1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613850 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Per HApps: Häng dom högt!

Blizzard:
Det har du helt rätt i, undrar hur många chanser han har sumpat bara i år för att han inte skjuter högre än 25 cm över isen?

Blizzard: Håller med dig. Hade han fått till höjdare så hade det blivit 2 pytsar mot Djurgårn. Men det kommer väl!

Andersson: Han börjar ju inte skjuta högt för att han spelar med Pyrret och Timo....det är just de som är problemet, han skjuter INTE högt! 1timme skott träning varje dag.....om han ska få den där speltiden han tjatar om!

Blizzard:

Många loger har dom, var det inte det å central läge som var det viktigaste enligt T.J

ELLER?

TD: Kanske gör Pääjärvi mål om han får spela med Pärssinen och Pyörälä. Inget ont om Björn Svensson , men det vore kul om Magnus kunde måla , helst redan mot MODO

T T: ja en ny tung förlust :) HÄRLIGT med skadeglädje :) 4 314 åskådare blir en dyr arena detta om dom inte går upp! RBK och MIF kan ju byta Arenor!

TD: Moe gjorde några misstag absolut men inte fan var han dålig. Inte hans bästa match men han var iaf okej.

Angående Pääjärvi så kan jag väl hålla med men inte för att Lander är dålig på något sätt utan Lander är om något rätt underskattad, MSP kastar en jävligt stor skugga där Lander tyvärr vistas. Men jag undrar om det inte vore bäst om dom fick lira i olika linor.

Bra av kenta att släppa upp junirer Hagos är nog på upphällningen. Lite orolig för Moe som såg väldigt svag ut mot DIF Forxa Styf söger bara det vilken match han gjorde. Dags för Challe att sära på junsarna? PÄÄjärvi är ju kung vad man såg på JVM

Dream Team: och krisdrabbade Södertälje lockar med gratis inträde i hemma matchen mot Rögle. Snåla Södertälje bor dom går bara på hockey när det vankas gratis inträde.

Lägg ner Mif, tycker Wikegård.

mikenomad: Fredrik Warg ja, håller han på fortfarande?

mikenomad: Man skulle även kunna kalla det för att göra en "Fredrik Warg"....

Yellowcard: Hagos gjorde en "Martin Lindman", dvs slog igenom i TIK, trodde han var världsmästare och fick storhetsvansinne varpå flopptrollet som lurade i vassen slog till...

Yellowcard: Att gå från Mora till HV har inte bara sina soliga sidor. Kommer ihåg Uno Gordons uttalande när Ryno gick till AIK. "Bortkastad tid och talang". Jag håller med och detsamma tror jag kommer att hända Hagos om han nu inte provar lyckan ute i Europa.

Icing-Ove: äsch, finns inga tuffa Finnar ;-)

Blizzard:
Jo, och tuffe Mäkiaho skulle ju proppa också, hahaha!

Den här killen är de lite tyngd i :) Han skulle kunna proppa MoDoliderna!

Tikinmyheart: Johan Ryno har dock varit skadad typ hela säsongen och är på väg tillbaka starkt i AIK - såg han på isen här om dagen och han är fortfarande ganska så bra. Men håller med de som skrev här tidigare om Hagos, han var något av en favorit och jag blir lite förundrad över att vi inte var med i racet. Kanske något för nästa säsong?

Yellowcard: Han kommer tyvärr att gå samma öde till mötes som Johan Ryno.

Yellowcard: varför hängde inte vi med där , vi behöver en center och han var ju som sagt bra i Timrå.

Yellowcard: Helvete.. Han är bra defensiv center.. hade gärna sett han i Timrå

Så är Yared Hagos klarr för SSK. Vad har f.ö. hänt med den mannen sedan han lämnade oss? Hagos var lätt en av mina favoriter förr..

...så skrev jag för några år sedan, när han spelade i Bofors (var det väl?) att TIK skulle försöka få "hem" Njurundakillen Sebastian Lauritzen. Känns inte mindre aktuellt i dag....

dr-nix: Beror nog på hur det går för rögle denna säsong,så här långt har dom gjort en jävligt bra säsong,fortsätter det så lär dom nog stanna kvar.

dr-nix: Abbotbröderna kommer aldrig vilja spela i Allsvenskan;)

Hur många här inne tror att Abbot bröderna kommer vara kvar i Rögle efter denna säsong ?!

