1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613896 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
dr-nix: Nja, RF har inget veto, de är en remissinstans bland flera.

Timrå m.fl. kan andas ut. artistskatten avskaffas inte.

erathoo: Det beror ju på hur man håller handen... *funderar* ;P

Tvåtallar: precis, och som en tumregel - höger är den hand där tummen sitter till vänster.

Loma: Höger skulle det vara så klart ;-)

Loma: Det är humor. :)

Tvåtallar: Även om man är helröd så måste man ju ändå kunna se att den ligger till höger;-)

Angående omröstningen här till vänster
Det känns som MoDo är inne i sin andra possitva trend för året.
Många lag som jag tycker Timrå kan mäta sig med har varit inne i vinnar trender.
Brynäs, Skellefteå,och Lueå. För att ta några exempel.
Nu känns det lite som våran tur. Jag tycker mig höra i interjuer och annat att
inställningen hos laget är att vinna sen spelar de ingen som helst roll hur.
Jag tror på en stark avslutning av årets grundserie från Timrås sida.

Hoppas det ligger nåt i min magkänsla

Sonnenbergs kommentar är skön. I like:

" Organisationen verkar vara riktigt bra. Fansen är fantastiska. Vi vill få dem att skrika, och de skriker. Så det är helt perfekt."

Snelhest131: Jag är glad att Linkan agerade med Sonnenberg.
Johnson eller Sonnenberg bara efter en match så vet jag svaret! :)

Berglund: Han har nog tjyvat honom innan transferfönstret stängs ska du se...

Snelhest131: Tur inte Nubben fikade på Sonnenberg säger jag.

Uno Gordon: Alldeles rätt, jag har sett den på plats. Det är landets hockeyslott. Men vad hjälper det när man inte ens får kvala till ES?

Uno Gordon: ge den till Rögle istället , dom kan ju spela hockey.

mikenomad: klart att Malmö klarar sig till kvalserien , dom behöver ju bara vinna 12 raka så är det lugnt.

mikenomad: Han är sämre än sämst. Det är tamejfan skandal att sådana där nötter får blogga på en kvällstidning och skriva vilken skit som helst. Ge mig eller JimmyH pengarna och vi gör ett 10ggr bättre jobb.

Andersson: Rättelse: De har Sveriges bästa arena!

"Jag och Karlström rökte fredspipa efter hans attack på mina skridskor.
Ska bli kul att möta honom på presskonferenserna i kvalserien."

(Ros i dagens blogg, om MIF:s nye tränare. Mif i kvalserien?? Ros har ika bra koll som vanligt)

Blizzard: Dom har ju allsvenskans bästa arena , alltid något.

Laken: tappa hoppet för Nate lite mot Luleå, men nu när Sonnenberg kom in i laget tycker jag Nate börja tackla mer igen.....

Dream Team: Brad Brown.

Vore intressant med en omröstning framöver om Nate borde få stanna efter tryout-perioden.

Malmö - Mora 3-5 Det går bra nu ;-)

Apropå Ross Lupaschuk saxat från en Malmö-blogg:

"Ross Lupaschuk hade en bra säsong i Europa. Den med Mora 2005-2006. Sedan har han farit och flängt i olika klubbar. Nu är han uppsatt på transferlistan hos sin ryska klubb Sibir Novosibirsk.
Några har förspråkat att det vore en utmärkt powerplayback att ge en chans igen i Malmötröjan. Jag är själv ganska tveksam.
Han funkade inte alls under "Osten" och Göran Karlström är en rätt krävande tränare han också, så vetefasen om Lupaschuk hade funkat här. Sedan tror jag inte Malmö är beredda att slanta upp de 300.000 kronorna han lär kräva i månaden."

Kerstin_k: Oj vad rykten som florerar. Det nästan svämmar över! Själv gillar jag skarpt då locket ligger helt igenstängt, utan att något sipprar ut. Det känns liksom skönast så. Då slipper vi allt som ändå känns osannolikt eller bara dumt.

Brad Brown, vem är det?

"Nate DiCasmirro kommer inte att få förlängt kontrakt efter att try out tiden gått ut. Han kommer att bytas ut mot en back sägs det. Om det blir Lupaschuk återstår att se.
Själv tror jag på Brad Brown ryktet.

