-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Om jag kollar in övriga elitseriemålvakter så ser jag tre som jag håller som bättre: Enroth, Larsson och Krizan. Bjurling har så här långt visserligen lirat fantastiskt bra, men där återstår om han gör likadant som förra gången han dominerade elitserien: klappar ihop i slutspelet och lirar som DeRouville säsongen efter.
Resten: Korhonen, Sperrle, Ahonen, Törnqvist, Hadelöv, Pitkämäki och allt vad dom heter...tja. Om du ska övertyga mig om att dom är bättre än Backlund får du jobba hårt. Och förbjuda mig att se dom agera på isen.
Visst fan kan vi vinna guld med Backlund. Han var fantastiskt bra i kvarten förra året. Du som gillar stats kan väl kolla in det också. Förklara också gärna varför Backlunds seriestats innebär att han är skitdålig medans Kapanen, som ju hade likvärdiga siffror, ändå var en superkeeper.