1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598812 inlägg · 6213 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Per HApps: Kör Erik Moe med J20 laget nu? ...

htikare: Nej, inte enligt Swehockey i alla fall.

Han är väl fortfarande med i A-truppen och lär behövas där i takt med att ljunksarna poppar på övriga backar.

Om man klickar på kontraktsläget till höger så visas bl.a # 11 Peter Nylander 07/07...

Ambroo: Inte nu längre. Bra att någon har ett vaket öga. ;-)

El Maco: Även J18 är Sverigetopp och man har enligt mitt tycke Sveriges bästa 91:a i laget, Anton Lander. Att förlora mot DIF är som sagt ingen skam om man tittar till deras kross av MoDo igår och vill man läsa sig till lite mer om varför den var möjlig så kan man följa länken nedan:

Någon har den minsta aning om vart kortet är taget?
www.hockeysnack.com/medlem/Per+HApps/filarkiv.php?showfile=42208808_1.jpg

Så var återigen Johan Andersson riktigt bra ikväll... igen!..ja Johan A. i Växjös förstafemma mot Leksand ikväll. det är en "hockeykrigare" med stort kunnande som matchas stenhårt o är mycket målfarlig samt står framför mål o tar smällar.är mycket stark också, bra skridskoåkare..

Han påminner lite om den Johan A. vi har o han skulle jag vilja se i TIK
nästa säsong om man fick önska...Man kan aldrig få för många Johan i laget!

Gäller inte den här regeln i våran GB?:
*Angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta).

Så skulle jag vilja se Smokey på plats i Timrå igen.
lokus.st.nu/tpics/ST/bild_600/6631706.jpg

Länk.

Laken: Visst har han rätt, som det känns nu i alla fall, i det mesta. Fast jag måste dock framhålla att Backlund mycket väl kan vara så där överjävligt bra som en förstamålis ska vara. Det visade han ju uppenbarligen inledningsvis av säsongen. Klart som fan att det går tyngre för honom när han inte har ett fungerande försvar. Kontinuiteten mellan försvarare och målvakt försvinner ju i och med alla dessa skador. Det underlättar inte Backlunds arbete att ständigt behöva jobba med nya backkonstelationer. Sedan har väl också Backlund visat att han kan träffa en ganska låg båtten, helt klart. Men allt har sin förklaring.

Men som det känns nu har väl Wikegård mer rätt än fel. Vore det inte för härligt att bevisa motsatsen i ett slutspel? :)

Värst vad Färjestad hade skottlust i den andra perioden idag då ;-)

Shots 3,8%
(12:110:10) 132
Saves 91,7%

tjobba: Svagt att bara göra ett mål på dom skotten

Ros bloggar:

"Lek med scenariot att HV 71 och Färjestad blir etta och tvåa i serien. Och att Linköping och Frölunda blir sjua och åtta. Undrar vilket lag som serieettan väljer i kvartsfinalen?
Så här kan kvartsfinalerna se ut:
HV71–Frölunda
Färjestad–Linköping
Brynäs–Timrå
Modo–Luleå
(Nej, reglerna säger fortfarande att lag 1 väljer mellan lag 7 o 8. Och lag 2 mellan de två lägst kvarvarande lagen.)"

Ambroo: Jag tror inte att något lag kommer att välja frölunda frivilligt.

Rätt roligt detta med supportrar som kan
få köpa biljetter och resa med laget..

(fast jag skulle nog vilja HA betalt för att åka på just detta lags resor)

TIKbiff: Är du så lättköpt, din lilla lättfoting?
Inte ens om dom drogade ner mig skulle man lyckas få mig att sätta mig i det flyget. Dom har ju röda foppa tofflor för all sin dar på sig!

Hahl Bundy:
Men lek med tanken att vi skulle få t.e.x 1000 000 kronor var för att åka med deras flyg (men vi slapp ha cockers ;-) på fötterna)
då kunde vi ju ge dom slantarna till Nubben så han kunde köpa in ett par till spelare för resten av sässen...

