kan tänka sig spela i någon annan svensk klubb.

RocknRolf2: Jag slarvläste dina sista rader om Fedorov, därav svaret...

RocknRolf2: Samma här. Han verkar ha en grym bössa och vågar dessutom skjuta. Man får dock hoppas på att han inte är lika defensiv som Aalto... Viklund är ett framtidsnamn med relativt färska landslagsmeriter, men det har varit tungt där efter jul. I Timrå brukar det hända lite med såna grabbar.

Fedorov är också ett namn jag funderat på, men frågan är hur hans profil passar in?

El Maco: De är inte alls omöjligt... Vad det verkar så får Leinonen gå, men med tanke på att man jagar NHL-meriterade Hurme så känns det inte som att man satsar på Modig.

Ambroo: Okej, ja Marttinen glömde jag. Han tror jag på, verkar vara bra.
Viklund? Javisst, även om han varit sisådär i den här matchserien.

Ryker Warg är min dröm Fedorov i Malmö... grym puckhantering, men definitivt inte en sån spelare Nubben värvar

RocknRolf2: Så det är enbart våren och TIK i slutspel som gör detta med dig? Jag var bergis på att du fått en redig hjärnblödning;-)

Ambroo: Jag tycker Timrå ska göra vad de kan för att sno Modig från Luleå. Bara-för-att... Vore ännu en skön rostig spik till i LHF-kistan.

Lär dock inte gå.

El Maco och Orion: Tackar, det är nåt med vår och Timråslutspel alltså.

Jag hade en skum mental övergång mellan svartaste lördagstorsken och vackraste måndagssegern. Var så jäkla deppad efter matchen i lördags. Dock var jag tvungen att fara iväg utomlands på jobb sön-mån och det var så intensivt att jag knappt han tänka på slutspelet alls vilket var en befrielse. Klev på planet hem och läste sportsidorna och fick upp pulsen. Klev av planet kvart över sju måndag kväll, ringde farsan och då ledde redan Timrå. På den vägen är det. Hoppas det blir en fortsatt bra vecka det här!

RocknRolf2: Blir Warg kvar så blir det garanterat endast 12 forwards + ev. junior, då han erbjudits ett mycket fett kontrakt, men om han lämnar så kan vi kallt räkna med 13 st. I övrigt så ser det bra ut bland namnen, men Nyllet ryker nog, tyvärr, om Warg stannar.

Backsidan är ok, inte mer. Den lyfter dock till himlen om Strålman kör ett år till och då får förmodligen Svebba lämna. Jag sätter även ett frågetecken kring Lotvonen...kanske är det läge att bryta hans kontrakt? Du har dock glömt Marttinen på backsidan, som definitivt är klar, och dessutom så finns Tobias Viklund med i diskussionerna.

Asplunds ersättare bli inte Zajkowski, det törs jag nästan lova. Jag skulle istället sätta en slant på Karjalainen i Växjö.

RocknRolf2: Du är en liten gullig teddybjörn ändå.

RocknRolf2: Halleluja!

Fan, såhär kvällen innan kvartsfinaldrabbning 5 är en bra tid att bara njuta av läget lite:

1. Vi är i en jämn kvartsfinal mot länsrivalen. Underbar serie som vi kommer minnas oavsett hur det nu går i resterande 2-3 matcher
2. Forna rivaler är totalt neutraliserade (det iofs sedan länge). Man har ju varit med tillräckligt länge för att minnas alla fejder med "laget i stan" eller dryglövarna osv. Vi hör inte mycket av dem numera. Ingenting alls faktiskt. Undra varför? (hahaha!)
3. Ekonomin blomstrar. rekordomsättning och rekordvinst. Vi har blivit en förening att räkna med även i ekonomiska termer, vilket leder till nästa punkt:
4. Vi kan locka hit eftertraktade spelare. Skyttekungar mm. fan, när man kollar på vad vi har och vad vi kommer få (se mitt inlägg nedan) känns det jävligt stabilt - kanske mer stabilt än någonsin? Ingenting, inte ett smack talar för att vi ska dansa lindans framöver.
5. Jag har ofta varit kritisk till både spelare, ledare, klubbansvariga osv. Garanterat för kritisk många gånger.... Så därför vill jag rikta ett stort TACK till alla som genom ett målmedvetet och kompetent arbete ligger bakom ovanstående 4 punkter... Allt jobb som gör att vi kan njuta av topphockey med Timrå nu och framöver.

RocknRolf2: Agree!

Laken: alright, ja det mesta känns intressantare än Asplund

RocknRolf2: Kan mycket väl bli Jhonas Enroth istället för Zajkowski om SSK inte tar steget upp igen vill säga.

RocknRolf2:
Zajkowski vet jag inte om han är stabilare än asplund direkt..

