1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604402 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Ebba: Jag kan till skillnad från andra här inte se hur din lilla rapport kan hetsa upp någon till att låta så negativa ang. den lilla raden..tyckte det var helt okej o tror inte spelarna skulle ta illa upp heller..varför göra hönor av en enda liten minifjäder.var väl bara en spontan mänsklig kommentar av Dig så no problem..

Tycho: Ja, för de flesta av oss, medans andra kan tycka att det hela är underhållande o som tillför nåt för dom. Vad vet jag?

Varför fanns det förut en spalt i nån kvällstidning "Jag mötte Lassie" som många tyckte var underhållande?

Tycho: Klart dom får. Men om det rapporteras om något som en promenad eller fika... so what. Känns just som, ingenting..

Hahl Bundy: Och jag var hur nära som helst att gå fram och försöka ragga på Z:as nuvarande flickvän när jag såg henne på Arlanda... ;P

Ser du hur ointressant det är för alla som läser detta? ;P

*s*

Tycho: Ähh, själv har jag blivit omkörd av Zäta i 150 km/h. :)

...så kan man väl hoppas att detta går i lås. Modo kan bli lite mer decimerat på backsidan än vad dom tänkt. :)

Captain Crash: Personligen tycker jag att spelarna får göra vad de vill och röra sig vart de vill utan att det ska behöva rapporteras här.
Om de inte beter sig på sådant sätt som är positivt för klubben kan det skötas internt, inte på HS.

Men det är bara en personlig åsikt...

Maggan: Vad är den här tråden till för om inte just "ingenting"...? Du får det jobbigt om du ska besvara alla "apropå ingenting":s med att du är fullkommligt ointresserad.

Ebba: Kamma mig? Det har jag gjort. Men jag fullkommligt ointresserad om någon av spelarna går på stan, eller sitter och tar en fika. Känns som att det är ett naturlig del av deras liv.

Däremot om det är ett rykte om någon ny spelare på G, då är det betydligt mer intressant.

Men som du skrev om att de hade gått på stan med sina respektive... saknade bara bilden också. Eller varför inte när de går på krogen... oj oj oj. *ironi på hög nivå*

actionleif: Ha ha ha, de var inte riktigt så jag menade.. men men :-).

Nej, jag är inte på smällen även om man kan tro det. Skenet kan bedra.

...så är ingenting som väntans tider.

-Gurra-: Han skriver nog på innan det kommer upp på hemsidan så tekniskt sett så är han nog klar en stund innan det kommer upp på hemsidan.

Maggan: Jepp. Det händer inget annat intressant här ändå.. Visst hade det varit en helt annan attityd om jag berättade om någon annan, enligt ryktena, aktuell spelare? Ta och kamma dig, snälla.

Swordster: Gissar på att du läst detta på aftonbladets hemsida.
Som andra redan sagt... Ingen spelare är klar förän det står på hemsidan.

Swordster: Han är inte klar innan det står på hemsidan!!

Sune: Ja kanske,men den har jag förträngt,jag blev så jävla arg då vi förlorade på ett jävla sätt mot djurgården.jag blev så arg så att dom skickade hem mig från jobbet.

Sune: ja men palla räkna lockout säsongen då

fighter:

Bästa laget måste väl ändå vara lockout-säsongen.

TD: Han är väl lika klar som han har varit de senaste månaderna!?

Snoop: Precis inget är 100 innan det står på hemsidan,och webansvarig är ju inte världens snabbaste precis.Men detta känns bra,måste vara det bästa laget timråik ställt på isen nån gång.

TD: Enligt rubriken ja, men inget är ju påskrivet än..

Grattis till ett bra nyförvärv Timrå!

TD: ska ju stå på timrås hemsida också :)

Snoop: Tenkrat är klar!

Knylan: jag fick svar från jocke nu imorse, han sa att bilder på byggena kommer, men att det just nu inte finns så mycket att knäppa på :)

Ebba: Nya skvallertidningen eller?

Så skymtades Sanny och Pyörälä samt sina respektive på promenad genom stan tidigt ikväll.

Snoop: Mejla Jocke Sandström på kansliet och lämna det förslaget. [email protected]

nån som vet hur de går med hängläktaren och utbyggnad av gym och så i E.ON , skulle vara skojj om nåm tog nå bilder och la ut :)

Dream Team: Älskar den sidan snacka om adventskalender för vuxna

...så är det aldrig fel med en liten påminnelse. Ja, för oss som nu inte är bilburna och vanligtvis färdas norr- eller söderut längs E4 från Timrå vill säga.

Någon som vet hur tillbyggnaden av hängläktare går? bilder?

...så är det United med Judas P (?) nu på radion. Kanske skulle funka på läktaren.

-Gurra-: Kan du inte ta upp ngt mera äckligt detta blä jag mår ju illa nu.

JD: Lika snurrig som vanligt jag :-).Uppfattade inte att det var han.

Tack ska du ha !

-Gurra-: Han kommer in med 41sek kvar av klippet

-Gurra-: Ja, han intervjuas ju i klippet.

Har sett detta klipp så många gånger...
Men jag undrar fortfarande, överlevde han denna olycka??

Tacksam för svar.

Bragd-Birger: Jag håller med dig fullständigt kring din analys när det gäller Backlund.

Det var allt jag ville säga. Tack för ert tålamod.