Å vipps så får vi vårt SM guld, tack vare att vi STÄLLDE UPP FÖR LAGET

de du...

TIKbiff: Hörröduru, passa´re så det inte händer något med din dyrbara Styftröja ;)

Knepigt nog så utrustas man inte med Croc´s per automatik som modosupporter, och frågan är ifall jag överhuvudtaget skulle ta emot skorna.

Du låter ungefär som en kompis som inte skulle tänka sig att ta ett jobb som snickare i Norge om de betalade lägre än 35.000 i månaden plus fri bil, fri bostad och fri mat.

Paddan:

Skröder då, han som kom från motsatt håll, betalar ni mer än 35 000 i månaden plus fri bil,fri bostad och fri mat?

Han skulle vi kunna låna ett par månader, eller efter vi sparkat ut er ur slutspelet ;-)

Styfen är styf, jätte styf...

TIKbiff: Äh, för honom räcker det att få blicka ut mot Domsjöfabriken efter avslutad träning i Swedbank Arena, det är belöning nog för honom.

Fast, det är klart, för er blir väl tandregleringsnotan för stjärnspelarna nog dyr. För alla förvärv hädanefter måste väl Jontefieras ;)

Äh, Styfen bleknar ju i jämförelse med MIKA!

.....men ändå nånting.
I TÅ kan man läsa följande om Jonte Hedström i listan:
"Slagskott o Tacklingar"

"8. Jonathan Hedström
En av elitseriens allra största och skönaste profiler har haft det jobbigt på isen under en längre tid. Men "Jonta" ska ha heder för att han med samma goda humör fortsätter och sliter och hoppas att trenden ska vända. Och för media är han en drömspelare: rak, ärlig, klurig."

Jag instämmer till 100%. Jag är kanonglad för att Jonte vill spela för Timrå.
Jag kan vänta hur länge som helst på att han ska komma igång, vilket han snart kommer att göra, var så säkra.

Stå upp, Jonte, Står Rak!

Hahl Bundy: Stå upp, Jonte, Stå Rak!......ska det vara.

Oj, nu kanske en del tror att jag är positiv?
Isåfall har dom rätt nu o fel förut!
Tänk vad en del kan missuppfatta.

Ambroo: Det var som tusan!!

Ambroo: actionleif: Vad håller dom på med. Tror dom att det ska bli bättre med Stana.
Visst kan kan göra bra matcher.
Men han är förmodlingen seriens ojämnaste målvakt.
Vissa matcher släpper han in vad som helst.

I mitt första intryck är att det känns som säsongens konstigaste värvning

actionleif: Ja, det var en otippad utveckling. Först får Stana foten av Malmö för att han inte håller nivån hos skånelaget. Där ersätter man med en ex-Brynäsare som spelat över förväntan hittills, och som väl räddat några iofs meningslösa pinnar till MIF, men han har helt klart varit bra. Sedan värvas alltså Stana till LHC som nog får sägas siktar lite högre än Malmö, trots den usla formkurva man haft den senaste månaden. Att man ger Cechmanek foten är inte alls nån skräll, tvärtom. Men Stana som ersättare? Vad det ligger för logik i detta och hur man från LHC-håll har resonerat det övergår faktiskt mitt förstånd. Upplys mig gärna!

Röda Tallen: Se, en till som tänker likadant!

Ambroo: Lite lustigt med tanke på denna artikel....

Ambroo: Vid transferfönstrets stängning på onsdag så bytts Rastislav Stana ut mot antingen Adam Svoboda eller Mario Brunetta har jag hört, vilken det blir är ännu osäkert. Juuso Riksman och Magnus Eriksson är också med i bilden.

Det är lite humoristiskt att det är HV71 som redan har en riktigt het målvakt som knyter till sig Kimmo Kapanen och inte Linköping.

