1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613870 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Hahah, ja jävlar! xD Flytta till Gävle, en fin stad! Fin stads park, bra fiske i ån, Badhus, En skog med massa leder i ganska nära, bra med affärer, om inte affären finns är det bara åka någon mil till Valbo!

Men folket i Gävle....brrr....GUD VAD TRÅKIG DOM ÄR! och Kultur stad vill dom bli nu också

Kass hockey har dom också, iaf publiken!

Yellowcard:

Min åsikt i ämnet är att Sundsvall bör ge fan i att bygga ännu en jätteblaffa i den inre hamnen. Det ser jävligt nog ut som det gör i dag och jag anser att Sundsvall bör satsa på en mer småskalig bebyggelse i denna stadsnära miljö. Mysiga hamnkvarter med bostäder, kaféer, butiker etc - ja tack! Enorma arenor - nej tack. Dessa kan vi bygga längs Universitetsallén t ex. Så en arenaflytt till Sundsvall - jaji! Men till inre hamnen - fan heller...

dr-nix: hehe överbittra människor är härliga=)

DJ Hemp: hehe, buttersmurfen är det du?!

DJ Hemp: haha du är bra skeptiskt till Sundsvall=) antar du då är emot arenaflyttgrejen som var väldigt aktuell att diskutera innan vi riskerade kvalserien?

Olle & Yellowcard:

Vad jag menade var alltså att Sundsvall besitter absolut noll vad mysighetsfaktor anbelangar. Snacka om att misslyckas med precis allting, trots finfina förutsättningar med både hav och berg. Elitidrotten i stan är dock ett stort jävla plus...

Damfotboll ger jag inte mycket för. Den Umeå-födde kan glädjas åt "Lövens" framgångar på 1980-talet och inget annat. Skulle faktiskt inte välja bort Sundsvall för Umeå. Jag söker mig hellre söderut på nytt när tiden är mogen...

För övrigt är ett äventyrsbad på gång strax utanför mina fönster. Några år "för sent" bara. Jävla skitstad...

Olle: och Löven! Appropå löven så har jag en kompis som håller på dom och blev kär i en tjej som var döv, så sa han "löven, klövern, dövern - det enda jag behövern!" haha.. tycker jag var klockrent=P

DJ Hemp: Nja håller inte med dig där alltså - mysighetsfaktorn är faktiskt ganska stor i Härnösand, stan är vacker och mysig på många olika sätt.. Men däremot finns det ingenting av "värde" förutom det.

Men visst, Uppsalasporten är på väg uppåt! Det uppskattar man ju helt klart då man lär bli kvar här ett tag=)

DJ Hemp: Bäst jag passar på att ta ner dig på jorden då och påminna dig om att här i Umeå, här har vi damfotboll! Det ska tydligen vara ett badhus på gång också...

Yellowcard:

Med risk för att svära i kyrkan måste jag erkänna att Sundsvall (min så kallade hemstad) är en för jävla ful och idiotiskt planerad stad (i alla fall utanför själva kärnan). Här finns inget gediget eller "mysigt", tyvärr...

Sundsvall och Härnösand - ungefär samma sak. Mer shopping och bättre elitidrott i Sundsvall, annars samma skit...

I nuläget har Uppsala bara bandy (shit, vad det går bra för Sirius!) och basket, men staden verkar vara hyfsat på gång inom såväl fotboll som hockey också. Det underlättar förstås att man kan suga upp en del talanger som inte riktigt platsar i 08-lagen...

Yellowcard: Om han har gått upp 7kg muskler på en sommar så, men de tror jag inte att ha har gjort.

DJ Hemp: Var där senast ikväll och såg Almtuna vinna mot Mora med 1-0. Ska bli kul att se den nya hallen så småning som de ska bygga vid Gränby (där vid ica) ska bli en stor jävel har jag hört. Ja fan Uppsala är kanon, 1000 ggr bättre än Härnösand (min födelsestad så att säga) som förövrigt blivit utsedd till Sveriges trökigaste stad vid flertalet tillfällen enligt nån omröstning på nätet.

Yellowcard:

Uppsala är en bra stad att leva i. Spenderade själv min studietid i staden. Där fanns inte mycket till idrottsliv, men väl så mycket annat att leva för. En livsbejakande stad, helt enkelt. Linnégatan var da shit. Gränbyhallen besöktes vid ett enda tillfälle: Allsvenskan 1992. Sundsvall/Timrå torskade mot seriejumbon Uppsala med 7-4 och hamnade till slut näst sist. Onödigt. Aldrig mer Gränbyhallen, hoppas jag...

DJ Hemp: hehe jo typ samma för mig.. Jag jobbar som lärare och damen min jobbar med människor också hela tiden, så nog dras det hem skit alltid.. Har dock aldrig sjukskrivit mig även fast man varit förkyld rätt ofta, men däremot vet jag ju om att man har jobbat då man egentligen borde ha stannat hemma.

Typ en hockeyspelare kanske kan spela på 90% medan vi andra kan knega på en 75% nivå och bita ihop. Det nog som är skillnaden, de tar ut sig mer fysiskt än psykiskt som t.ex. jag gör. Att jobba på 75% i hälsonivå dör jag knappast av medan att jobba på 88% i hälsonivå för hockeyspelare kan leda till döden för dem typ.

