1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596716 inlägg · 6213 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Hahl Bundy: 6-4 till Krizan. Åkerlund har en nolla här också.

Den viktigaste statistiken för målvaker i nordamerika är dock "Wins". Det räknas inte på målvakter i Sverige av någon outgrundlig anledning som jag inte kan förstå.

Backlund har 18 Wins på 32 matcher, Krizan har 21 på 37.

JimmyH: Tillhör seriens bästa målvakt....???
Du måste skoja....?

Skulle byta ut backlund mot vilken förstamålvakt som helst i Sverige...

Shadar Logoth: Brynäs matchen!

JimmyH: Vilken Match har Backlund vunnit åt TIK...?

Hahl Bundy: 4 har Backlund samlat ihop denna säsong har jag för mig.

JimmyH: Försökte hitta nån statistik på hur många nollor Backlund vs Krizan har i årmen jag hittade inget specifikt.
6-5 till Krizan kan det stämma?

Hahl Bundy: Räddningsprocent är ingen säker vetenskap om hur bra en målvakt är.

Kimmo Kapanen som väl ingen har ett ont ord att säga om hade ju sämre % än vad Backe har i Timrå. Året då Kapanen kom så hade DeRouville på ungefär lika många matcher bättre statistik än vad Kapanen hade i elitserien den säsongen.

Den viktigaste egenskapen för en målvakt är att vinna matcher och det gör Backe åt oss och Kapanen var ju ännu bättre på det då han kunde vinna ungefär lika många matcher åt oss med ett sämre lag än vi har nu medan kanske DeRouville inte vann sådär jättemånga matcher.

JimmyH: Krizan kan vara råusel men skillnaden är att när Backlund är det, får han stå kvar medans Krizan alltid byter som mot VF senast tex.
Det påverkar väl räddnings- % oxå?

Shadar Logoth: Jag håller med dig. Jag tycker inte att han håller måttet överhuvudtaget. Han vinner liksom aldrig några matcher åt oss tycker jag. däremot har han väl förlorat en drös med stora och små tavlor..

Shadar Logoth: Självklart så ska Timrå IK jobba på att ha kvar Johan Backlund så länge som möjligt. Det är en av seriens absolut bästa målvakter.

Det är nog bara Karol Krizan som jag på rak arm tycker är bättre men även han kan ju vara råusel emellanåt.

De övriga topplagens målvakter heter Liv, Stana, Heino-Lindbergh och Ahonen... Vet väl inte om jag tycker att någon av dessa går före Backe.

Shadar Logoth: Tycker nog att du har en lite onyanserad o orättvis bild av Backlund, men det är klart alla får väl tycka vad dom vill.

Shadar Logoth: Han får ta puckarna hur tusan som helst så länge han tar dom och håller sig över 90%. Jag var mer skeptisk i början av säsogen då han allt som oftast bjöd motståndarlaget på ett mål per match.

Jag har vidare inte heller reflekterat över din observation, men ska göra det med start ikväll. Har dock noterat hur ofta han säkert lyckas sätta igång spelet och därmed undvika teknigar i egen zon.

Hahl Bundy: :-D

Han är säker en trevlig kille men han skall inte stå i mål i ett TIK som siktar på att komma längre än till slutspel.

Shadar Logoth: Du gillar inte Backlund, va?!

Tjalle: Kolla in karln när han för omväxlings skull tagit en puck...han tittar omkring sig och har ingen aning om pucken finns i plocken, vid skridskorna eller på läktaren.

Ligger väl på plats 10 av tolv förstamålvakterna om jag inte minns fel.

Sopa!

Shadar Logoth: Elitseriens sämsta målvakt var väl ändå att ta i? Över 90% i räddningsprocent såväl i år som ifjol (dessutom även i slutspelet). En helt ok förstemålvakt vad mig anbelangar.

Tjalle: De kan väl inte förlänga med Backlund och ha som mål att använda honom som förstamålvakt...?

Hoppas att jag drömmer....förlänga med elitseriens sämsta målvakt.

Från Dagbladet;

1: "I går skrev Timo Pärssinen på för två nya säsonger. Och snart kan Johan Backlund förlänga med Timrå IK. – Vi ska försöka göra klart under den närmaste tiden, förklarar Timråmålvakten."

