1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581787 inlägg · 6215 ämnen

Apropå nånting...

« · 1981604 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Sen kan jag börja med sågning av Freddan redan nu. Herregud, har han inte lärt sig någonting på 2 säsonger. Startar PP med Berglund i vanlig ordning.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kovalchuk:

Så du tycker fortfarande att det var ett matchstraff och avstängning? Undra vem som är en pajas.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Men snälla sluta gnäll om oss hur de är o kommer att bli sköt dig själv och skit i Timrå vi klarar oss nog!!😬
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Märks att du aldrig stått på ett par skridskor din pajas. Eller ja kanske, du hade iofs kört rätt på av ostabil balans..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jo samma här egentligen. Nubben hade kunnat gjort sååå mycket annorlunda beslut och jag var ju också en av dem som kritiserade han och föreningens tama inställning hårt förra säsongen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp:

Ungefär som det lät här under kvalet när Pantzare skulle stängas livstid av för att han ramlade in i en liggande Salomonsson.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Ursäkta om jag tyckte att det var konstigt att ni ägnade 100 procent av tiden på att gnälla på domarna.
Det var ju på en sjuk nivå. Det måste du väl hålla med om.
JFK hade ju minst 5 inlägg varje match som var domargnäll. Tom era egna blev less på gnäller.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Nu håller jag faktiskt med dig, bara en dålig bortförklaring. Jag väntar ff, förgäves såklart, på en förklaring kring varför föreningen tog sig an SHL med sådan ohygglig handlingsförlamning
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vem har blivit skadad i träningsmatchen emot Almtuna?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp:

Tyvärr är du inte rätt person att uttala dig om att tröttna. Hur ofta var du inte inne i vår bok förra säsongen och skrev om dommare mm.

Trodde du skulle ligga lågt efter dina tvärsäkra uttalanden om att ni skulle svepa IKO med typ 4-0 i matcher.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Freddan har ändå spelat upp en klubb i SHL, det tycker jag är en bra merit. Sist någon spelade upp Modo i högsta serien var väl samtida med slaget om Verdun.

Du har all rätt i att vara nöjd med Hellqvist. Jag hörde att han tackade nej till huvudrollen i American psycho 2 för att ta huvudtränarrollen i Modo hockey.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik:

Andra klubbar har klarat det, så varför skulle inte nubben.

Tror nog en spelare vill ha utveckling och speltid, så förklarar man för spelare och agent att det knappt kommer bli någon speltid så kommer denna att röra på sig, iallfall de flesta.

Leksand skrev med flera spelare innan dom slog ut oss, då de var övertygade att de inte skulle gå upp. Dessa spelare gjorde inte en match för klubben, utan kontrakten bröts och spelarna hittade ny klubb, eller så lånades de ut till HA med kostnadstäckning.

Även oskarshamn har ju skeppat ett par spelare med kontrakt har jag för mig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Att du aldrig tröttnar Rytter. Ditt intresse för Timrå IK tyder på en kärlek som går djupt. Du vill förmodligen blomma ut som en riktig supporter till ett riktigt hockeylag. Men nu har du målat in sig i modohörnet och då blir man ju bitter.
Men släpp lös nu, kom med oss, älska ngt bra och må bra.
Rött och vitt är alltid rätt.
#medlemskapitimråik
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Hur tänker du nu? Kontrakt som är skrivna för HA gäller också i SHL. Alltså går det inte bara riva kontrakten hur man vill i SHL, utan det måste ske i samförstånd med spelaren. Går inte spelaren med på att bryta kontraktet så står ju Klubben ändå och får betala för lönen. kontrakten blir ju automatiskt dyrare i SHL med olika avgifer och dylikt. Så jo Nubben gjorde bort sig.

Tomas Johansson i Leksand var ju tydlig med att han inte valde att skriva en del kontrakt mitt under kvalet mot Mora. Just för att inte stå med spelare som inte duger för SHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet:

Leksand är ju ändå en klubb som har en historia av att åka upp och ner, så knappast någon i hockeysverige som blev förvånade att dom gick upp även om vi var favoriter.

Däremot att åka ur mot en liten klubb som oskarshamn som har väldigt låg budget, tappade mycket spelare och huvudtränare från året innan tror jag hockeysverige ser som en gigantisk skräll och betydligt större än att Leksand går upp.

Kul att du är nöjd med Freddan, själv är jag sjukt nöjd med att vi har Björn Hellkvist.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
modomille: var det bara tre år sedan? Det känns som att ni alltid har spelat i allsvenskan...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik:

Fast det där är en väldigt dålig ursäkt och bortförklaring. Hur många klubbar som gått upp har inte brutit kontrakt eller lånat ut spelare med hel täckning för lönen när klubben inte anser att dom platsar i en högre serie och behöver bygga om sitt lag.

Leksand hade ju en spelare dom signade som aldrig gjorde en match för klubben när dom slog ut oss och gick upp.

Så hade nubben velat hade han kunnat dumpa en del spelare och fylla på med lämpliga spelare för den nivå man ska spela på. Det hade gått att hitta nya klubbar i HA t.ex, tror många skulle vara intresserade av spelare som nyss spelat upp ett lag.

