1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604349 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Faan också jag får väl gratulera till segern då det känns svårt/hårt/olustigt (kort och gott många känslor) att gratulera värsta konkurenten till SM guld. Dock kul att ingen av de "fyra stora" vinner guldet iår, surt bara att det blev Modo.

Men vad faan grattis då!! Så då var det avklarat.....=)

Dream Team: Äh, seså. Klart att det blir en del dryga/segerrusiga kommentarer. Bara att använda som tändvätska till kommande säsong.
Rub it in, banjojäfvlar!

Man undrar hur länge det dröjer innan MoDofolket hittar hit och visar upp hur det ser ut när man är bra vinnare.

Snälla hjälp mig...

Finns här någon vänlig själ som har några bilder sparade från resan till Västerås i kvalserien ?? Då vi var 1000 pers på plats....

Hör av er till mig.

Bragd-Birger: Men Hallin är väl ändå ganska långt ifrån att vara nån gubbe. Dessutom har han ju alltid spelat i tredje-fjärdekedjan i Timrå och gjort det med bravur... Fast med dagens Timrå-mått där halva forwardstruppen knappt tagit studenten så blir han väl kanske gubbig (jag med...). Det dock är en otrolig skillnad på en sån som Hallin och en sån som typ Ström.
Hursomhelst ska de nya tredje-fjärdekedja-killarna vara bättre än Hallin (och Nyllet) för att jag ska vara nöjd med rotationen - upp till bevis Axelsson m fl! Så otroligt dyra kan knappast Hallin/Nyllet vara.

Nåväl. Trots allt ser det tämligen ljust ut - så länge Hynning och Pyörälä producerar åtminstone hyfsat. Kommer båda upp till i alla fall hälften av sin senaste poängproduktion (över 20 pinnar per skalle) så bör vi vara klart starkare offensivt nästa säsong (tror dock varken Hynning eller Pyörälä fixar 30 pinnar i målsnåla Timrå).

Bakåt skulle jag gärna se en bra back till. Lotvonen kan mycket väl gå skadad en halv säsong till... och Kokko kan vara tämligen urkass. Moe håller dessutom inte elitserieklass - än så länge. Kvar blir Sanny, Styf, Martinen och Jonsson som förvisso SKA kunna funka som två stabila elitbackpar. Strålman borta lär dock kännas.
På målvaktssidan håller Backlund bra, förläng hans kontrakt med några år tack. När Backe väl har formsvacka, någon kommer garanterat under säsongen, så ska backupen kunna hoppa in bättre än Asplund - läs: kunna vinna nån match ibland...

Bragd-Birger: Tack För att du lugnar en gammal gubbe :)

Har lite svårt att ta in allas oro över vår unga forwardstrupp. Låt oss snabbkolla läget, genom att slänga upp forwards på en höft i olika kedjor. Vi får då t ex:

1:a Hahl, Hedström, Pärssinen
Kommentar: en av seriens absolut vassaste formationer. Med en icke skadehämmad Hahl är detta ett dödligt vapen mot vilket lag som helst.

2:a Regin, Pöyrälä, Hynning
Kommentar: Räknat på en låg utvecklingsprocent på Regin till i år, jämfört med utvecklingen från föregående år, blir han en av seriens toppcentrar vad gäller spelsinne och teknik. Pöjjan förväntar vi oss mål av, Hynning spöade varenda timråit i poängligan förra säsongen - dock i en riktigt vass formation. På pappret en sexigare 2:a än i fjol, trots Wargens frånfälle.

3:e Andersson, Robban, Sundh
Kommentar: Sundh var ett utropstecken, givetvis kommer han fortsätta framåt. Andersson en synnerligen kompetent center, även han med utvecklingspotential - se bara vad han uträttade med mer förtroende än han fick i LHC. Robban behöver inte kommenteras.

4:e Erik Andersson, Axelsson, Svensson
Kommentar: ungdomlig entusiasm, avlastare med potential.

Slutkommentar: vad är problemet? Räknar vi de två första formationerna som orutinerade? Klart vi inte gör. Återigen: Hynning producerade mer än någon timråit, Regin ser sannerligen inte orutinerad ut på isen och Pöjje är en dokumenterad poängmakare.
Tredje, då? Tja...Robban och Andersson orutinerade? Näppeligen. Sundh någon som man behöver fixa barnpassning åt matchfria kvällar? Knappast. Hans oblyga spel från fjolårssäsongen lovar mycket inför kommande.