2: "Oskar Johansson har imponerat i Sundsvall Hockey. Innan transferfönstret stänger väljer Timrå IK med största sannolikhet att ta tillbaka honom. – Det känns kul att få en chans att spela in sig, säger 19-åringen."

Mästarklass enligt Nyström

Det är intressant att så många av våra länsgrannar har varit in och röstat på alternativ två i omröstningen här till höger.

Tycho: Efter att ha läst Dagbladets artikel, känns allt lite bättre, det känns med stor förhoppning att det kommer bli samma lag som emot Brynäs, alltså fortfarande utan Hahl och Pärssinen men det har man iofs väntat sig.

Dagbladet nämner inte J.Andersson så honom räknar jag med, Regin hade feber igår vilket gör att hans möjlighet till spel verkar ganska så stor. Lite hals ont har väll ingen dött av.

Enda manfallet från tidigare är väll i sånt fall Lotvonen som verkar skadad, återigen, det känns som timrå har värvat killar som går sönder för lätt...

Men Moe har varit sjuk och som det låter verkar han vara påväga tillbaka, att få in honom istället för Lotvonen skulle ju vara bra då har vi i allafall 6 backar, två målvakter och tolv forwards.

Om vi har lite tur! Men turen måste ju vända nån gång.

friskan: Jag kan centra. ;P
Jag är stor, stark placeringssäker. Dock är jag lite dålig på skridskorna men det borde vara till fördel när jag står framför mål. När jag tar smällarna ramlar jag lätt. ;D

Skarin: Jag tror att det är alla supportrar som trycker upp sina snoriga näsor i spelarnas ansikten som har smittat dom. Håll avståndet, snorisar!

F.ö så är Pärssinen en riktigt riktigt go krapp! Hyvä Päivä suomilainen ei saa peitää!

Skarin: Kanonläge var kanske att överdriva lite, men ändå.

Fler borde prata med sig själv här inne. Ganska trevligt faktiskt. Det är möjligt att debatten kan bli något uddlös.

Skarin: Och nu har matchen försvunnit.

Vi gillar ju att slå ur underläge, men frågan är om inte det här är i det grövsta laget...hehe.

Kul att det blir så här när vi verkligen har skaffat oss ett kanonläge att hamna topp 2.

Men, pucken är platt.

Tvåtallar: Det får vi verkligen hoppas!!

Vi har så många spelare borta, bra sådana dessutom, att spelet utgått på bl a Expekt. 3,70 på Mora ser nog många som en gyllene chans att lasta lite extra på.

friskan:
Talade med en för två minuter sedan.
Johan Andersson spelar troligen. Regin har halsfluss

Tycho:
Finns det inga vältränade i Supporterlaget som kan ställa upp? ;)

Skulle kunna gissa att de provar att centra med befintliga spelare. Robban centrade juh förra året under de värsta skadeperioderna.

Sen skulle man kunna testa Lill-Z om han är medtagen i "snabbflyttskontraktet". Han var ganska bra i den matchen jag såg mot MIF iaf. Det skulle vara kul att se han in ES-miljö.

Men intressant ska det bli iaf...

Pyörälä kan lira som center, han kommer spela på den positionen är jag rätt så säker på. Sedan använder man säkert Robban som Center också, alternativt Lander eller någon annan junior (kanske man lånar in en IFSH spelare ?!)

Annars kanske Pyrret å Robert centrar imorrn. Dom har ju smakat på det förr så att säga

Vad har vi att slänga in i juniorväg då? uppenbarligen behöver vi några centrar, men vilka?

lungan: Det känns lite jobbigt att de skriver att Regin och Andersson är bort, det brukar stå att det är lite frågetecken kring truppen och vi får se hur laget kommer att se ut, men nu när de redan räknas bort, lär det inte vara några mindre sjukdommar!! Hoppas det inte blivit skadade bara!

Kolla formationerna som är borta

Hedström-Hahl-Pärssinen

Lotvonen

Regin-Bagarn-Hynning

Moe-Erixson

Vad ska man säga, detta är ju helt otroligt, vi ska verkligen aldrig få något gratis, bara att hålla tummarna för att Backe "tha man" gör en dunder match och håller nollan för 5:e gången denna säsong så har vi nog chansen att vinna!

Bragd-Birger: Haha. Helt sjukt. Jag skrattar på mig, men ändå inte. Då börjas det igen.

Underbart med Pärssinen. Vi får väl hoppas att han kommer hålla sig skadefri framöver, så att klubben får valuta för pengarna.