Själv kan jag tänka mig att rätt så många är intresserade av dom.

Såg två första perioderna när Njurunda mötte Härnösand i går kväll. En annan värld kan man säga. Men ändock kul att ha sett spel i en av de lägre divisionerna. Man kom ju också att tänka på Modin och Zetterberg som började i den hallen.

kaofl: Jens_88's förslag är bra men ditt förslag ett strå vassare.

dr-nix: Jag tror inte Sundsvall känner så. De har nog så viktiga matcher själva framöver.

jens_88: Denna skulle nog passa bra som entre låt också.

Föresten hade det inte varit smartare att prata ihop sig med Sundsvall Hockey om att få låna deras målis ett tag (i utbyte mot något?) istället för att värva en ny målvakt (antar att det handlar om ett lån dock).

Baker: Var inte Nickerson på lån/try out eller whatever i Malmö men gjorde väl en ganska slät figur där?

Sen får man väl hoppas att Leinonen tar med sig någon lagkompisen, varför inte Matt Nickerson...

Andersson: Leinonen är absolut ingen dålig värvning, ja mena alla vet väl hur bra han är när han har sin bästa dag ? De blir kanon !

Dogsbite: ska det vara entre låt så är det ju denna

Varför inte prova med Prodigy - Invaders must die, som intro, det bör väl peppa spelarna till 60 minuters kämpande.

Bra låt.

Ilves sportchef, den tidigare Timråspelaren Juha Hautamaa, har tackat ja till att släppa Tero Leinonen och Leinonen själv har sagt ja även han.

Känns spontant som en bra värvning. Leinonen är en bra målvakt som dessutom lär få ett par matcher från start .

Vad tror ni andra ?

så måste man bara älska en som Slettvoll.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article4144456.ab

Långben: Länk

Leinonen!

Fanken också, missa matchtips matcherna idag :(

DJ Hemp: Japp det har gått för långt med sparksnacket helt klar. Det enda jag ville föra fram var alla andra omständigheter kring händelsen, än just diskussionen om hurvida det var tillåten styrning eller otillåten spark, definitioner på orden, var gränsen går mellan dessa två etc. Detta tycker j a g inte har tagits upp så mycket här inne, så därför gjorde jag det.

Ja det är en jävla viktig match nu, viktigare än vad den borde vara. Och jag gör min del i det hela; Öl, mat och korv, men som vanligt också ett jävla klappande..

Blizzard: Skulle nog kunna vara nått:)

andyo:

Jaji, vi kanske inte ligger så långt ifrån varandra trots allt. Vi är ju alla supportrar på ett eller annat sätt. Men vissa av oss tvingas stå ut med lite mer lidande än andra, så är det bara. Jag kommer aldrig köpa att en andraplats i La Liga (när man redan har ca 17 titlar i prisskåpet) är lika tung att bära som en degradering ur allsvenskan. Ett missat slutspel för TIK kan man också ta bara man hänger kvar.

Sedan tycker jag att vi lägger ner det där jävla spark-snacket en gång för alla. Orkar fan inte läsa ännu en rad om den skiten. Vi har blivit blåsta på 2-4 poäng gentemot det där skitlaget från Ängelholm och det vet alla. Men det kommer inte att ske några förändringar oavsett vad vi skriver i detta forum. Det enda som gäller är att vi går in och ger allt i kampen för de 51(!) poäng som faktiskt finns kvar att kämpa om...

DJ Hemp: Den första punkten har jag svårt att svara på. Det Ian skrev vad gällande min snevridna syn på supporterskap svarade jag inte direkt på därför att jag tyckte det var löjligt av Ian att skriva, för att Ian inte förstod vad jag menade i nått av mina inlägg, och för att det inte är direkt så relevant in the big picture.

Men jag förklarar för dig då. Klart som fan jag har likadan bild som Ian, dig och de flesta andra om vad det handlar om att supporta ett lag. Jag har lidit fruktansvärt när det gått dåligt för Timrå de senaste 9 åren då jag följt laget. Men samtidigt har jag kanske fått 100 gånger mer glädje när det gått bra, även om den glöms bort lite väl lätt ibland. Hade det varit mer lidelse än glädje så hade det inte varit någon idé att fortsätta. Och det är lite det jag tror mig tyckas se i GIF Sundsvall.

