Bergius: Här kommer info från inre rummen i Swedbank Arena. Foppa kommer inte att spela i NHL. Både Foppas pappa och Modo-tränaren mörkar med planeringen som gäller. Peter Forsberg kommer att lira med Modo när han blir spelklar. Antagligen kommer han att få sparsamt med speltid fram till slutspelet och sen gå för fullt i slutspelet (om klumpfoten håller). Allt anpassat till en chansning för att Foppa skall ges möjlighet att kröna sin karriär med den enda trofé han inte har, nämligen SM-guld. Sen kan han lägga grillerna på hyllan och halta runt på golfbanorna.
Om inte Timrå IK går till final och tar SM-guld, vilket vore allra roligast, så kan vi ju faktiskt unna foppa den avslutningen på ishockeykarriären. Därmed inga åsikter om Modo i övrigt. Man är ju en big fan av TIK i första hand.
Skarin: Jäpp.... låter inte som om Nubben vill ha nån ny kråka på papper. Det gör mig ingenting, jag har fullt förtroende för hans agerande. Säger Nubben att det inte behövs så behövs det inte.
petri Kokko måste vara prio ett på backsidan Kokko har varit outstanding denna säsong. Läser om Sjödda i Brynäs denne har nog spelat färdigt om man får tro media, synd på en sån kämpe, välkommen hem? kanske..
1. "Det har gått 13 dagar sedan säsongen tog ett snöpligt slut. Men på tisdag opereras Jonathan Hedström i Stockholm innan kampen mot en comeback kan börja. – Det ska bli skönt att få det gjort, säger Jonte som följde gårdagens match från läktarplats."
2. "På torsdag stänger dörren till nya spelare i Elitserien. I Timrå är dörren redan stängd. – Om inget händer med fler långtidsskador så kommer vi att köra med det här laget. Det har vi bestämt, säger Kent Norberg, sportchef i Timrå."
Bragd-Birger: Backlund är väl fortfarande under utveckling? och det bådar ju gott..... det enda problemet jag ser hos honom är att han kan inte kan gå vidare om han släpper in nåt billigt mål, har lätt för deppskalle, funderar för mycket, tycker det sett ut så i några matcher, men det går att jobba bort!
Bragd-Birger: det kan faktiskt vara så att kapanen gjorde "omöjliga" räddningar och backlund bara får skotten i bröstet. modo är såna, kommer fri och skjuter mitt i bröstet på målvakterna.
Shadar Logoth: Känns väl som att du antingen är sugen på att fördriva lite tid med provokationer eller bara ogillar Backlund och gillar att fokusera negativt på honom. Om jag kollar in övriga elitseriemålvakter så ser jag tre som jag håller som bättre: Enroth, Larsson och Krizan. Bjurling har så här långt visserligen lirat fantastiskt bra, men där återstår om han gör likadant som förra gången han dominerade elitserien: klappar ihop i slutspelet och lirar som DeRouville säsongen efter.
Resten: Korhonen, Sperrle, Ahonen, Törnqvist, Hadelöv, Pitkämäki och allt vad dom heter...tja. Om du ska övertyga mig om att dom är bättre än Backlund får du jobba hårt. Och förbjuda mig att se dom agera på isen.
Visst fan kan vi vinna guld med Backlund. Han var fantastiskt bra i kvarten förra året. Du som gillar stats kan väl kolla in det också. Förklara också gärna varför Backlunds seriestats innebär att han är skitdålig medans Kapanen, som ju hade likvärdiga siffror, ändå var en superkeeper.
Shadar Logoth: Jag kan tänka mig en målvakt i ES att byta mot Backlund. Djurgårdens Daniel Larsson, resterande klassar jag som likvärdiga eller sämre. Liv t ex är en målvakt jag aldrig skulle vilja ha mellan stolparna.
kidcox: tycker i och för sig att Backlund är ganska bra så jag är lite jävig. Dock tycker jag att GAA är ett minst lika bra mått som SVS% och där ligger han bättre till. Timrå spelar mer tillknäppt och släpper inte lika många skott som andra lag. Är man tät får man mindre skott på sig än om man visar luckor och täpper med reflexer.
Shadar Logoth: Jag håller med dig vi kommer aldrig vinnat något sm-guld med Backlund mellan stolparna. Har svårt att folk tycker att han är top tre i Sverige när han inte ens har top 10 i räddningsprocent av målvakterna.
Shadar Logoth: Backe är inte och kommer aldrig vara en spektakulär målvakt men visst har han kvalitéer som rankar han bland topp 3 i ES iaf. Det som gör Backe bra är han står rätt och täcker väldigt mycket av målet, han har ett lugn som gör att han sällan säljer sig och bjuder motståndaren på ett gratisläge. Då rent vid en skottchans. Han är otroligt tät i sitt spel. Där har han räddat många poäng åt Timrå.
Nackdelar: Spelet runt mål: där hans lugn talar emot honom då han inte riktigt har koll på vad som händer runt honom.
Enkla misstag: Så som Liv slinker en del enkla puckar in.
Avsaknad av spektakulära räddningar: Visst gör han en del "bra" räddningar men för att han skulle räknas som riktig topp topp målvakt skulle jag vilja att han tog lite fler "omöjliga" skott. Men det tror jag aldrig kommer hända med tanke på hans målvaktsstil.
Lite många returer: Vissa matcher släpper han väldigt många returer, en del ganska onödiga...
Shadar Logoth: Så om jag förstår dig rätt så tar Backlund dom puckar han ska ta oavsett hur svårt el. lätt det är sen släpper han in puckar som han enl. dig oxå ska ta oavsett hur svåra el. lätta dom är? Så oavsett hur han gör så misslyckas han enl. dig? :)
Tvåtallar: men krizan kan ju vinna matcher åt modo iaf, och det kan i backlund. te.x om man ser på sporten/läser på sportbladet så står det nästan alltid att krizan spelat bra som vanligt men det står aldrig nått sånt om backlund. eller?
JimmyH: Håller med, och därför förvånas i alla fall jag över hur lite som skiljer. Oväntad vinst för Timrå ikväll samtidigt som Modo fförlorar så är Backe förbi.
tudor14: Håller med dig till 100%..så der jag det också.
Har själv spelar med dålig målvakt och vet hur djävla jobbigt det är när man själv får jobba hårt för att göra mål och motståndaren bara behöver lägga den på mål....
Shadar Logoth: Han har vunnit 18 matcher den här säsongen och hållit 4 nollor.
Skulle du byta honom mot någon av de andra förstemålvakterna så skulle det förmodligen inte dröja länge innan du hittar de fel som du hittar på Backlund också. För de är absolut inte bättre.
Om inte Timrå IK går till final och tar SM-guld, vilket vore allra roligast, så kan vi ju faktiskt unna foppa den avslutningen på ishockeykarriären. Därmed inga åsikter om Modo i övrigt. Man är ju en big fan av TIK i första hand.