1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604277 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Wayne Gresky: Ja visst är det så, men det är ju inte den enda gången en MoDoit gnällt på domaren.

JimmyH: Nej, men det är ett väldigt dåligt exempel. Jag tror de flesta är överens om att det är för mycket gnäll på domaren från modohåll i det här slutspelet. Frågan är om det är taktiskt för att vila spelare som spelar mycket eller om det bara handlar om gnäll?

Det verkar ju inte fungera iaf, för det känns inte som om vi får något gratis från domarna i det här slutspelet... ;)

Wayne Gresky: Ja och andra sidan så går det ju inte försvara Foppa för det där heller. I hans status så krävs det ju att han ska agera föredömligt. Men inte för att jag blev arg direkt, jag skrattade mest bara.

Sak samma nu.

Fungera och fungera. Ni spelar i SM-final, det borde väl ligga över de förväntningar ni hade på den här säsongen antar jag.

Wayne Gresky: Ska man få nåt gratis av domarna?? Det buas ju rätt ofta i svedjebanken tycker jag. Nu har jag inte gjort nån vetenskaplig analys av läget...... Kan bara säga som jag tycker och här har jag medhåll från Lasse (Magnus Nilsson säsongens solklaraste hakning????) Granqvist. Ni har Sveriges mest enögda hockeypublik, så ingen är väl förvånad att ni inte tycker er få nånting "gratis" från domarna.

JimmyH: Foppa är en fruktansvärt dålig förlorare, det är det som gjort att han har kommit så långt. Att en 20-åring ska agera föredömligt direkt efter sitt livs tyngsta förlust tycker jag är både barnsligt och naivt att tycka.

Man kan ju istället fråga sig hur föredömligt ert nyförvärv Hynning agerat utanför isen, det tycker jag är lite grövre...

Jag tippade oss som trea inför säsongen, så final känns väl kanske som ett steg längre än vad jag vågade hoppas på. Hade nog räknat med Linköping-Färjestad i final.

Hassan: Den mest enögda = Den mest hängivna = Den bästa - Så tack!

Wayne Gresky: Varsågod, har du gjort en vetenskaplig analys av att det verkligen stämmer då?

Förresten gäller väl i Sverige precis som i de flesta länder att man är oskyldig tills motsatsen bevisats?? Eller?

Spotmössa? Räkmacka?

Hassan: Alla mina analyser är vetenskapliga. Intuition är överskattat.

OJ är en fin kille...

Hassan: Självklart så har alla lag i slutspelet fått något gratis, då domarna inte alltid hänger med i tempot, läser spelet fel osv. Försöker inte säga att modo lidit mäst av det. Men de har då inte fått det bäst heller.

Wayne Gresky: Något som man märkt är att faktiskt så är de flesta ganska objektiva (kanske till skillnad mot förut då'ra). Men många gånger skriker/buar folket runt omkring en för att sedan skratta och säga att "ja jag vet att det inte var någon utvisning, men måste ju sätta lite press på domaren".

Wayne Gresky: Blanda inte ihop enögd och hängiven....

MorganaLefaey: Visslingar och burop är det absolut bästa sättet att elda upp publiken. Det är närmast ett måste för att det ska bli bra drag. Det är efter en rejäl visselkonsert som hela publiken är med.

Shadar Logoth: Jag blandar ihop vad jag vill. Sen är det upp till dig att hålla med eller inte. :)

Intressant att se att omröstningen i Sportbladet om Modo är gnälligast i ES så svarar 58.4% hittintills JA på frågan.

Hahl Bundy: Märkligt att siffran är så låg med tanke på att media inpräntat i allmänhetens medvetande genom konstanta upprepningar att MoDo är det gnälligaste laget. Trodde själv att det snarare skulle vara som minst 99,5%

Paddan: De har ställt frågan fel. Många blir förvirrade då de måste hålla med Wikegård.

Paddan: Mmm kanske det men det 40% som röstat Nej är ju Modoiter o deras mammor.

Hahl Bundy: Jo, 40% av svenska folket håller väl på MoDo nu. Svårt att inte charmas av vår fina hockey. Sen ska vi komma ihåg att det faktiskt finns modoiter som tycker att vi är gnälligast så i själva verket är nog halva Sevriges befolkning modoiter. Det tar sig! Måste vara bra för souvenirförsäljningen...