Bragd-Birger: Kan hålla med dig ang. Backlund och säsongen som var för hans del. Inte dominerade han direkt sett över hela säsongen. Enstaka matcher och vissa perioder var han dock grym men han är fortfarande alldeles för ojämn. Som 1:e målvakt i ES är han däremot ett mycket bra alternativ och ser man till vad som möjligtvis skulle ha funnits till hands på marknaden om han dragit vore ett sånt scenario en smärre katastrof!

Din bedömning av Ryno känns av någon anledning som väldigt rimlig. Vet inte vad jag grundar det på egentligen men nån magkänsla hos mig tror precis som du, hockeylivet "over there" är nog helt rätt steg att prova för honom redan nu.

Instämmer även i att våra "backproblem" är lite "spik i foten" jmft med LHC:s. Skulle dock hyckla om jag likt dig påstod att det känns tråkigt...;-)

Att Backlund stannade känns givetvis skönt, men väntat. Som han säger i Dagbladet-artikeln: han behöver (minst) ett år till i elitserien. Han är en oerhörd talang och har en väldigt hög högsta nivå, men rent tekniskt är han förmodligen inte ens topp 10 i elitserien. Därför hade NHL redan nu varit bortkastade år. Där har man rimligtvis andra prioriteringar än att lära ut målvaktsspelets grunder till halvgamla svenskar.
Men, notera: jag vill inte tokdissa Backlund. Han ä r trots detta väldigt bra, och kan med rätt träning bli fantastisk redan denna säsong. Men så briljant som media och förbundskaptener vill få föregående säsong till, njae. Någon Kapanen-klass var det inte.

Angående Ryno: de flesta kallar honom årets flopp och anser att det är vansinne att han drar över redan nu. Här håller jag inte med, heller. Flopp möjligen, om man tänker på vad han förväntades uträtta i serien. Likväl, jag tror han har alla chanser att lyckas i NHL utan att behöva ett år till hemma. Han är en Zlatan-typ. Fantastisk teknik och ypperligt spelsinne. Bygger han upp sig rätt och kommer i harmoni med sin stora kropp blir det succé. AHL kan vara precis rätt miljö för honom att utvecklas i.

Inser också att bekymren/farhågorna angående Timrås backsida får ett annat perspektiv när man ser LHC:s brandskattning. Visst kommer det att värvas nytt, men jädrars så dom tappat. Luoma, Holmqvist och Johansson. Alla deras offensiva pjäser. Med Surovy och Weinhandl som nya löntagare undrar man ju hur dom ska kunna ersättas. Mitt tips är att det inte alls går. Tråkigt, tråkigt. Verkligen.

Wayne Gresky: Tack för den utförliga informationen. För egen del kände jag redan till det mesta rörande drafträttigheter och annat, men det är ju inte alla som gör det.

Varför jag tvekade som jag gjorde var nog att jag dumt nog tog för givet att spelarna skulle stanna kvar i ES och mogna som hockeyspelare. Kanske för att jag inte tycker att de riktigt håller klassen fullt ut ännu. Div. källor talade även om detta. Därav mina något luddiga inlägg här i morse.

Junland sägs ju stanna i LHC medan Ryno ses som förlorad för Frölundas del.

Dream Team: Anledningen till att NHL-klubbarna skriver kontrakt med svenska spelare som egentligen inte är färdiga för NHL-spel är att de i annat fall tappar rättigheterna till spelaren. Drafträttigheterna gäller i 2 år, därefter blir spelarna free agents eller blir åter draftbara om de inte är över 20 år. Ryno var t ex draftad 2005 så nu var sista chansen för Red Wings att behålla rättigheterna. För spelare som draftades innan de nya reglerna infördes efter lock out-säsongen gäller de gamla reglerna.

Det kommer antagligen bli allt vanligare att NHL-lagen skriver kontrakt med sina svenska draftval för att sedan låna ut dem till elitserien och låta dem mogna där tills de anses redo.

Jensen_12: Nej jag har ingen router emellan.Det som är mest konstigt det är att det är bara problem med hockeysnack?

fighter: Har du en router emellan? I så fall så är det nog att routern får för många anslutningar. Annars har jag ingen aning.

Mappe: Ja visst är gott när den häringa sidan fungerar.Men jag har en liten fråga till er dataexperter,det är så att jag tappar kontakten med hockeysnack då och då,jag kommer inte åt sidan,och det är bara den här sidan jag inte kommer åt.Utan jag måste reseta modemet,o då brukar det fungera.Nån som har nån aning vad som är fel? är väldigt tacksam för tips.

Dream Team: Trodde även jag att Ryno skulle stanna ett år i elitserien när han på allvar kan konkurrera tack vare skadefri försäsong.

Men det verkar som om Detriot eller Johan inte vågar chansa med elitserien.
Det är trots allt stenhård konkurrens om platserna i år med den ökade truppstorleken som Frölunda med flera kommer köra med.

Junland har väl själv sgt att han ska lira med LHC ett år fast det har ju även Ryno sagt.

... så är det gött när HS fungerar igen, man blir lite less när så inte är fallet. Tänk om man skulle missa något... Man kanske skulle skaffa sig ett liv...

Dream Team:

Kul gför Magnus Johansson, en back som enligt mig är en av de bästa vi haft i svensk hockey. Lycka till mange.

« · 888218 · »