Så att han skulle varit bakbunden pga kontrakt stämmer inte.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Det känns som att dom haft en nedåtgående trend länge, ungefär som Modo! 😄
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: bättre o ta upp en junior.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: ”historiens skräll” vet jag inte. Oskarshamn var mycket jämnare mot oss än vad leksand var mot er. När vi inledde serien mot Oskarshamn tror jag det var fler timråiter som såg avgrunden komma än när ni åkte ut mot leksand, jag hade inte velat byta den känslan med er faktiskt. Men det börjar ju bli rätt många år sedan också så det kanske har svalnat.

Jag är inget stort fan av Freddan men vi har samma coach nu som när vi gick upp och när vi åkte ur. Jag tror det är bättre än som er, haft 17 huvudtränare sedan sist det begav sig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ullf: Har faktiskt lekt med den tanken....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JonteD:

Jo jag är sjukt avundsjuk på att ni åkte ur shl, det låter väldigt troligt tycker jag, tycker inte du det?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Linköping!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Ursäkta men det va fan va du tjatar om våran ekonomi e du avundsjuk på att vi åkte ur elr!!!De luktar illa härinne av allt skitsnack!! 😣😬
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Grejen var den att Nubben gjorde bort sig och signade massa spelare redan i kvalet för att han va rädd för att inte ha nått lag om vi inte gick upp. Både Oskarshamn och Leksand var kyligare där och har kunnat bygga smartare. Nu tror jag ändå att Oskarshamn kommer bli ett slagpåsegäng och laget att slå. Leksand ser ut att värvat bra och kan nog klara sig ifrån kval. Blir spännande att se vilket det andra laget blor som får kvala från SHL i år.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
stoff: Det är inte ok att glädjas åt skada men det där såg nästan regisserat ut. Grejen med 4:an är att hela han ser jävligt obekväm ut över att behöva vara på isen
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Bara en magkänsla.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: 3 år sen, oj vad länge sedan :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet:

Nog borde man kunna bygga en smartare trupp med de pengarna istället för en HA trupp, men kul om du är nöjd med 600k i vinst och sedan tack och hej i historiens skräll mot oskarshamn.

Har ingen aning om logerna, du får fråga någon annan, ointressant för mig så länge ekonomin är god och vi kan ställa ett bra lag på isen och gå med vinst.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: det är svårt för en modoit att förstå vad det kostar att spela i SHL och det är klart, det var länge sedan ni spelade där nu.

Att gå plus är så klart det viktigaste men var det folk i logerna?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse1: yes, han blev skadad
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Har du hört nått? Tänkte du fick ju info om Dahlén så du kanske har lite "kontakter"😋
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: FW kmr snart
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet:

Ligger vi på samma nivå som förra året är jag nöjd, gick ju fint plus trots att vi inte gick längre än slutspelsserien. Ekonomin i klubben är väldigt god för tillfället.

Hur går det för er då? Funderat ut hur ni endast kunde gå 600k i vinst trots att ni hade en sjukt billig trupp och fick ett kvalspel med några hemmamatcher?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse1: ser ut som Drugge förra försäsongen. Man såg redan då att det här inte funkar. Samma sak med Söderberg. Klipp nu och ge någon annan chansen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
stoff: Ja, en mycket märklig kontrakts förlängning.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Söderberg den sämsta hockey spelaren på denna jord...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet:
Japp, ingen har någon aning om vart medspelarna är och passningarna blir där efter. Alla verkar slutkörda och orkar knappt åka skridskor, utom Lööke då.

Dahlens "pass" från offensivt sarghörn ner till eget mål var lite typiskt hela perioden.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: På tal om ”tiggar-rundor”, får ni alla loger sålda i år och framförallt, kommer dom att vara befolkade med riktiga människor?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
nectis: Lugn och fin. Jag har förstått hela tiden
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
nectis: Jag förstår dig. :-)
Matchen ikväll är ju inge vidare i första perren.
Sändningen överraskande bra hittills.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: När den individuella skickligheten sviktar är det tryggt att ha ett fungerande grundspel att luta sig mot. Eller nåt....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK1928: Men är det ingen som är läskunnig här eller? OM han går till ett annat !!!!!HA-lag!!!!! tycker jag han är en pajas. Tror knappast han får många mer kronor i en annan klubb än Timrå i HA.

Går han till SHL är det en annan femma. Och jag unnar honom ett SHL-kontrakt. Det är han värd.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: den absolut sämsta hockeyn man sett på hela året, kvalet mot Oskarshamn inkluderat. Ser ut som P13 spelar. Kan bara bli bättre.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
nectis: Om inte annat så tjänar han väl mindre i HA än k SHL.
Vad hade du själv gjort om du viste att du kanske hade 2-3 år kvar med hockeyn och ville bygga upp ett kapital för att säkra ekonomin? De flesta lirare har ju inga utbildningar utan har ju som SU säkert förstår satsat allt och lite till på sina karriärer
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: han har haft en bra träningsvecka med andra ord!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: ajaj men de fixar dom till! Tror att det blir en vinst iaf!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Hartmann och Lundin.
De klantade för övrigt till det precis så nu är det 0-1.

Dahlen ser väldigt seg ut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Juniorhockey...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Vilka är i Jontes kedja?
Kommentera

« · 1981604 · »