Bragd-Birger: Det jag reagerade lite på var Bernhardts uttalande i en intervju efter matchen igår. Där han tyckte AIK spelade grishockey och att det var roligt att möta Mora för de försökte "spela hockey". Inget ont Om Batman Bernie men är verkligen Modo mentalt redo för fysiska Björklöven eller DIF i en final?
{297}: Tror så med. Om Löven tar sig vidare så kommer dom vara mer redo för action då dom kommer från en tuffare serie. Medans vi kommer vara fräschare men inte lika "inne i det". Gäller då att vi är med i första matchen för kommer gå undan då.
För tre år sedan stoppade Corona Löven vs MoDo i HA-finalen. Stod 1-1 i matcher då serien avbröts. Sedan har de förlorat mot både oss och HV. Tre finaler i rad alltså…
modomille: sammanfattningsvis tror jag ni kommer vara fräschare i benen och löven fräschare i huvudena. Betydelsen av det är vi garanterat inte överens om men jag tror löven kommer gå stärkta ur den här serien, speciellt om den inte blir lång. Tror som sagt löven tar det här med 4-1 i matcher. Djurgården osar inte direkt självförtroende och det kan man ha förståelse för med tanke på deras uttåg ur SHL och ett lapptäcke av spelartrupp som på nåt vis ska gå hela vägen utan att lägga ner jobbet som behövs för att ta sig dit.
{297}: Ne det håller jag med om, pratade bara om fysiken där jag tycker att löven inte sticker ut. Ja det var en snäll match men det är ju en fördel då vi kommer vara fräschare än motståndarna i en eventuell final. Om Mora inte tacklas något så kan vi lika gärna passa på och spara på krafterna och inte tacklas heller. Sen kommer vi såklart behöva höja vårat fysiska spel i en eventuell final men det är inga konstigheter, inte direkt som att spelarna har glömt hur man tacklas.
Hyfsad skillnad på intensitet och känslor jämfört med modo-mora. Det här kan bli en riktig jävla holmgång till slutsspelsserie. Gårdagens match orkade jag knappt snegla på. Det enda som blir intressant där är väl om modo börjar darra och lalla till serien så att mora kan utmana. Men knappast. Det här slutspelet handlar om 3 lag, inte fyra.
Kan djurgården stå upp? Löven är ju onekligen både tunga och skickliga framåt. Ser inte riktigt hur djurgården ska kunna matcha det om dom inte lyckas få ner farten på dom. Och det verkar dom inte hinna med, så här långt. Mest slå ifrån sig och byta när pucken är i lövenzon.
Jävligt roligt att kolla på iaf som neutral åskådare. Betydligt mer underhållande än Frölunda-Tråksjö.
Gorkyman: är det tre raka säsonger som löven spelar final? Löven ser mycket mer bekväm ut på isen, djurgården har inte mycket i den här perioden. Ser ut som att dom sitter och väntar på att förbundet ska skänka dom en SHL-plats gratis.
Kort grej bara ni som har koll. Rent ekonomiskt - är det bättre att få upp Djurgården eller typ Löven, Modo, Mora? Jag fattar att Mora kanske inte har musklerna ekonomiskt just nu men hur är det med de andra?
modomille: fast varken AIK eller Södertälje har speeden eller tekniken som är i närheten av löven. Södertälje utan Widell hade ju inget i ett slutspel att göra ens. Tittar man på Mora mot er så tacklas det ju överhuvudtaget inte.
Doin’ the moralisk HA-final istället för doin’ the omoralisk schlagerfestival. Fina grejer det här ikväll. Lööke har satt Löven i förarsätet. Bara att åka med på resan…
{297}: ? Finns flera lag som är tyngre och mer fysiska än löven. Som typ AIK som vi mötte eller SSK till exempel. Det är inte fysiken som vi har haft problem med mot löven utan dom har lyckats psyka ut oss lite och kapitulerat på våra misstag.
Rip Kirby: fattar inte heller hur Modo ska stå upp i det fysiska spelet mot löven. Dom hade smärre problem med AIK och löven är ju AIK på steroider plus en vass offensiv.
Synct: Han är bra på att vara irriterande och spela lagom fult. Kommer ihåg när vi mötte AIK och han lyckades slänga sig själv in i sargen i varenda närkontakt och fixa utvisning.
Det är inget medvetet pass utan han säger själv i modos eftersnack att det var en rensning då vi vade varit inne länge i egenzon, sedan kom Aagaard perfekt på pucken.
{297}: Jag är lite ambivalent vilka jag vill ha upp. Modo pga derbyna och publikfester. Men vill å andra sidan gärna att de fortsätter i allsvenskan i många år till :) Björklöven blir halvderbyn och korta resor, men gillar inte löven som lag alls. Djurgården gillar jag inte heller mycket och vill inte att de ska gå upp direkt. Men om de går upp kan jag gå ofta och se matcher i Stockholm (bara 2 ggr per år iofs). Så vet inte vilka jag ska hålla på faktiskt.
Håller med dit Tikarn tror Bernhardt kan göra succe i Timrå. Därför hoppas jag att Modo inte går upp lite extra ;)
Zäta75: Bernhardts insats igår? Femstjärnig. Passet han gör till 4-2 målet det är heeelt jävla sjukt. Bernhardt kommer vara en jävligt bra värvning, när han är påkopplad så är han otroligt bra.
Zäta75: Modoiterna hoppas att DIF och löven ska göra slut på varandra inför finalen så det lag som går vidare inte orkar. Jag tror det blir tvärtom, det laget som går vidare är så taggade att dom går hela vägen. Modo i sin tur möter ett otroligt ”snällt” Mora, det tacklas överhuvudtaget inte i den matchserien. Det passar Modo FÖR bra, dom kommer gå vidare enkelt och sen tyvärr bli chockade i finalen. Går DIF vidare så tror jag Modo har en viss chans, går löven vidare så är Modo rökta.
OlliJanne: Jag tror att vinnaren av löven och Djurgården spelar i SHL nästa år. Mycket spännande. Eller kan Modo resa sig och äntligen gå upp? Vi får se
Andersson: sett till säsongen i stort bör det ju bli Plast vs Sheleftyou i finalen men nu ska det bli intressant att se vad Blötröven och Surgårn kan bjuda på. Vinnaren i den serien spelar i SHL nästa säsong kanske?
Köper det du säger med att vi måste vara tydligare. Fin idé med att använda YouTube till det och är något vi pratat om. Får se vilket format vi får till det i.
Allt du nämner är nyckelfrågor och större frågor för mig än att ... | Läs mer