1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613850 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
andyo: Suck! Den enda "acceptans" du kan finna hos Giffare är att vi fortsätter att vara Giffare även om det går dåligt.

Uppenbarligen gäller inte detsamma för ditt förhållande till TIK??? Jag tror verkligen inte att detta gäller för "90% av dem som skriver på denna sida" som du påstår. Stämmer det du påstår är Timrås hockeylag i en mycket sämre situation än vad tabellen visar.

Skulle egentligen vilja fråga var din gräns för "acceptans" ligger när det gäller Timrå och hur du förklarar varför du slutar vara supporter när de underskrider din "acceptans". Jag avstår dock då jag avslutar diskussionen med dig för min del här och nu.

Du har ingen aning om vad supporterskap handlar om. Jag hoppas för Timrås skull att riktiga TIK-supportrar tänker annorlunda och kanske kan förklara för dig här på hockeysnack.

God kväll!

Ian: Okey, men kom ihåg att jag inte är ute efter att trycka ner dig och andra personer som hejar på GIF, är väl snarare tvärtom. Hade inte GIF haft en sån relativt stor ultrakärnpublik och fans så hade man ju gått under.

Det är snarare så att jag trycker ner själva klubben som år efter år inte kan utnyttja sina förutsättningar till att stanna kvar i Allsvenskan. Men självklart kan man ju som supporter ta åt sig av det också, men det anser jag är av ytterst ringa.

Ian: Jag är väl beredd att hålla med dig med en del. Men en Barca-sup blir mer förbannad om man blir 2:a än en GIFare om GIF åker ur Allsvenskan. Att man har större risk än nått annat lag i serien att åka ur Allsvenskan vet nästan alla GIFare om och en viss acceptans finns i det, att komma tvåa i serien finns inte på kartan för en barca-sup. Liknande skillnader finns ju i gnagare, änglar etc vars klubb inte har samma tillstånd som GIF. Sen får du säga vad du vill.

Som slutkläm vill jag bara säga att jag inte skrev mitt inlägg för att hamna i polemik med någon från Söråker som spelar på GIF-förluster...

Jag skrev det för att ge mitt stöd till mina supporterkollegor som håller mest på Timrå och hoppas att ni ger järnet för laget även i motgång!

Jag håller som sagt alla tummar för en vinst mot DIF imorgon!

TikRikard: Vilken jävla råtta!

Tänkte bara medela at nubben syndes till i kinarp igår.
vad han hade där att göra har jag ingenaning om.
men antar väl att han granskade vår kära MPS.

andyo: Har du inte upplevt den känslan av hjälplöshet förut så är det bara att vänja sig. Om du har den rätta passionen vill säga. Att acceptera eller inte har inget med saken att göra. Det bara är så.

Du kan ge dig fan på att supportrar till Gnaget, Änglarna eller FC Barcelona känner detsamma med jämna mellanrum. Det är bara det att referenspunkterna är olika.

Barca-supportrar känner ångest om de blir 2:a i La-liga och supportrar till Älgarna är glada för att de gick upp i 2:an i fotboll....

"Så talar en sann Giffare" är bara ett bevis för att du int` begrip...

Så talar en sann supporter! Oavsett lag eller sport!

.. så vill jag gratulera mig själv liksom ChriZt3r som jag tror var min 10 000:e besökare!
Det är ju sjukt!
Grattis vann en träff med mig vid västra stå!

Ian: Sen var jag lite ironisk när jag sa att man måste njuta av att ha ångest om man hejar på GIFare. Det är väl snarare så att de flesta som supportar GIF år ut och år in, inte bryr sig så skitmycket om laget åker ur Allsvenskan varenda år. Visst, man blir missnöjd - man vill ju att laget ska spela i högsta serien etc. Men man accepterar att klubben suger oavsett tränare, spelare, sportchef, bollkallar etc. Måste säga att det är rätt imponerande, jag tror inte jag själv hade klarat av det som Timråsupporter och förmodligen inte 90% av de som är TIKare här inne heller.

