1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613849 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
The Palm:
En undran: i allsvenskan finns ju inte kravet på videomåldomare men OM man nu är ett f.d. ES-lag med utrustning FÅR man då använda den?

Måldomaren i Ängelholm tar time-out resten av säsongen (se länk).
Personlig reflektion; Det gör han rätt i. Dock borde hans "time-out" bli lite längre än bara denna säsong (fast vem vet, nästa år behövs förhoppningsvis inga måldomare i Ängelholm, eller Ö-vik för den delen...)

F-n vad jag lider med Åkerlund!
Hoppas, hoppas, det inte är alltför allvarligt.

Vad ska man säga mer än att detta är skrattretande. Är inte Åke sjuk så är han skadad. Det här är riktigt tungt och självklart drabbas Timrå IK när det är som värst. Det vore väl bara för mycket om det visar sig vara något allvarligt med Åkerlund.

Nu är det dags för Backe att vinna matcher åt oss och sluta upp med att släppa in skitmål i viktiga lägen.

Herre-gud.

mikenomad: Bra tips. :)

erathoo: Precis, ska han då åka ner för att agera som sjunde/åttonde back när Erixon lär gå före om t ex Persson har det tungt?

Frella: enligt ST är sebban 7:e back, inget om Sunnqvist.

erathoo: Åka med som åttonde back till Jönköping?

Hahl Bundy: Mitt tips är för att du är tikare, antagligen en ganska luttrad sådan också.

mikenomad: Får inte Sunnqvist åka med till Jönköping? gjorde inte han en riktigt bra match mot MoDo? märkligt..... :-?

mikenomad: Varför blir jag inte förvånad? Tips? Någon?

Jäkligt olyckligt med Åke, bara att hoppas att han inte blir borta länge eller (ve och fasa) att även Backe går sönder. Vore ju typiskt, vi om några vet väl hur det är när det börjar jävlas....

Yellowcard: Vad fan! Synd om killen. Det possetiva men kan leta fram är ju att han varit skadad innan och så nu, då kan man inte begära så många matcher. Så när det ska skrivas kontrakt kanske han stannar fast han fått spela så lite!

73Sjöbba: Jag såg igår på träningen (kanske 15 min kvar) att han grinade jävligt illa efter att ha blivit "pååkt" och hamnat i buren. Men att det skulle vara så jävla illa trodde jag inte.

Jag lider verkligen med Åke, speciellt när han skadar sig på en träning.

Yellowcard: Ja, det är ju givetvis olyckligt. Turligt nog står vi inte och faller med honom. Personligen är jag nöjd med Backes insats på slutet.

Satte en härlig fyrling på lången i kväll. Var och såg Hudik vända mot Kovland i tredje perioden och hjälpa mig ekonomiskt.Hoppas det är ett gott omen inför morgondagen.Ganska härlig känsla i kroppen inför matchen faktiskt.Pääjärvi och "sebben" med som jag hoppas trots allt ett höjt självförtroende.Det är hur som helst alltid spännande med ett nyförvärv kan Skellefteå få fart på en Grek så ska väl vi lyckas få snurr på en Italienare?.

Redax 2: När tom Redax skriver igen vet man att Timrå går kräftgång?

Icing-Ove:

Aj aj aj, den där sved.....

Icing-Ove: aj aj nu tog du väl i så du sprack..

Det är ju lite si o så med stavningen generellt här på HS!

Blizzard:
Stavfel ja, ni måste ju ändra "ALDRIG" till "ALLTID" i bannern ovan med tanke på all ångest här på slutet. Och bort med de där två röda feta tallarna (Kimmo och Robin?). Ni heter Red Eagles, lika bra att ni accepterar det nu :-)

Redax 2: Ja den funktionen saknar man jäkligt mycket här....

Blizzard: Typ.

Faktum är att jag saknar en ändra-funktion såsom jag har på ett annat forum där man kan ändra i några minuter efter att man skickat iväg sitt meddelande. Det är ju först då man ser alla stavfel, bättre svar längre ner i tråden etc...

Redax 2: hmm.....schizofren?? :P

Redax 2: Hörru du, läs andras inlägg och ta av dig Z:as gamla handske innan Du skall försöka skriva ngt...

pratarn: Ha, jag förstår! Trycker man på de däringa plus och minus kan man betygsätta inlägg. Du fick just ett plus av mig ("Min röst är registretad2 och kan troligen se ett +1 eller så i det förra inlägget.

Hälsa E.T!

Blizzard:

"The Heart Of Hockey" är en belastning just nu, svårt att leva upp till.

Hälge: Ja, jag fattar ingenting!!!

Mår jag bra?

Va?

Titta (skratt) Nu landade det ett UFO här utanför. Måste gå.

Poffa: kallar man sig "The Heart Of Hockey" borde man kunna ta fram 4-5 ES spelar per säsong. Annars är det ett jävligt dåligt hjärta! kanske en peacemaker skulle få fart på Organisationen.

pratarn: Har du tryckt på + eller minus-tecknet ? Isf beror det på det.

Tror jag.

73Sjöbba: Äh, jag är snuvig...

pratarn: SKUMT!!! Nu är den borta!

Under Poffa's inlägg fanns en liten blå banner där man kunde läsa att "Din röst är registrerad" ???

(Får man inte ta fler än 4 av dom där små rosa stjärnförmade pillrerna samtidigt, eller)

Alla(inkl. modolider): Kan vi inte bara ge varandra en kram?

Ursäkta men vad fåglarna menas nedan med att din röst är registrerad?

Frisco:
Hinner inte när man skall besöka en loge ;))

Loma: Så juniorverksamheten är på dekis eftersom ett gäng spelare som lämnade juniorstadiet för 13-15 år sedan inte spelar bra längre? Eller på vilket sätt har dessa gubbar med juniorverksamheten att göra?

Sedan är det intressant att ditt krav på en bra junoirverksamhet verkar vara att man ska producera 4-5 bra ES-spelare per säsong.

Per HApps:

Ja varför inte, konstigt nog har man fått lite tilltro till laget igen med jvm-boysen samt ett nyförvärv. Äntligen händer det nåt.
Modo är ju pissdåliga och dessutom med ett stolpskott?! till nyförvärv.
Kan bli bra start på veckan det där.

Frisco: Sprayburk?

Per HApps: Cykel?

Poffa: Ja och det är ju ena riktiga stortalanger du tänker på utöver Hedman: Westin, Enström, Forsberg (fast han är väl norrbottning?) och Mattsson (kan man räkna in honom?)... Sen tog det stopp enligt mina beräkningar.

Näe det är bara att inse att tiden har kommit i kapp och det blir ju än tydligare när man kollar på vad de egen producerade gubbarna på isen presterar så här års,

haggen:
det är nästan så att man blir sugen att åka upp till Modo på måndag.....

Paddan: haha, ja timrå är skit dåliga. Har inte sagt nå annat heller.

Fasen vad go läsning det är ikväll, allt från sköna hårkapningar till modoförnedring, humöret är på topp inför morgondagen....

mikenomad: Snacka om att hans statistik är upp och ner, kan bli en succé men lika gärna en flopp.

Blizzard: Hm, exakt hur många poäng bättre än MoDo var det Timrå var?

Dream Team: "men förutom honom, är det någon som riktigt slagit sig in i er A-trupp på allvar de senaste säsongerna?"

Den som inte platsar i MoDo nu, ja den stackarn ska nog lägga av ;)

mikenomad: haha, fan de där lät ju lovande, vrf var inte Timrå med i striden ;-)

Nu får Aftonbladet och Expressen en ny syndabock...

« · 1108469 · »