{9908}: Även lilla farbrorn gillar Explorer men gin den är att rekommendera är riktigt bra för de priset duger enligt min kompis på Dahlwinnie (en pub o restaurang i Östersund) han har minst 10 sm guld i drinkar!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿
Någon som sett Fimpens Resa när han är i Zug och hälsar på? Här är Del1 och Del2 för den som missat! Där kan man snacka om fin arena, lyxig träningsanläggning, ja det mesta där är helt sinnessjukt. Anton Lander nämns i del 2.
{9908}: Haha ja jag såg den på twitter igår kväll!! :D klockrent! Om inte mitt minne sviker så har jag för mig att den affären brukar göra sånt där inför finalspelet :D
Niikeliito: En sak till skulle vilja se en elr två som även modano vill ha som e riktiga elakingar framför mål och som inte backar för djävulen 👿👿 jag tar hellre en tvåa än ett mål i röven dom ska helt enkelt ta bort varenda jävel som provar o parkera framför JJ elr Juel elr hur Modano???🤗🤗🇺🇿
Ang. Näkyvä. Om han blir kvar i SHL (det lutar väl åt Schweiz eller Tyskland enl. rykten) så kommer han bli en klar förstärkning vilket lag han än går till. Offensivt är han riktigt vass och skjuter som en häst sparkar. Han är bra defensivt också, med ett tungt fysiskt spel, men ligger hela tiden på gränsen till vad som är ok. Jag antar att det är detta som gör att klubben vill satsa på nån annan, de ibland något onödiga utvisningarna t.ex. men i mitt tycke är han en av SHL's bästa backar och väldigt underskattad.
Tror det skulle va en riktig dundervärvning för er, där han skulle förstärka er offensiv kraftigt med sina spetskvaliteér, men han är samtidigt 33 år och vill ha ett långtidskontrakt samt säkert en relativt hög lön enl. uppgift. Värd det enligt mig, inte värd det enligt ÖHK..
sargad: Kvalet till HS? -I nästa rond möts MODANO och SMÅLAND. Diskussionsämne är att Explorer vodka har konsumerats av både Yared Hagos och Jeremy Boyce, samt vad denna dryck kan ha haft för inverkan på deras spelsätt. KLARAFÄRDIGAKÖR!
vonDöbeln: Visas kvalet till HS på någon större "plattform"? Annars förlorar nog inte SHL-finalen så många tittare på grund av det. Det är väl heller inga klassiska publiklag i kvar i kvalet till HS? Ja, Troja då kanske om man tänjer på begreppet klassiskt storlag.
Däremot tror jag vårsol drar +99 procent av folket från en SHL-final utan nerv och utan profiler/"rubrikstjärnor".
Pyrret: Ja de ses väl inte som favoriter just nu, men samtidigt så undrar jag om de inte kommit igång lite nu igen precis som i höstas. Djurgården har ju också lite klent med målvakter i sin line-up just nu. Finns en del variabler som talar för båda lagen, men Djurgården har väl mest vind i seglen för tillfället.
Själv tror jag serien åtminstone går till 6 matcher.
Måste bara flika in att jag inte riktigt förstår modoiternas rätt utbredda förhoppningar inför finalspelet. Jag skulle bli mycket förvånad om dem lyckas knipa mer än en match mot Djurgården.
Zäta75: Tycker det finns likheter mellan Walli och Johan Persson. Persson kanske var bättre på att stjäla puckar och en offensiv uppsida som kanske kom fram mer i Mora. Rankar nog Persson högre i presspelet tillsammans med det andra.
Tom Topp: Hade hellre hoppats att Kapanen hade satt hårt mot hårt vad gäller Bernhardt. Nu är det väl iofs att han har kontrakt med Modo som gäller vid SHL avancemang son ställer till det. Annars hade han nog varit klar redan vid det här laget.
Sputnik: Precis! Jag tycker att det är lite ryggradslöst! Bestäm dig och stå för ditt beslut! Håller man på och velar visar det bara på dålig karaktär!
Zäta75: helt rätt av Kapanen! Man kan inte sitta med mössan i hand och vänta på hur det går för andra lag! Endera spelar han för oss eller så för djurgårn, oavsett serie!
Tråkigt för Walli har alltid varit en av mina favoriter med stenhårt jobb och bra skridskoåkning. Har nog aldrig sett en spelare i SHL som kunnat checka fast motståndarna i egen zon så effektivt och så snabbt komma ner på dom med intensiv skridskoåkning och press. Jag gillade det jättemycket. Men nu är det slut. Önskar honom lycka till vart han än går och hoppas att vi hittar en minst lika bra ersättare.
DJ Hemp: Instämmer i att Dif nog får hållas som favoriter. De gjorde en rätt svag grundserie men i slutspelet har de gamla gubbarna Krüger, Brodin, Klasen etc. växlat upp. Sedan tycker jag Öhgren och Östlund tar för sig jävligt bra. Lekkerimäki däremot har väl inte haft den utveckling man trodde.
Den stora frågan är väl ändå vad man ska hålla på? Om Modo går upp får vi derbyn men inte Bernie Om Dif går upp kan ju vi TIK 08or se lite matcher men tyvärr med Walli i fel lag
Eftersom vi framgent kommer vara ett topplag så bryr jag mig inte lika mkt om vilka som härjar i botten av tabellen... skojar bara, eller?
Sputnik: Har inte lyssnat ännu. Läste artikeln. Men som jag förstod det från flera håll så ska det ha förhandlats rätt mycket och det var väldigt nära att han skrev på ett nytt kontrakt. Men i slutändan ska Kapanen ha lagt ner förhandlingarna helt och tackat av honom. För att han är klar för Djurgården är bara om dom går upp. Timrå ska ha varit det andra alternativet om dom inte gick upp. Det kan också ha varit ett alternativ till varför Kapanen lagt ner allt.
Sputnik: Var det inte så att Timrå hade lagt ett bud på bordet? Grabben kanske inte var nöjd med de o ville ha mer och då kanske Kapanen valde att gå vidare
Tycker det verkar som en enda lång transportsträcka till efter säsongen 26/27, då halva truppens kontrakt går ut. Konstgjord andning denna och nästa säsong, och ny sportchef som kan sätta en stor del av truppen inför 27/28. Tragglar ... | Läs mer