Jag brukar i o f s ha lätt att se det positiva i allt Nubben gör, likväl: jistanes, så spännande det ser ut. Här finns en - i mitt tycke - optimal blandning av dokumenterad förmåga och talang.
Jag älskar Hallin på ett närmast homoerotiskt sätt, ändock kan jag inte se annat än att en skilsmässa var nödvändig. Han platsar inte i någon av de två första formationerna (eller bör inte göra det, i ett timrålag med ambitioner att bryta de föregående årens impotensproblem), och att lira honom i tredje, fjärde känns bortkastat. (RR2: vad har vi sagt om gubbar i fjärdekedjan?)
Det är inte hårt jobbande forwards som varit klubbens akilleshäl. Det har vi haft i överflöd, och jag ser snarare den kommande säsongens lägre brunkarkvot som ett friskhetstecken.

Detta kommer bli riktigt jävla bra. I a f på forwardssidan.

Hahl Bundy: var lugn bara det här blir bra det!! =))

diffe: Ähh, jag känner lite osäkerhet bara, är inte riktigt övertygad än.
Men det kommer väl.

Hahl Bundy: hur kan du säaga så??? Orolig för backsidan den ända bra back som troligtvis försvinner är Anton, dom skulle kunna slänga in Martti Järventie också så blir det nog mumma. Spela fysiskt har väl inte varit Timrås melodi så varför skulle dom börja med det nu?!
Deras syrka har varit att åka skridskor, det tror jag dom här grabbarna klarar utan problem.
Själv så har jag alldrig känt mig så lugn någon gång! =)

...så sitter jag o tittar på lagbygget för dom närmaste åren. Ärligt talat, känner jag en viss oro pga alla nya unga spelare.
Om nu säsongen börjar knackigt hur reagerar dom då? Hur bra är egentligen backbesättningen?
Det behövs minst 1 mycket bra back till i mitt tycke. Hur fysiskt bra kan det här laget stå upp?

Många frågor o svaren får vi till hösten, antar jag.

joanlinkan: Det är inte Apropå ingenting......, det är Silly Season 2007/08....

Jag har en liten fundering bara hur "våran"/ timrås ledning tänker nu. dom har värvat endel unga spelare men dom har inte en enda forward som är rightskytt ? nackdel / fördel ?

Friman SR:

Skit Du i Linköping! Vi kan fan i mig inte ta ansvar för dem, vi kan bara hata dem... VI - Timrå IK - måste ta vårt SM-guld före LHC - det är det som gäller! MoDo vann för länge sedan och denna skada är därmed redan skedd, men jag unnar Ö-vikarna denna framgång då jag anser den vara grymt välförtjänt... Grattis MoDo! Hoppas att ni ror hem ert andra SM-guld...!

Friman SR: Varför inte bara se på finalen för vad den är? En final bara, en ganska ljummen sådan. Jag personligen skiter fullkomligt i vilket lag som vinner, men jag ser matcherna ändå.

DJ Hemp: Jag håller med Hempen, trots att ÄLSKADE TIMRÅ IK torskade mot äckliga MåDö så bör man nog hålla på nolaskogarna... Varför??? Jo, för en viss svans av rötägg... Som hockeysupporter så hade jag önskat att staden Linköping hade fått ha ett framgångsrikt fotbollslag att kunna kanalisera rötäggen till, tyvärr så besudlar äcklig del av LHC's sk, supportrar sporten ishockey... Av två onda ting, det bär mig oerhört emot att säga det, men heja MoDo då da....

Glädjande nog har nu MoDo två jättechanser att ro hem SM-guldet. Imorgon kommer jag att bege mig till mitt lokala O´learys för att bevittna denna eventuellt fantastiska händelse. Efter år av finalbedrövelser - t ex Hammarby Bandy och MoDo Hockey - räknar jag nu med att få fira ett välförtjänt guld. FORZA MODO!!!

Robban: Icke då. Boork var kanske den mest drivande bakom denna värvning.

Robban: Ja oddset på det är inte ens spelbart!

Hahl Bundy: Ger mig fan på att Brendel sitter i Boorkens frysbox när oktober är slut.

73Sjöbba: jag tror iallafall att brendel kommer ploppa i brynäs..han har ju en bra bössa men jag tror det var han bästa och sista säsong som någon "stjärna" ..sen fattar inte, jag trodde inte Boork gilla LATA SPELARE :)

Captain Crash:
"Skönt. Då slipper vi han mot Mora."

Nu vill jag att du förklarar dig lite.

timrå_ik: Ledin kommer bli lika snäll som Magnus Nilsson i Timrå med Kenta vid rodret...