... Såhär ser laget ut nästa säsong:

Forwards:
Pärssinen - spetskompetens...!
Hedström - svagare än väntat, ändå 40 pinnar
Hahl - dominant när han spelade
Svensson - bra säsong, kommer växa
Sundh - riktigt lovande fighter
Carlsson - grym i defensiven, bäst +/- i laget
Andersson - kanonsäsong, lite lång måltorka nu bara
Regin - kanonsäsong, lite lång måltorka nu bara
Hynning - över 40 pinnar ser ju bra ut. Svagt slutspel
Pyörälä - tvåa i finska skytteligan, grymt. iofs en svagare liga
Axelsson - kan blomma ut ordentligt
Nyllet - en av årets stora överraskningar
+ ny etablerad center, ev en till ytterforward

Backar:
Sanny - bäst efter Anton
Styf - hög jämn nivå, bra i defensiven, användbar framåt
Lotvonen - mycket bra stundtals, ibland osäker. skadetendensen oroar
Svedberg - bör få stanna som 7-8:e
Moe - kan bli nåt, men ingen personlig favorit
Kokko - inte riktigt som förväntat, men duger ok. Aalto var bättre
+ två nya backar, varav en riktigt etablerad (Strålmans ersättare)

Målvakt:
Backlund - riktigt bra säsong!
Zajkowski? eller nån annan stabilare än Aspen

www.aftonbladet.se/vss/rss/story/0,2789,1021134,00.html

By the way, Nubben sitter inte bara och ser på hockey :))

Sedan gick knyllot i casualskola hos ernie :))
www.hockeysnack.com/medlem/Per+HApps/filarkiv.php?showfile=p4260039.jpg

Per HApps: Haha klockren bild :)

Skarin:
Knyllot var långt ifrån casual där hehe

Skarin: Peddo-Uffe?

Per HApps: Hahaha. Det där var tider det. Olle Bladglans med Red Eagles-halsduk och andra attiraljer och Leffe med tryck i blicken och med en renklämma i handen :) Strålande. Ny skärmsläckare.

Vem är det till vänster?

Per HApps: Min dotter sa då hon såg bilden att ..."men mamma är det Magnus(Ernie) då han var ung?".....hehehehee

En fråga, vem är det till vänster på bilden? Samt ålder. hehe
www.hockeysnack.com/medlem/Per+HApps/filarkiv.php?showfile=p4260003.jpg

Per HApps: Äh ;) Hoppas både Justin och Susanne lirar i morgon samt att vi bara går på en center. Det är mysigast så och mer erotiskt på något sätt.

-Gurra-:
Det finns inte en Ö-vikare som jag inte unnar en riktig vinterkräka så här i slutspelstider, hehe

Paddan: Min tanke var att han inte skulle få förstöra något för oss mentalt inför fortsättningen av slutspelet. Känns som om han försökt sätta griller i skallen på Timrå ända sen första matchen.

Winnerborg är inte heller någon utav mina favoriter. Hade hellre sett att Rådbjer fått ansvaret. Men men, vad göra ??

Ääh.. upp med hakan Edström. Ni förlorade ju mot ett bättre lag. Du är ju van att hålla på lag som Timrå är bättre än. Därigenom torde du väl vara van att ta förluster..

-Gurra-: Det är ju redan klart att han inte får förstöra något för er. Istället återkommer Winnerborg, av någon outgrundlig anledning.

Sundström Magsjuk, Morrison ljumskskadad, domare som gissar sig igenom matcherna och Fredrik Warg till Modo.
Det måste ju vara en ren fröjd att jobba på aftonbladet ibland.

Jag unnar absolut ingen människa att vara magsjuk, men det är inte utan att man blir lite skadeglad ändå. Med både Sundström och en skadad Morrison ute ur leken så känns läget lite säkrare än det varit hittills.

Att behöva spela en tuff matchserie med en trångsynt huvuddomare som hela tiden verkar gå efter en helt egenproducerad regelbok är aldrig kul. Men det har ju gått hyffsat hittills och han ska INTE få förstöra detta för oss.
Sen att Fredrik Warg skulle ha skrivit ett 3-årskontrakt med Modo under en pågående kvartsfinal i SM-slutspelet i Timråtröjan mot just Modo känns väldigt långsökt tycker jag.

Kerstin_k: Det har jag full förståelse för :) Tack på förhand!

Bissett19: Ok...tack..

mikenomad: tbd

mikenomad: Saxat från HL:

Fredag 16 mars, kvartsfinal 6
Timrå-MODO
Brynäs-HV71
Matcherna sänds av CANAL+ och Kanal 9. Matchval görs onsdag kväll.

....nån som vet om matchen på fredag sänds i kanal 9?

Olle: Jadå, jag kommer givetvis att släppa en liten highlightsfilm, precis som övriga serien "The best of Timrå IK" från matchserien mot Modo. Men den väntar jag med tills att vi är färdiga med Modo.

Finns det någon som samlar på sig lite highlights och filmer från slutspelet?
Finns ju ögonblick som skulle vara riktigt nice att se igen. Som Sannys mosning på Tommy Wargh igår t ex.

Rooster23: Du har helt rätt!
Vinner Brynäs mot HV får dom FBK och vi Linkping
Vinner HV får vi FBK och HV Linkping

Helg Ernest: LHC slutade ju före oss.

« · 855198 · »