Wayne Gresky: Tyvärr har ni tappat 1% nu o sjönk ner under 40% spärren.
Sen är det ju bara 1295 pers som röstat men ju mer folk som engagerar sig desto mindre Modoiter.

Essvikare: Språkligt är det precis som du påtalar helt fel. Jag tror att dom tagit över efter B-Å Gustavsson som började med detta ofog. Ett program i TV tog upp detta och hade klippt ihop en massa frågor till B-Å G och han svarade på alla med ett inledande nej. Eller rättare sagt, han inledde svaren med "nääee".

En annan språklig misshandel som infördes av förre förbundskaptenen i fotboll, Olle Nordin, är att prata i nutid om sånt som hänt tidigare. Ett exempel är när man intervjuas om gårdagens match och svarar "vi spelar bra men gör inga mål, vi skapar inte det rätta trycket mot motståndarna och dom få gånger vi lyckas komma till avslut gör deras målvakt en bra insats". Det skall vara spelade, lyckades och gjorde eftersom det inte sker just nu. Detta sätta att svara har tagits efter av huvuddelen av de Svenska tränarna inom de flesta idrotter.

Hahl Bundy: Ganska oväntat att folk i allmänhet röstar på det sätt som artikeln är vinklad efter det att de producerat en artikel om att modo är så otroligt mycket gnälligare än andra lag där ingen täcker skott och alla är bara småpojkar som klagar på allt.

MorganaLefaey: Finns lite komik i ditt - och dina gelikars - upprördhet. Inte direkt så att tesen 'Modo och dess supporters är gnälligast i serien' motbevisas.
Men jag är så klart på er sida. Kan man annat än älska ett lag som är i final trots att verkligen alla, från experter i TV till domartrion på isen, är emot er?

Bragd-Birger: Om man istället säger på detta sätt då. Jag tänker inte säga att Wikegård är helt fel ute. Modo kanske förtjänar att ligga i närheten utav att förtjäna den utnämningen. Men inte ens du som så ofta vill påpeka att modo är så dåliga och enögdheten hos publiken så enorm kan säga att om man skriver en sådan artikel så kan man göra en normal undersökning på vad folk tycker. 

Wikegård som var grinollen nummer ett när han var aktiv gör ju detta för att han älskar att skapa rubriker och skapa debatt. Att han sedan målar så gott som allt svart eller vitt gör det hela bara lite fånigt.

MorganaLefaey: En sak jag har tänkt på, just när det gäller de "beskyllningar" som förekommit om gnällerier och liknande - kan det inte vara så att Wikegård säger så för att försöka vända detta till er fördel? Ja, så att laget finner all nödvändig kraft och energi som behövs för att vinna genom dessa negativad rubriker?

Dream Team: Chansen finns. Men just när det gäller Wikegård så har jag svårt att se att han försöker skapa prestationsökande artiklar och bloggar.

Nej jag tror han skriver det där, inte för att han skall hjälpa Lhc eller modo utan för att han helt enkelt vill skapa debatt och visst debatten kring snacka med domaren kanske behövs, men då man sett hemmamatcherna och ett antal bortamatcher så kan jag inte säga att modo är värre än något annat lag. Det betyder dock inte att jag tycker de är bättre än något annat lag heller. Wikegård får ju betalt för att skriva och desto mer han syns desto mer kan han tjäna på sina sidoprojekt och att så totalt hänga ut ett lag som han gör nu får ju en hel del uppmärkelse.

MorganaLefaey: Men det bästaste av allt är ju att han i det här fallet har helt rätt. Förresten så har han rätt i gigantiskt mycket den mannen. Så det så.

Lycka till ikväll, eller nåt.

Och med det där uttalandet om publiken i Swedbank gjorde sig Sanny Lindström ovän med MoDoiterna för all framtid. Härligt Sanny! ;-)

Dream Team:

Verkar som moodooiterna glömde det med elen i sitt nya bygge..

Parollen verkar vara..Stort omklädningsrum så tar vi elen sen..

gud: De kommer säkert på något bra att skylla det hela på. Sådär i vanlig ordning, menar jag.

Dream Team:

Du ska se att dom jävlarna kommer att skylla på domarna denna gång med..

Dream Team: Sorry, har inte hängt med i resonemanget... Vilket uttalande ??