AA"

Seriöst, vart kommer alla rykten ifrån? Det har väl aldrig varit så många rykten kring Timrå IK som årets upplaga? Herregud.

Hahl Bundy: ..så kan jag glädjas med Jonte. Han har gjort sitt första mål i KHL. Blev vald till matchens lirare och börjar hitta tillbaka till sitt gamla jag.
Det är glädjande tycker jag efter allt elände han gått igenom.

.. så är det intressant att se att"Bottenlagen" från plats 5 o neråt möts på Torsdag.
Snacka om 6 poängsmatcher!

De 4 "topplagen" möts i morgon.

Kan det bli mer spännande? Krossa kaffebönorna!

T T: Haha.:)
Ja han bjuder på mycket det där päronet!

Hahl Bundy: Men det bjuder han på!

Loma: Kappvändare. Det är vad han är. Helt värdelös.

Loma: Nyström är antagligen journalistvärldens värste kappvändare.

Hahl Bundy: Så svänger det fort i herr Nyströms värld. I torsdags var det vi, men nu är det:

Blizzard: Fruktansvärt skönt att Sonnenberg klev på direkt och motsvarade förväntningarna. Kul att läsa Jimmys blogg och läsa honom jämföra Martin med Mnderville, precis som jag förutspådde. Nu har de förvisso bara gått en match än och han måste fortsätta på den inslagna vägen och bibehålla den här nivån framöver också.

Men jag är nöjd!

T T: Haha ;-) Själv har jag den enkla anledningen att jag föredrar nätter :) Mörkt och tyst !

Om någon undrar vad jag gör uppe så sent så är jag på födelsedagskalas. Jag känner mig så där lagom social när jag smyger undan för att uppdatera mig på HS...

actionleif: säkert någon som i vredesmod trampat på dmx:en och tuggat på rcan;)

Per HApps: Tog inte åt mig personligen heller utan bara lite försvarstal å klockkörarens vägnar. Tycker bara att det du skriver nu är så mycket seriösare än förut.

F-n också!!! Detta är inte likt mig... ...att hålla på och bjäbba såhär...
Jag har onödigt varit och bjäbbat i MoDoboken också.

Jag skall ju vara glad och harmonisk åt vinsten nu... ...ja,ja det är väl som jag skrev hos dom...

Jag behöver sex.

Tror jag skall logga ur nu och gå och krama om frugan. Man vet ju aldrig vad som kan hända då. Här blir jag bara trist och bitter om jag ugglar hela natten.

God fortsättning på helgen allesammans. :-)

Skriv ut en säsongslång pencillinkur till Lehtonen.

Per HApps: I feel you dawg

Loma: ..Ja huga, nämn INTE Frölundaborg.
...som sagt, 1000-mila service med lite isärtagning, putsning, kontaktspray och dyligt skulle nog göra susen... ...tror inte att det är svårare än så. :-)

Snoop:
Det är absolut ingen kritik mot Speakern med stort S, kritiken är mot dom som inte förstår värdet i att ha hela grejor i speakerbåset trots att man tydligen vetat om den trasiga utrustningen mer än en (1) match. Det är ju fan patetiskt att inte grejorna lagas.

pratarn: Aha, jag läste inte igenom hans inlägg. Men lite sarkasm skadar aldrig;-)

Men varför gör man ingenting åt det då? Det måste väl vara prio ett med tanke på vilka problem som kan uppstå med ett icke fullt fungerande ur. Frölundaborg är ett exempel.

pratarn: Ääääh skit i den där pajjaskritiken du är ju kungen i speakern !

Loma: Jag är fullständigt övertygad om att du hade ställt denna fråga som just en fråga isåfall. Inte skrivit det som ett "onödigt" påstående att någon borde skriva ut bruksanvisningar så att vi (okunniga) kan få lära oss att göra det jobb vi nu redan kan.

haggen: ÄNTLIGEN någon som förstår. ;-)

actionleif:
Ursäkta mig, men varför lagades då inte grejorna dagen EFTER det att problemet uppdagades, eller skall man som vanligt vänta tills efter säsong?

pratarn: Hade inte han ställt frågan så hade jag gjort det. Med tanke på att det strulat ett tag nu så var väl inte frågan onödig utan snarare högst relevant?

actionleif: Träffsäkert konstaterat av dig. Man borde nog köra lite service på kommandobordet enligt min mening.

« · 1114275 · »