Jag har svårt att förklara mig mer än det jag skrivit nu och i de andra inläggen till Ian. Jag hade verkligen inte trott att jag skulle få ett sånt mothugg av någon för att jag sa att man måste njuta av ångest för att följa giffarna.

Ang GIF så har man ju fortfarande chansen, tack vare pengarna som fortfarande pumpas in rätt bra. Men dessa pengar rinner ju ut i sanden år ut och år in. Så länge pengarna finns så lär GIF förmodligen alltid gå upp i Allsvenskan igen, men för att stanna kvar, utvecklas och avancera krävs mer. Och det finns ingenting som talar för att det kommer hända nått på den punkten, enligt mig. Därav min åsikt.

andyo:

Din bild av supporterskap sammanfaller möjligtvis inte med min heller. Men det är inte alls det jag nu vill säga. Snarare vill jag motsäga dig på ett par andra punkter:

# Jag, som Giffare, är skitförbannad på att GIF Sundsvall nu både 2005 och 2008 har slarvat bort sin allsvenska status på grund av rent idiotiska tränarrekryteringar (i första hand) och diverse andra misstag som urusla förstärkningar under sommaren (nu senast). Detta accepterar jag på intet sätt - att man upprepar samma misstag - och känner mig därför ovanligt likgiltig så här under silly season. Dock kommer jag att återfinnas på Norra Stå från april och framåt.

# Vad är det som är så tragiskt med Giffarnas historia? Det bästa allsvenska laget norr om Dalälven, för tjyven. För övrigt är denna historia inte tillräckligt stark för att framtiden inte ska bli bättre. Kanske inte på kortast möjliga sikt, men i ett längre perspektiv utesluter jag inte att Giffers äntligen lär av misstagen, utnyttjar resurserna maximalt och etablerar sig i allsvenskans mittenskikt. Till att börja med. Inte för att där finns några som helst garantier.

Att jämföra fotboll med hockey på dessa breddgrader är annars som att jämföra äpplen med päron, tyvärr...

Ian: Om jag säger så här då; Om Giffarna hade haft liknande facit i Allsvenskan som Timrå IK hade i elitserien under 2000-talet, så hade man haft fruktansvärt mycket mer fans, inte 90% men en bit över 50% i alla fall, det är jag säker på. Och det är just det att Giffarna har så pass mycket supportar, trots att lagets framgångar uteblivit enligt mig iaf, som jag tycker är imponerande.

Jag kommer inte byta lag om Timrå åker ur serien, jag kommer följa laget ganska mycket ändå. Men frågan är om jag köper nytt säsongskort. Jag är en av dom få ungdomar som hängt kvar sen den gamla goda 716-tiden, där alla från 7-16 år fick mycket billigare ståplatsbiljett än andra. Man spelade i allsvenskan. Alla jag kände i samma ålder gick på hockey då. Nu är det mindre än 5% kvar, trots klubbens framgångar.

Min gräns för acceptans går nog ungefär där de som bestämmer i klubben missköter sig jobb på ett sånt otroligt oförsvarligt sätt under en viss tid som får förödande konsekvenser för klubben. Kriterier och riktlinjer för just detta har jag svårt att bestämma. Men den dagen jag känner mig "tvingad", för att inte känna mig som en svikare, att heja på ett lag som inte har någon utvecklande framtid utan bara en anrik historia bakom sig, då lägger nog jag ner mitt intresse. Förhoppningsvis dröjer den dagen.

Och för mig har tyvärr inte GIF någon framtid utan bara en historia. En historia som också tyvärr ser tragisk ut. Det har dock inte ett dugg med att göra att jag inte stödjer dom. Änglarna satte tidigt sina spår i mig.

Men näe.. jag kan nog inte det här med vad supporterskap handlar om. Jag känner mig helt vilse nu. Jag kanske ska gå på en GIF-match.

Är det nån som vet något bra program som man kan göra bildspel med musik i bakgrunden och sen lägga upp videorna på YouTube, Movie Makern fungerade inte tyvvär:(

« · 1110203 · »