Det blir roligt mot Mora. Herregud.

Undrar om det var en taktik att släppa denna enorma glädjande nyhet i samband med Challe snackar!

Nu bör potensialen av att Hahl också stannar blivit större, detta ser jag som mycket glädjande!

Att vi ska vinna imorgon mot ett lag som aldrig ger sig och kommer spela på vilja ser jag som orimligt med det manfall vi tydligen har.

Varför skulle just Regin och Bagar bli sjuka?

Och när kommer Moe tillbaka från sin sjukdom han har varit sjuk i en vecka nu!

lungan: Det känns skönt att vi ger våra motståndare ett sådant stort handikapp nu när serien är i sitt viktigaste skede!

Fantastiska förutsättningar inför morgondagens match. Hahl, Andersson och Regin borta. Återstår så endast en center i truppen. Lägg därtill tre indisponibla backar och man inser raskt att det således återstår fem.
Men vad faen. Vi har ju sju forwards att ställa upp med. Åtta med Oskar Johansson, och tio om vi tar med våra sextonåringar Pääjärvi och Lander.

Ser stabilt ut. Blir det sämre än en 5-1 seger bör Challe kasta in handduken.

Hmm, ja det ska bli spännande att se hur laget ser ut i morgon utan 3 ordinariyfe centrar, den enda center vi har kvar är den som inte varit ordinare men som definitivt blivit det på slutet!

Pyörälä-E. Andersson-Svensson
Tenkrat--Carlsson
Axelsson--Sundh
Lander--Päjäärvi

Koskinen-Kokko
Lindström-Jonsson
Styf

HEHE, ja vi kommer att behöva ta in juniorer är det inget snack om

Vi kommer absolut få se Oscar Johansson, lirar Alexander Larsson fortfarnade i Sundsvall, i sånt fall lär dessa få agera backup imorgondagens fight. Vem som blir back nummer 6 det vet jag inte!

Hoppas att ngn av Regin och Bagarn blir friska i alla fall.

Theo: Läste just, hur i hela havet ska vi klara den matchen. Är det ett skämt eller. Vilket jävla lag ska vi ställa på benen?

Vadå? vad är det med Regin och Bagarn?

Uddan: Härligt... 1 center(4:e center) och 5 backar som kan spela på torsdag...

Faan att Regin och Bagarn inte spelar på Torsda...

HannesHahl: Pärssinen är givet bättre, men det bästa för laget behöver inte vara att han lirar med Pyörälä.

Tror du (eller jag) missuppfattade :)

Bergius: Pärssinen är given, går inte att jämföra honom med svensson.

Tuff konkurrens = bättre prestationer. Givet :) Om challe nu vågar bänka dvs.

nixXz: Självklart kommer han inte lira förren det är riskfritt :)

Frågan är ju om Pärssinen fortfarande är lika given tillsammans med Pyörälä nu när Björn Svensson är glödhet. Jag tycker inte det iaf. Därmed inte sagt att han inte ska tillbaka med Pyörälä. Men Svensson tycker jag ska in på 3 kedjor och få lira.

Det kommer vara tuff konkurrens bland forwards framöver så på sätt och vis så har skadorna på Hahl och Pärssinen gjort oss gott.

vila en match till iaf, så han/dom känner sig HELT ok, inte riskera något på dom.

Var väl iofs ingen superskräll att Djurgårn skulle vinna. FBK:s laguppställning såg ju hyfsat klen ut. Men man tackar och tar emot givetvis.
Topplaceringensaktien stärkt ytterligare.

Annars är det lite festligt att den modolidiska knäpp som inneburit sju segrar på de åtta senaste inte varit tillräckligt för att gå om Timrå i tabellen. Bra, men inte bra nog, dövikare.
Nu hoppas vi på LHC i nästa omgång, liksom Frölunda och, that goes without saying, Timrå. Vore skönt att hänga av modoliderna och öka chanserna för ett mysigt returmöte redan i kvarten.

actionleif: Nu tar vi Mora utav bara farten på torsdagkväll och FBK förlorar ånyo igen mot Frölunda! Hasta la vista baby!

actionleif: Åh jag blir kär och galen utav att gud hör bön! Jag bad ju till högre makter igår att Djurgården skulle vinna.

Ja Ja Ja Ja Ja Ja Yes Yes Yes Yes Yes Yes...

« · 971495 · »