ÄlskarTIK: Ni kan få honom på en gång. En spelare som inte kan ta en bänkning/petning är bara patetisk. Är han dessutom 42 år gammal och presterar hälften av vad han gjorde förra säsongen så blir det rent av löjeväckande.
Jensen_12: Du får väl kika förbi din närsta skivnasare och köpa skivorna, brukar kosta en femtiolapp styck ungefär och är två till antalet. Riktigt god investering faktiskt.
Nu har jag lagt upp Dum Dum Dum också, ännu en gång Michael B Tretow som Trolle. Lägger upp länkarna på min presentation också om ni (om det är någon mer än jensen_12 som bryr sig dvs) skulle tappa bort dom i tråden.
JimmyH: Ja ALLA unnar Robert Carlsson ett SM-GULD, samtidigt som jag unnar supportrarna på läktaren ett SM-GULD. Jag menar vad har man, 893 matcher, samtliga på läktaren....;-) För mig själv överdriver jag nog antalet lite lite dåda, men det gäller nog inte när det gäller dig JimmyH...
Jensen_12: Är väl tveksamt om Michael B Tretows låtar ut Trolles Kassettradio kommer att göra succé som introlåtar, men dom är ju trevliga ändå! (kan väl tänka sig "han är dum dum dum, dumdidumdumdum" som någon utvisningsjingel, men jag vet inte.
John K: I Mars 1998 säger/sa Foppa. "Jag har Ö-vik, MoDo,ledarna,skogen och fabriken att tacka för allt. Alltså återvänder jag gratis till Ö-vik och spelar för MoDo efter NHL. Om jag platsar.
JimmyH: Din kommentar enligt följand är faktiskt väldigt bra.
"Det som känns fel i det är att han valde att efter lockout-säsongen på nytt söka sig till NHL. Jag tycker inte att han har gett tillräckligt mycket för att vara värd att bli unnad ett SM-Guld från mig. SM-guld är bevisligen inget som är superviktigt för Foppa att vinna."
Det faktum att Foppa valde att åka tillbaka till NHL efter lockoutsäsongen visar ju att han inte prioriterade ett SM-guld då. Han gjorde då sitt val och det kan komma att innebära att han aldrig får något SM-guld. Valet är hans och jag tycker att det är lite patetiskt att nu i elfte timmen ska chansa på att få ett. Hur det går kan nog kvitta för min del.
Tant-Gert: De flesta hockeyspelare vill hellre vinna Stanley Cup än de vill vinna SM. Foppa har vunnit 2 Stanley Cup men inget SM.
John K skriver att vi kan väl unna Foppa ett SM-guld för att fullborda hans meritlista och få ett värdigt slut på karriären.
Det som känns fel i det är att han valde att efter lockout-säsongen på nytt söka sig till NHL. Jag tycker inte att han har gett tillräckligt mycket för att vara värd att bli unnad ett SM-Guld från mig. SM-guld är bevisligen inget som är superviktigt för Foppa att vinna.
Sedan så förstår ju jag att man kan ha egna favoritspelare som man vill ska vinna jämt, hur än många gånger de redan har vunnit.
Jag blev till exempel väldigt besviken nu då Roger Federer blev utslagen i Australian Open.
JimmyH: Din argumentation haltar lite. Vad säger att inte robban gärna vill vinna stanley cup? Det känns som att foppas möjlighet att välja var han ska spela ligger honom i fatet i dina ögon. (ja, förutsatt Att foppa är så pass frisk och fit så att han har något att tillföra dvs, det är väl inte helt klart än).
Det finns flera spelare i allsvenskan som aldrig fått chansen att vinna es guld heller, fast de kämpat i årtionden. ska inte de också beredas plats enligt samma logik?
Det känns som du hakat upp dig på att foppa inte ska få vinna es guld och hur illa det skulle vara för timrå, dig själv och ja vem vet vad..
John K: Och med det så menar jag också att det finns fler eliteriespelare likt Robban med många säsonger och som kämpat på i elitserien länge utan att vinna.
Med tanke på att ett SM-guld inte är värt lika mycket som en tredje Stanley Cup-titel tycks ha varit för Foppa eftersom han spelat i Philly och Nashville de senaste åren så unnar jag kämpar likt Robert Carlsson ett SM-Guld mer.
JimmyH: Du skrev "Robert Carlsson är mer värd att avsluta med ett SM-guld än Peter Forsberg såsom jag ser det."
Och jag håller med dig, framför allt med tanke på de många säsongerna i TIK. Det Timråhjärta han visar och alltid har visat är guld värt. Dessutom är Robban en mycket god representant för klubben både på och utanför rinken. Det skulle var kul om han kunde hitta och beredas någon lämplig uppgift i Tiks organisation när den aktiva karriären är över. Varför inte ersätta Bulla när han lägger av och kanske i förlängningen ersätta Nobba. Ingen av dessa är ju purung om man säger så?
Ambroo: Notera att jag i första hand ser att guldet hamnar hos oss. Om det råder ingen tvekan!
Dock tycker jag att man kan vara så ödmjuk att man unnar Foppa detta. Han har ju visat sig vara en gudabenådad lirare och en god representant för svensk ishockey, både i NHL och Tre Kronor. Varför häckla och knussla? Det blir vi varken bättre eller lyckligare av.
Hahl Bundy: Ja och jag tror ju knappast att modoliderna skulle ha sympatier för exempelvis en sån som Robban Carlsson som förmodligen också gör sin sista säsong. Jämförelsen kanske haltar för en del, men Robban är ju minst lika stor här som Peter är där...
Hahl Bundy: Ray Bourque kunde jag väl unna en Stanley Cup-titel efter 22 år i NHL.
Men Peter Forsberg har väl spelat typ tre SM-slutspel i sin karriär. Om nu ett SM-tecken skulle vara så viktigt för honom så kan man ju undra varför han harvat i Philadelphia och Nashville de senaste åren.
Robert Carlsson är mer värd att avsluta med ett SM-guld än Peter Forsberg såsom jag ser det.
Innan det ens är klart OM foppa kommer spela så börjar häcklingen. Jag tycker det är... ovärdigt på något sätt. Foppa är i mina ögon en lysande hockeyspelare, och att pojkstackarn sedan är född och uppvuxen i övik kan han ju egentligen inte rå för. Gläds med honom och unna honom lite flyt med sina skadade fötter istället för att måla upp honom som transa nu igen. Om det vore så att några andra brydde sig vore det ju lite kul att vara kontroversiell, men nu rycker ju alla på axlarna och tycker det är lite småtöntigt att försöka ta poänger på en envis fotskada på vad som för det flesta är så bra en svensk hockeyspelare varit i modern tid.
Herregud, häckla Harald eller Hållberg, hitta på en hyvens hejjaramsa om Hedman! Flytta förgudsskull fokus från foppa förenstund! :)
John K: Att Foppa ska spela med Modo har man ju vetat länge nu, såvida han inte gör en kovändning om han nu kan göra sånt.
Inside info som ligger i släkten kan man väl kalla det, så jag skulle bli mer förvånad om han sticker till NHL faktiskt. Men man ska väl aldrig säga aldrig folk kan ju faktiskt ändra sig i sista stund.
JimmyH: Jag skrev "så kan vi ju faktiskt unna........". Eftersom ordet kan ingår så är det upp till var och en att ta ställning. Min formulering är således inte att tycka åt andra. Basta!
Hoppas att han tar bänkningen på rätt sätt och gör en kanonmatch idag fast ni förlorar eller kanske delar på poängen.