Yellowcard:

Verkligen? Ha ha... Detta är hur som helst sanningen. Jag drabbades hur som helst av en halvjobbig förkylning i september 2006, men jobbade ändå vidare som inget hade hänt. Trots att jag var hes och knegade på radion. Har nog aldrig någonsin varit sjukskriven, sjukt nog... Vill egentligen inte agera dålig förebild, men alkohol har hittills inte gjort saker sämre i alla fall... *ehrm*

DJ Hemp: You´re one a kind tror jag!

Yellowcard:

Fan, det verkar vara precis tvärtom! Jag, som emellanåt lever hur osunt som helst, har inte varit sjuk/förkyld på flera år. Medan alla dessa elitidrottsmän blir sjuka i parti och minut. Antar att all denna träning/att de pressar sig så hårt gör att de blir än mer mottagliga för virus och annan skit, paradoxalt nog. Men det tycks ju inte gälla alla idrottare, så detta är väl en sanning med modifikation...

Yellowcard: snarare blivit utsatt för, skulle jag tro...

orion: haha, är fullt medveten om att doping förekommer i NHL. Men blir förvånad att ni tror Zäta skulle ha gjort det.

Yellowcard: Ånej, långa hakor på NHL-spelare kommer av att dom är så förvånade varje månad när dom får lönen...

Var det inte så att NHL-killarna inte fick dopingtestas under lockouten?

dr-nix: Btw jag gissar att det är Robert Carlsson med sina 487 (374 SEL matcher, Styf går om Robban på SEL fronten om 10 matcher).

KniveN: Vad syftar ni på när ni säger "medicin" egentligen? Ni tror väl inte att han gjort nåt otillåtet?

Yellowcard: Hans harvande med sjukdom lär väl iofs inte direkt stärka hans aktier hos en klubb i NHL heller.

Btw vem har lirat mest matcher i Timrå (i ES bör det var Robban Carlsson eller?). Finns det ingen sida där det står sån statistik ?

mikenomad: Tjaaaa iofs, det skadar ju inte, men tror knappast det är till någon nytta heller - tror knappast det kommer visa på nåt ovanligt. Men visst, man har ju fått för sig att Elitidrottare sällan blir sjuka liksom, iaf har jag den idéen litegran i skallen. Typ att de är i så bra fysisk form att de är imun mot pest.

Yellowcard: Inte utan medicin... Foppa gick väl också upp x antal kilon första NHL säsongen.

Yellowcard: Till att börja med; Nä, tror inte heller vi öht behöver bekymra oss om nån förlängning för Lello. Men om, bringa fullständig klaret kring hans sjukdomsbenägenhet!

mikenomad: Men med tanke på virusgrejen och normal influensa som alla typ drabbas av.. så borde han ju få en chans till nästa säsong (vilket inte ens kommer att hända då han lämnar)?

Yellowcard: haha, ja inte fan var det några Karol Krizan kilon inte ;-)

Det skojiga med Styf är att han inte ens fyllt 30 ännu (det gör han i April), han var ju bara 20 när han anslöt. Där har vi en kille jag hoppas vill lira resten av karriären i Timrå.

Per HApps: 7 kilo på en sommar??? Antar i muskler.. uhmm är det möjligt!?

73Sjöbba: Jadu, det är inte hans prestationer på isen jag ifrågasätter direkt. De talar för sig själva, om än alldeles för sällan....

Yellowcard: Är inte ironisk, däremot kanske jag neggar lite i överkant. Karln är näst intill ovärderlig när han är på isen men just detta gör att han saknas så infernarliskt när han är borta. Och borta är han på tok för ofta! Jag är helt seriös när jag på allvar ifrågasätter om han är värd att satsa vidare på, isf MÅSTE hans sjukdomshistoria utredas ordentligt!

mikenomad: Innan du ratar Lehtonen totalt ska man ta hänsyn till att han är en av ES poängstarkaste backar och har +11 i +/-.

Blizzard:
Det måste dom ju ha när Zetterberg gick upp sju kilo över en sommar.;)

mikenomad: Hoppas du är ironisk.

73Sjöbba: Och en Valeri "Stålmannen" Krykov!

BAHHH, Styfare ska det stå.

Blizzard: Dom vet kanske inte vad vi vet, vad vet jag? Tycker dom kan få honom.

mikenomad: Det saknas 7 styfa Stfare.

mikenomad: varför skulle NHL klubbarna vilja ha en spelare som spelar halva grundserien? Eller så har dom starkare medicin där borta ;-)

73Sjöbba: Hur som helst så är han klen. Förläng INTE!

73Sjöbba: Nä, stackarn har nog bara en j-a otur med bacilluskerna....känns sannolikt.

73Sjöbba:

Näe du har såklart rätt, glömde helt bort den där virusinfektionsgrejen! My bad. Tror knappast på den där TJ grejen iaf hehe. Men den låter lika härlig och trolig som PEST-teorin=)

Helg Ernest: Så är det nog!!!1!

Helg Ernest:
Uppe än? ;) Det där "ryktet" måste du ha drömt ihop alldeles själv....

Yellowcard: Han är väl inte mer än människa? Han hade någon virusinfektion i höstas och blev efter en stund behandlad på rätt sätt. Nu sprider sig flunsan i Sundsvallsområdet och det är väl inte omöjligt att han kan ha blivit drabbad?

Jag tror på konspiration i alla lägen !!!!!11!!!

Helg Ernest: Höh Höh Höh....

Yellowcard: PEST? Njae.....eller menade du FEST?

Yellowcard: Enl. ryktet så har han inte samma idéer som TJ, så han bänkar honom över challes huvud.

« · 1113105 · »