1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 614002 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
...så vill jag bara säga att Pyrret måste stanna liksom Lehtonen.
I love these two!

Yellowcard: Vad ska man göra i 12 dgr? Abstinensen är värre än efter ......ja ni vet kanske? :)

F.ö såg jag matchen på C+2 idag. Tänka sig, dom vann då också o matchen var lika underbar!

mikenomad: Ja maken till rastlöshet har jag inte kännt på länge. Tur Almtuna spelar imorgon så man kan stilla abstinensen..

mikenomad: hahahah ;-) det lilla sociala liv men har då =P Men jag kan ju inte påstå att jag är av trevligaste klass efter en torsk, nu kan jag gotta mig på 6-0 vinsten i en vecka :)

mikenomad: nä . det är bara något ord som anhöriga kommit på för att ge folk som kollar på hockey dåligt samvete

mikenomad: Jag instämmer. Allt är sååå pretty nu! Ingen ångest, ingen panik, ingenting!
Brynäsarna har tur dom o jag hoppas dom få ännu mer tur framöver i form av KS.
Jag tror snart dom går förbi ossi ångest. :)

Bissett19: Äh...vi som just hade fått upp farten på allvar...

mikenomad:

Uppehållet kunde inte ha kommit lägligare,TACK!

Blizzard: Förresten, "sociala liv"....nu hänger jag inte riktigt med. Är det nåt man förväntas ha...?

Blizzard: Ja, och då är LG bara lite konstgjord andning i bästa fall. Jag menar; en låtsasturnering med landslaget till känns ju sååå himla hett jämfört med upplösningen av årets elitserie...

mikenomad: Kan vara lite skönt att slappna av (mitt sociala liv styrs enbart på Resultaten av Timrå) Men fan när inte LG drar igång förns på Tors, då blir fan jag också tooooookig! -.-

...så HATAR jag verkligen uppehåll i elitserien!

jens_88: haha jo vi var många som reagerade - men som sagt, reagerade olika!

jens_88: Ja, jävla landslagsuppehåll.. och inte kommer dom igång förrän på torsdag heller.. jävla sölkorvar!

Bara jag som har känslan av att detta forum kommer vara relativt dött närmaste veckan? :P

Yellowcard: mhm.. Jo jag höll på bli avslängd av planet när Modo gjorde 3-2 och hörde något precis om Backe och misstag så jag är ej oskyldig till att svära på han på 8a olika språk....

andyo: låter trevligt :D

Yellowcard:

Absolut, det kan vi.

Simmalugnt: haha ja diskutabelt hur man ska se på det hela - men ja, han har missat en fet jävla utskällning/missnöje iaf ifrån fansen! Det kan vi ju vara överens om.

Yellowcard:

Eller så har du missat några dagar av rättvis befogad kritik som vändes till en "grattis till en dag på jobbet utan fuckups eller Narkolepsi"

Du får göra din egen personliga bedömning.

jens_88: det gick ganska bra

jens_88: Du har missat tiderans sågning av Backe till en försiktig "du är förlåten" hyllning efter nollan mot färjestad mm. =)

dr-nix: Fy fan för att vara utomlands... Är helt osynkad med allt... Vad mer har jag missat? Hur gick FBK matchen? :O

jens_88: yep det har postats.

superfalle: Hur är det möjligt att Päärsinen kan få en 3 i defensiven?? Han har ingen defensiv i huvud taget.

erathoo: Kul lista. Där får man en uppfattning om vad vi fans tycker om spelarna i laget. Själv delar jag inte dina uppfattningar till 100%. Hynning t.ex är inte så pjåkig bakåt o Pääjärvi har blivit bättre i egen zon. Sundh borde ha högre poäng för spelet i boxplay o.s.v.

Vet inte om detta blivit postat redan..
Men var inte "Bagarn" tilltänkt att ersätta ju Andreas Falk i HV? För han har skrivit ett nytt 2 års kontrakt med dom nu

erathoo: ja de var en riktig tabbe .. men förutom den så kan jag inte påminna mej om att jag sett han som en svag länk i defensiven

Andersson: Vet du, du kan göra listan på backarna, så slipper jag stå här med tvättad hals ;-)

Paddan: näää, det kan jag inte säga, men tycker det vore lite intressant om man kunde lägga ned lite tid på det kanske.....

superfalle: Ja efter bortskänkningen han gjorde mot Luleå då Omark gjorde årets mål åkte han ner 2 hack :-D

erathoo: Det är klart, man lägger ju inte ut en uträkning ostraffat och utan kritik ;)

Ville bara höra om det fanns någon form av statistiska belägg bakom dina siffror.

Paddan: grund o grund, det var värst vad man måste bevisa här..... :-) det är ju bara lite allmänt tyckande....

skämt åsido, jag satt bara o lekte lite med lite siffror eftersom jag tycker balansen i kedjorna blev väldigt bra efter Sonnen kom och Hynning o Bogg var tillbaka.
Detta fick mig att skriva upp lite helt personliga uppskattade siffror för att se om man skulle kunna "bevisa" att det stämmer på nåt sätt.....