-Gurra-: han menar nog det där med att MoDo har Sveriges mest enögda publik.

dr-nix: Visst gör jag det. Det gick alltså inte att tvivla många hundradelar på att Sanny utan pardon utnämnde publiken i Ö-vik som den i särklass mest enögda av alla. Heja Sanny!

Dream Team: jo men det är ju ingen hemlighet, det finns ju ingen chans över huvudtaget att MoDiterna kan neka det övriga hockeysverige är i ense om (visst?!)

dr-nix: Nej, det är dagens sanning. Verkligen. Det är dock extra kul när Sanny, i sann skjutjärnsjournalistisk anda, i direktsänd TV, lägger fram korten "on-a-da-table" som han gör.
Nämn något som i sanning framställer MoDo eller MoDoiter i något negativ dager, som dessa inte försöker förneka?

Dream Team: Svårt att förstå ditt resonemang, varför skulle publiken i övik ha något emot honom för att han tycker att dom är enögda? Det är väl knappast något fel med att vara enögd? Sanny är en skön snubbe och vi i övik är stolta över oss själva för att vi gör vad vi kan för att hjälpa vårat lag!

Dream Team: Tom lysrören var En-ögda ikväll!! O trikarn vet knepet nu, inför tordagsmatchen!
Vilken Hemmadommare!! 4 raka på Pingen, varav 'fällningen' på Hedin i 2:a kanske var billigast.

Bragd-Birger: TACK för Ditt stöd, B-Birger!! Men Elektrikern är med oss!!

Nytt namn: E-OFF-Arena!

Den enögde är KUNG i de blindas rike!

zigge: Ja, det var väl tur att problemen med ljuset kunde "lösas på plats". Det var tydligen ovisst in i det sista hur det skulle bli med den biten.

Varför inte "Cash-out Arena"? På tal om antonymer (motsatsord) alltså.

"Och med det där uttalandet om publiken i Swedbank gjorde sig Sanny Lindström ovän med MoDoiterna för all framtid."

Inte alls, det värmde. Jag tyckte mig istället se en glimt av avundsjuka i hans rådjursögon i att ha en sådan hängiven publik.

Hawerchuk: Den avundsjuka han möjligtvis känner är väl att veta hur nära det var att man omintetgjorde Modos avancemang till semin och hur erbarmligt usla LHC var denna kväll. Kort sagt, det är utomordentligt små marginaler i den här fantastiska sporten ishockey.

Hängivenhet är inget Sanny lider någon brist på på sin hemmaplan. Det får han och de övriga spelarna i överflöd. Varför jag skrev som jag gjorde var bara för att jag förväntade mig någon form av motkommentar mot hans uttalande. Men om så inte är fallet, fine with me.

Hawerchuk: Självklart, vad är väl störst, om inte den Kungliga Svenska Avundsjukan? ALLA är de avundsjuka på vår hemma-publik!! Faktiskt språkade jag på Långfredan med en LHC-are, som sa sig vara Förb..ad på sin 'egen' publik, att de inte hjälpte domaren döma, s.a.s.
Undrans om LHC fortfarande trivs uppe i Ö-vik?

Dream Team: Ni har ju så uschligt liten hall, kan ju inte bli nåt tryck i en sån liten lada.

Hawerchuk: Hängiven = Okunnig?

zigge: Visst är det väl härligt när ödmjukheten får ta första position på ett sådär självklart sätt som du uttrycker det. Grattis till SM-guldet!

zigge: Nej, det blir det aldrig i E.ON. På tal om aldrig så har väl du aldrig varit där förmodar jag?

Dream Team: Tackar!! Även om det nu ska spelas om det, vilket vi lärt oss 'the hard way'!
Nä, ursäkta, kunde inte låta bli Ditt gratisupplägg på straffpunkten, vi har ju länge gnabbats om arenorna hit o dit. :-)

Orka att de ansvariga för timrås hemsida måste göra om alla nyförvärv i photoshop när de skriver om dem på hemsidan... man ska respektera (och upphovsrätten för den delen) laget de kommer ifrån och om man inte har en riktigt bild på honom iklädd timrå tröjan så får man helt enkelt låta bli bilden eller ta en orginal bild

zigge: eller enfas-arenan...
Jävligt snyggt att bryta strömmen just när Linköping börjar få lite flyt!
Såna vaktmästare vill jag ha i Timrå också!
Åsså grattis dårå!

« · 869268 · »