.......och per ledin till hv71 tillsamans med "lill-kenta"...

Hahl Bundy: Skönt. Då slipper vi han mot Mora.

... så kommer Brendl att lossa sin bössa för Brynäs i 3 år framöver.
Om han får för Boork vill säga.

actionleif: Åhh, sorry, kan bjussa på några Salvekvick nästa gång, kanske på nån GIF-match?
Tycho:I morron kväll, eller Måndag kväll, är ju även vår säsong slut.
Sen kanske, om några veckor,eller månader, börjar även jag ladda så smått inför nästa säsong. Men just NU har jag annat för mig! Ha det gött!!

actionleif: Det inte zigge fattar är att vi har börjat nästa säsong redan. :)

zigge: Jag är alldeles skinnflådd på näsan efter att du gnuggat in det faktum att Timrås säsong är slut, allt för många gånger.

zigge: Vi är lite silly av oss, det passar bra. :)

Jag hade tänkt skicka in en skrivelse till hockeyförbundet för att ge HV guldet eftersom det måste blivit något fel när Modo och LHC tagit sig till final. ;P

Tycho: Nämen nu tror jag Du virrat till det, det är väl ändå ditt Timrå som gör allt annat än spelar hockey nu?
Svårt att se hur HV ska få guldet? Kan Du utveckla detta lite? Menar Du nästa säsong?

zigge: Det enda jag vet är att jag inte önskar guld till varken Modo eller LHC.

Modo för att de har spelare som gör allt annat än att spela hockey och LHC för att jag helt enkelt inte gillar det laget. Deras attityd och deras supportrars attityd(med positiva undantag).

Du kan rapportera bäst du vill eftersom jag ändå inte läser det. :P

SM-guld till HV!

Tycho: Du har inte varit med om mycket du! Så bojkotta på du, vi övriga följer med o kan rapportera vad som händer.

Hassan: konstigt att man bara får rösta på en grejj vad vill du "mest" av allt se ..men det är ju bara det jag vill "MINST" kryssa för två grejjer :(

Konstigt att bara 15% tycker att vi ska ha en reservmålvakt nästa säsong.... Eller vill folk ha en dålig back-up?

Hahl Bundy: Tror det kan bli riktigt bra.... Fart Fläkt Framåt!! Underbart... man var nykter imorse men nu börjar det ordna upp sej!

Maggan: Den finns här bredvid. Den 4:e uppifrån.

Maggan: Kolla nyheter till höger..

Hahl Bundy: länk tack.

....så verkar Anton Axelsson vara helrätt för Timrå. Läs intervjun med honom från GP.
Tänk att Timrå har vuxit sig så stora att spelarna nästan ringer för att spela hos oss, lite lätt överdrivet kanske, men ändå.

Smokey: Jag tycker vi skulle ge guldet till HV71, för mer ointressant, oengagerande final har inte jag varit med om.
Jag bojkottar effektivt finalen genom att må illa varenda gång jag ser eller hör något om den på TV eller radio.

TV och radio förstår inte vad som är viktigt i samhället. Följa någon obskyr händelse istället för att koncentrera sig på Timrås silly season. Skumma människor!

Shadar Logoth:

Amen..

Swordster: Tycker också att publiken i övik är sveriges mest okunniga i ämnet ishockey...

NorrlandsGuld: Inte speciellt , men håll ut hörru!
Snart ere lördag igen.

Så måste artikelförfattaren vara sveriges minst kunninge skribent...

Vicke_LKPG: Arg och förbannad? Ett normaltillstånd för allt Linköpings hockeyrelaterat enligt mig.

Hoppas matcherna slutar i en sudden som aldrig tar slut. Allt för att detta menlösa hockeydrama ska fadda bort och glömmas bort...

Annars är jag glad över att LHC och Modo så starkt anknyter till trådrubriken på dessa tröstlösa inlägg.

En annan går mest omkring och väntar på att något stilla domustrappeskvaller ska växta till en jordbävning här på HS.

Vicke_LKPG: Försök ta Krizans rosa smörja så kanske han är mänsklig nästa match.

JonasD: Du måste ha det för jobbigt i livet just nu va !?

EfordeM: Är det vi som gnäller nu helt plötsligt? Skälen till varför vi skulle göra det är väl inte dagsaktuella precis.

"att ni orkar lägga sån energi på gnäll.."
Ett alledeles lysande bevis på självkännedom av dig där ändå. Cred till dig för det.

Är detta forumet för dåliga förlorare? att ni orkar lägga sån energi på gnäll..

« · 872191 · »