Och eftersom det blivit "stiltje" nu på hockeysnack pga stängt transferfönster och landslagsuppehåll så postade jag det här bara för att......

Så, egentligen tänkte jag bara tända en ide om att man kanske skulle kunna "räkna" ut hur man ska komponera laget om man har rätt input och en jädrigt clever algoritm. :-P

erathoo: så päärsinen fick en trea i defensiven .. de va som fan .

erathoo: Då måste jag fråga, har de där poängen någon slags statistisk grund eller har du bara dragit till med några poäng för att "bevisa" att Timrå har fyra jämna femmor.

Med andra ord, vilka faktorer har du tagit med i poängberäknandet.

erathoo: hur ser poängen för backarna ut? och ja Hynning bör ha mer än 8 poäng

skulle nog gett han 7 -4

KniveN: och Hynning fick lite väl lågt i defensiven visst, borde haft minst 3, han är ju iallafall bättre än MPS, och har inte räknat med BP o PP

erathoo: ...det blir nästan fånigt att kommentera sig själv så mycket, men det är inte så att jag analyserat detta tokmycket, kom bara på i all hast att det kunde va en kul grej egentligen att försöka sätta lite poäng liksom.....

KniveN: Ja ;-) men han bidrar mycket offensivt....så han e ju bra ändå....Lander Samuelsson några backar Dicasmirro är väl sämre ändå tycker jag.......
nåja, det är inte så himla lätt :-P

erathoo: Så Hynning är våran sämsta spelare?

erathoo: Bogg borde kanske haft en 6:a i defensiven.....men men....

erathoo: Ja, ni får titta lite snett, men Ni fattar nog, det funkar aldrig o klistra in excelark......

Satt o tänkte lite på expressens artikel om hoten från norr, den innehåller lite substans och tycker att Challes omdisponering av kedjorna är i mångt o mycket en fullträff, speciellt draget att placera vår bäste defensiva kraft mellan våra sämsta tillika.

Gjorde en liten matematisk betraktelse för att vidimera min åsikt.

Tabellen har en 10-gradig skala. Varje spelare har fått en offensiv och defensiv poäng (uppskattad av mig) dessutom finns totalen för varje spelare och linan.

Blev lite kul faktiskt, tycker den visar att Timrå för närvarande har 4 riktigt bra kedjor, där totalpoängen inte skiljer mycket alls.

Linor off def totalt

19 Svensson 6 4 10
37 Pyörälä 8 6 14
27 Päärsinen 7 3 10
totalpoäng 34

7 Hynning 6 2 8
13 Wandell 7 6 13
22 Sonnenberg 7 5 12
totalpoäng 33

91 Pääjärvi 7 2 9
17 J Andersson 5 8 13
62 Tenkrat 7 3 10
totalpoäng 32

10 Sundh 5 5 10
33 Bogg 6 7 13
16 Axelsson 5 4 9
totalpoäng 32

actionleif: Varför tänker jag på en line up, med Hound dog?

Skarin: Glömmer aldrig kvartsfinalserien mot LHC när Norrena var förbannad på varenda Tikare i allmänhet men Manderville och Styf i synnerhet och kallade Styf för "den där j-a neandertalaren Styf".

Styf är ovärderlig i årets TIK!

Ambroo: Fin läsning...

Några rader på hockeysverige.se om Styf:

"Mycket kan sägas om Pär Styf. Han är på intet sätt elitseriens mest begåvade back, då han bara besitter högst rudimentär teknik, hjälplig spelförståelse och en skridskoåkning som gör att han tar sig fram - men inte mer. Oavsett det, är han med sitt lederskap och sin attityd Timrås kanske mest värdefulle spelare. Sedan Styfs återkomst, spelar Timrå som ett givet slutspelslag och det förtjänar han credit för."

Skarin: Han hade 15.

KniveN: Haha, vilken kall blick Nubben har där.

Yellowcard: glömde källan till kontraktsinformationen.

actionleif: Undra om vi får se några kontraktsförlängningar under uppehållet? Läste någon artikel att t.ex. Bagarn skulle sätta sig ner med sin agent och diskutera sin framtiden nu under uppehållet, samt att Sundh/Carlsson hade tagit en första kontakt ang. fortsättning.

Många har antytt att nästan inga kommer skriva på nya kontrakt då ingenting händer, men noterar man NÄR kontraktsskrivningar skedde förra säsongen så var det mellan 02/04/2008 och 02/07/2008. Alltså vid denna tidpunkt förra året, bortsett ifrån Pärssinen som skrev på i januari och Backe i april.

Förutom de klockrena (typ i stil med. Lehtonen/Pyörälä/Bagarn) man vill ska förlänga så ser jag gärna att Axelsson och Oscar kritar på flerårskontrakt. Just spelare som dess två behövs i Timrå.

« · 1122835 · »