Simmalugnt: Ok! då är jag med.....nja men där får de fan inte hamna, från semifinal till kvalserien skulle ju vara ett sånt jävla fiasko, nu får de fan i ledningen visa lite jävla muskler och ta fram lite spelare, detta är ju fan pinsamt.
Det jag är jävligt orolig för är nästa år, hur fan ska de då få ihop ett lag till nästa år, när man inte kunde utnyttja det att man tillhörde topp fyra och locka till sig BRA spelare. Hela jävla off season kommer ju vara losec varning på.
Blizzard: håller fullständigt men, bara drygt att åka på jobbet nu för tiden :S så fort man ska göra nånting känns det bara jobbigt, helst efter en förlust !
Simmalugnt: ah, har också flera kompisar som är brynäsare eftersom jag bott i Gävle 10år innan jag flyttade! Jag börjar tyvär bli som dom var. Allmänt osocial, Deppig, Seg på jobbet till och med. Hockey för mig har kanske gått för långt, vissa säger att de finns en värld utanför hockeyn, men de vette fan!
lincoln: Jag trodde han skulle tacklas lite mer, men kanske är lite som du säger han gömmer sig lite, men han har gjort några bra saker framför kassen tidigare matcher som lett till mål, men jag vill se mer tacklingar.
Simmalugnt: Ha ha ha, har många sådana jag med, och du måste mena flera säsonger före den förra, de har lidit i flera säsonger, bara nämna Micke Sundlöv och de bröt ihop....men själv mös man, men nu får man igen.
Vill inte stöa Canada hypen, men en liten undran... Inte gör han nått större väsen av sig, vår käre Canadick? Känns nästan som att han åker och halvgömmer sig och är lite puckrädd.
Simmalugnt: M, jag känner mig jävligt tom just nu! ville verkligen ha dom där 3P och se ljuset i tunneln. Ångesten kommer ikapp! Och jag tände till direkt och ville argumentera mot dig. Jag förstår vad du menar, men jag kan inte acceptera att vi ska slåss för en överlevnad med detta lag, det är TRAGISKT!
Blizzard: Och är man 7P till Kvalserien och 2P till Slutspel då är det väl kamp om lutspel man ska köra eller ? jag tror hela Timrå siktar på slutspel och kämpar för det, inte för att överleva!
Blizzard: Absolut. Synd bara att vi ska ha ett sånt förbannat motflyt. Sparkpuckarna förra veckan som ju direkt drabbar oss stenhårt är bara småsaker i det stora hela. Vi får sällan eller aldrig nåt gratis.
Har i tanke nu, om vi ska till slutspel, vilka är det som ska börja förlora av dom där åtta lagen? Aldrig att MoDo går ner sig igen. Vi skulle tagit RBK's plats den tog MoDo nu, vems plats ska vi ta? Känns jävligt tungt! något lag måste förlora för att vi ska gå upp det spelar det ingen roll hur mycket vi vinner!
Bigthelin: sopcast-killarna på myp2p har de flesta dock lagt ner websändningarna... "gandolf" eller vad han hette har ju lagt ner, var ju typ bara han som kunde sända i bra kvalité. Så nu får man nöja sig med Megahockey´s stream som är si så där... sen den där nya nu på justin.tv där de visar matchen ikväll. Jag har fan inte råd att köpa matchen ikväll så får köra på surkvalité på följande adress:
Är det NÅGON som kan hjälpa mig med att få igång min "Bangladesh-TV"?
När man kände för lite urusel hockeysändning och således startade Sopcast samt VLC så fick man precis det man kunde hoppas på, alltså med lite tur en sändning där man faktiskt SÅG pucken, annars en normalt ökenbetonad "skitupplöst" hockeymatch där man hejade vilt om de diffusa röda konturerna mellan bildfrysningarna såg ut att närma sig nå't som med vild fantasi kunde uppfattas som ett mål.
Dock så har jag uppdaterat versionen av min VLC och kan omöjligt få igång skiten igen eftersom jag ej längre vet hur jag får igång eländet. Det var enklare förr men ej längre.
Vad har jag missat för inställning månne?
Kan någon vänlig själ PM'a/messa mig så att jag kan få hjälp.
TD: Har förordat att sära på Lander o Pääjärvi tidigare och håller fast vi det.
Tror vi får möjlighet till fler producerande linor då. Känns som de växer med mer rutinerade spelare kring sig, samtidigt som de rutinerade känner ett hälsosamt ansvar då.
Så verkar modoiterna va övertygad om att Warg fått foten, han kan gärna komma hit igen för han är bra de vet man ju de såg man ju i VM om inte annat, han kanske tycker de är tråkigt o vara med massa gnälliga o tjuriga gubbar.
JA det är en väldigt konstig situation, bara att hoppas på att dessa poäng avgör för Rögle, i kampen om Slutspelsplatsen.
Dock skulle detta oturliga förlopp med godkänt sparkmål för Rögle, och styrningsmål som blev bortdömt för Timrå, påverka Timrå och Rögles i fighten kring slutspelsstäcket om inte Timrå hade tappat 2-2 när det var 29 sekunder kvar.
Hade Timrå fått lika (2-2)i den matchen så hade Timrå idag haft 54 poäng och Rögle 52 poäng.
Så jag tycker ändå inte att dessa sparkmål är det som avgör att Timrå ligger 9:a och Rögle 8:a.
Så jag kommer då inte att skylle på att det är sparkmålen som avgör såvida Timrå kommer nia och Rögle 8: med 2 poängsmarginal. Anledningen är Timrå oförmåga att inte kunna vinna över Rögle. Man har en hemma match kvar emot dem och vinner vi då så är det lugnt!
Abron: Någorlunda centralt, men gissar att inte allt för många från centrala delarna av Malmö går till arenan då det väl är 3-6 km till hallen som ligger mitt ute på en "åker" väl?
Blizzard: svårt att skjuta högt då han oftast avslutar en cm från mål .. fast hans åkningar på mål är ju snygga att se på .. och någon gång lyckas det ju ..
Per HApps: ja han har tyvär bränt sjukt många chanser! tänk läget mot Dif om vi hade legat under med 1-2 eller om de stått oavgjort och pojk stackarn fick den inte ens 1cm över isen! nu stod det 4-1 som tur var!
Det är rent sagt åt helvete! Helt oacceptabelt, oavsett religion, hudfärg, supporter för ett annat lag, är helt ovidkommande. Man går dit för att njuta av idrotten och fördriva några timmar på att göra det man gillar.