Medgångssupportrar vet nog inte en enda människa på Norrporten Arena vad det betyder.

Ian: Så talar en sann GIFare. Tror knappast att en lika patriotisk Gnagare eller Ängel säger detsamma.

Att man blivit dömd till Timrå IK är definitivt inget jag tyckt iaf, även om det känts lite så den här säsongen, jag känner mig hjälplös åt det. Skillnaden mellan mig som Timråsupporter och en GIFare är att han/hon förmodligen accepterat den hjälplösheten. Det har inte jag gjort, och förmodligen inte 99% av de som skriver just här inne heller.

Men givetvis, jag har bara upplevt det sista året i Allsvenskan av Timrås långa period där. En som vart igenom hela tänker nog lite annorlunda.

andyo: Var nämner jag ordet "njutning"??

Det är det sista jag tänker på. Jag skriver engagemang, det är en jäkla skillnad sa han som blev frälst...

Njutning, herregud! Supporterskap är inget man väljer, det döms man till....

Ian: Att ha ångest som njutning är självklart om man är supporter till GIF, men definitivt inte när det gäller Timrå IK.

Men jag ska inte snacka skit om GIF, i princip är det tack vare dem jag ligger +/- 0 på mitt spelande. Och vad jag spelar på borde inte vara så svårt att lista ut.

..så finns det något positivt med att det inte direkt går som på räls i år. Som vissa här vet så är jag "ganska" engagerad i GIF Sundsvall, som supporter då...

Jag håller även på TIK men de senaste åren har det ärligt talat varit ganska avslaget. Detta förstår jag inte gäller er som har TIK som passion nr 1. För mig och andra lite utanför har elitserielunken, med 55 omgångar innan det gäller något, varit en stor gäspning.

Ärligt talat, hur intressant har en match i omgång 34 mot Luleå upplevts när vi legat fyra med 15 poäng ner till slutspelsstrecket och 12 pinnar upp till förstaplatsen, typ???

Personligen har jag inte blivit RIKTIGT engagerad de senaste åren förutom slutspelsmatcherna mot MoDo som varit de sista två åren. Detta på grund av att det för mig är viktigare att MoDo förlorar än att Timrå vinner (samma sak gäller i landslagssammanhang fast då är det Finland som MÅSTE förlora..).

I år har det dock hänt något. Jag har de senaste 15-20 omgångarna följt Timrå som jag inte gjort någonsin tror jag (förutom säsongen 81-82 när jag stod i klacken och älskade Bulla..). Nu är plötsligt varje match på liv och död! Varje omgång känns nästa lika Ingemar Bergman-artad som en GIF-match, och då snackar vi ångest!

För mig är denna säsong oändligt mycket mer engagerande än någon där Timrå åker på en räkmacka till slutspel. Jaja, jag vet att jag är miljöskadad som Giffer. Ångest är dock ändå på något sätt för dåligt marknadsfört som en anledning att vara supporter.

Hoppas att TIK går ut imorgon och visar Östermalmspagarna vart skåpet ska stå! Hoppas att TIK-klacken håller fanan högt!

Forza Timrå!!

T T: fy fan vad coolt :) Jag skulle också lack ur som målis.....

Något för Pääjärvi vid nästa friläge?

nectis: Jag fick också exakt samma svar.

nectis: Jag fick det exakt samma svaret :P copy paste ftw från Joel Grabö's håll

Fick mail från Canal+ kundtjänst angående Rögle-Timrå matchen. (bättre sent än aldrig)

"Hej.

Vi beklagar att ni inte är nöjd med våra kommentatorer.

Vi har själva fullt förtroende för våra kommentatorer och är väldigt nöjda med dem.

Självklart så jobbar de efter mottot att vara så opartiska som möjligt, det är dock svårt att alltid hålla subjektiva åsikter helt borta.

Vi tackar för dina synpunkter och tar dem till oss i vår ständiga strävan att förbättra oss.