Som ni andra varit inne på så är Stana lika svajig som Cechmanek och har ju dessutom en liknande spelstil. Det vill säga ingen stark ryggrad att lita på i motgång direkt. Det hade Kimmo Kapanen varit.

JimmyH: Det låter som en ganska äcklig soppa, men och andra sidan så kan det inte bli värre än vad det är nu...

När det gäller Kimmo så tror jag faktiskt inte att han ville till LHC, utan där var det förmodligen lugnet, chansen till SM-guld och det faktum att han får många finnar att gagga med som avgjorde.

Men när hade vi senaste 8 backar och 13 forwards att tillgå?

Ambroo: Dock fortfarande tre stycken från förstafemman borta.

Dessa herrar, framförallt de två anfallarna blir i mitt tycke bättre hockeyspelare för varje match de inte spelar.

JimmyH: Mins du matchserien mot FBK när både Kapanen och Hirsch blev skadade. Fagga fick göra debut i Karlstad.
HV71 vill väl ha både hängslen och svångrem om Ersberg skulle behöva avlastas.

Ambroo: Det är så länge sen så man minns inte det.Underbart är det iallafall.Kommer timrå i närheten av slagstyrkan från början av säsongen så ska dom enkelt slå saik imorn.Och efter uppehållet kommer lotvonen o pärsinen mmmm.....

Så går Söderströms pojken mot en riktigt bra säsong;

Ambroo: Fantastiskt skoj för Crippe. Jag tvivlade inte en sekund. I bland kan det vara bra att byta miljö och prova på andra utmaningar.

Får vi - eller när vår vi se - Söderström i Timrå IK igen?

...så har vår länsgranne drabbats av ett rätt jobbigt avbräck, då den axelskada som hållit Andreas Salomonsson borta en längre tid fömodligen inte kommer att hinna läka ihop innan säsongen är över. Man undrar om MoDo finner anledning att ersätta honom på något sätt?

Dream Team: Får man det om man vill ta SM-guld?

NuMo: Ja, jo, det tror jag väl. Eller jag vet inte. Färjestad, som exempel, har väl, förutom fjolårsäsongen, i det närmaste prenumererat på scenariot dyra och sena sista-minuten-värvningar som likväl inte har räckt till något SM-guld. Hur gjorde man förra säsongen, ja. då man nu faktiskt vann, förutom att man plockade in forwardsesset Chrisitan Söderström från Timrå?

NuMo:
Icke, då är det fusk!

Per HApps: Skit! Man får hoppa att vi har någon junior som vill spela hockey då.

NuMo: Ja, eller kanske framförallt en junior som både vill och får spela...

Dream Team: I Modo får juniorer spela, frågan är bara om de vill. Kolla på Hellström nu. Han har inte velat göra mål på hundra matcher, trots att han fått spela hur mycket som helst.

NuMo: Han trivs kanske bättre när han får ta det lungt och skönt och lukta på blommorna? Lückner skriker skjut! Ta ett avslut! Gör något! Men inte Hellström...

El Maco: Han borde träna i Timrå en säsong.

El Maco:
Heja Bobcats : Bofors IK - IF Sundsvall Hockey 2 - 0

Är sundsvall allsvenskans svar på LHC eller är det tvärt om?

Per HApps: Linköping har en hall, pengar och en publik, det är skillnaderna. En likhet är att de båda har oerhört misslyckade klubbmärken som gör örnen snygg.

Bobbarna gör det bra om de klarar sig kvar utan kval. De gör till exempel inte en massa korkade spelarbyten och sparkar tränare, det har de ändå inte råd med.

El Maco: Nej, spelarbyten som i LHCs fall innebär att man kickar en målvakt till förmån för en om möjligt sämre är ju oerhört korkat. Bobbarna har det väl rätt så bra ställt på målvaktssidan med Dahlberg som gästspelat hos SAIK med framgång.

Dream Team: eller så har Dahlberg gästspelat hos Sundsvall med framgång...

« · 816075 · »