Med Vänliga hälsningar

Joel Grabö

CANAL+ kundtjänst

www.canalplus.se

Tel: 020-240024"

Hörde precis på radion att Åkerlund blir borta 4-6 veckor medans Bogg är tillbaks om en vecka
Jag själv hade inte gråtit spreciellt mycket om de var tvärtom,

så typiskt att så fort han får speltid och spelar hur bra som hellst så blir han skadad.

T T: Tydligen inte. Allt fokus är om målen sparkas in eller inte :)

...så tycker jag att det blev märkligt tyst om Oscar Steens slashing på Jesper Samuelsson. Är det ingen som orkar anmäla till disciplinnämnden längre?

Så vore det väl läge att ändra omröstningen nu..?

T o m officiella överger sina annars så diplomatiska matchrapporteringar och skriver bl a följande:

"Klockan stod på 18:09 när en klart matchavgörande spelsekvens äger rum. En situation som i mångt och mycket liknade den sparksituation som HV var inblandad i mot Rögle senast med den skillnaden att Petr Tenkrat, som gjorde målet, nu inte gjorde en tydlig sparkrörelse likt Chris Abbott i Rögle.
Domaren Niklas Persson dömde först mål men, efter granskning av videodomaren ( som nu var placerad i Kinnarps Arena och inte tordes döma till gästernas fördel ?! ), dömdes målet bort och matchen gick till förlängning."

Laken: Jo det ÄR skillnad, som sagt -det är en rekordjämn serie i år. Den är läskigt jämn..

janssonovich:

Vinst mot Djurgården - 7 poäng före dom.
Förlust mot Djurgården - 1 poäng före dom.

DET kallar jag skillnad.

Laken: De flesta matcher är väldigt viktig i dessa dagar. .

Oj! Vad viktig nästa match är...

Bigthelin: ok, tack...vi får fasta och be under natten :-P

erathoo: på Aftonbladet säger Åkerlund själv i en intervju att han nog skulle få svar imorgon.

Åkerlund? nån som vet nåt, skulle han inte röntgas idag?

T T: OK !

Dallas: Det hade varit fräckare om du lagt den i silly-tråden. :)

Dallas: Kanske är han som är vår nya centervärvning då? ;)

Jag såg Jonte på Storgatan idag. :)

JimmyH: Ja självklart och ett par Rembrandts av Backe ikväll är nog det minsta vi kan förvänta oss. Om nu inte ledbandet går av på värmningen och Söderström får vakta kassen.

Loma: Fast det spelar nog ingen roll. Mike Morrison håller ändå nollan på måndag och avgör matchen med att sätta en puck i tom kasse också.

JimmyH: Jag såg de där sanningarna tidigare. Frågan är om Poffa och Co gjorde det...

LingaN: Inte bara jag...

Loma: Alla är inte lika imponerade.

Inavlet måste bort!

Poffa: Jag trodde att den där debatten handlade om helheten och epitetet "Heart Of Hockey" jag, dumt av mig...

Hur som helst så kan man inte leva på gamla meriter, men fortsätt att slå er för bröstet ni för det ploppar ju fortfarande upp talanger som svampar.

Laken: Eftersom de flesta spelare av klass av nån anledning har kontrakt redan så kan det dröja.

Laken: Ja, vi vet redan vad du du vill ha. Det börjar bli tröttsamt nu, kom med något annat istället.

Ska det vara så j-vla svårt att hitta en center och/eller en back av klass?
Är det verkligen rimligt att det ska behöva ta månader...?

...så är Sundsvall Hockeys matchsammanfattningar underbara i sin enkelhet.

Knylan: Kan juh vara sant för det ;)

JonasD: Som Wikegård hade sagt.

T T: Att ha enskillda måldommare på varje arena är juh idioti.
Dags att ES får ett war-room ala Toronto som bevakar alla matcher. På så vis är det samma människor som gör bedömningen varje gång och då får man ett konstant synsätt.

Spanarn: Dessutom tror jag att Hockeyligan äger utrustningen. Rögle fick nog ärva Moras t.ex.

Spanarn: Nej, det ska vara lika för alla.

« · 1109325 · »