1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597268 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Har börjat läsa modos forum före Timrås, mindre modosnack därinne.

Sputnik: Ändå gjorde han fler poäng än emil pettersson.

Sputnik:
Världens största klubb ska nog få ordning på grabben.

Costanza: Jag har sett Timashow spela, han kan blixtra till men är en oerhörd humörspelare.

Gradin får nog kolla sina källor , Timashovs agent har grundlurat Gradin i detta fall och skrattar hela vägen till banken.

{297}:
🍺😎

Silly: Var tror du själv han kommer att spela? I andralinan med Walterholm? I tredjelinan med danske VM-bänknötaren? Det här lär väl vara er, hittills, största lönepost?

Herminator: Äntligen lite supportergnabb! Länge till pucken släpps, men kul att vi ökar temperaturen.

{297}:
Vad får dig att tro att han skall spela i 1: a?

Costanza: MoDooh är minst, jag kan hockey.

Costanza: Timashov som ”franschise” player i förstalinan. Det visar vad som (inte) finns på marknaden. Jag applåderar beslutet att viga en plats i förstalinan till Timashov.

KulaShaker: MoDo är störst!

Costanza: Blir nog bra, Modo är väl så nära NHL-lag man kan komma i Sverige!

Sputnik: Läs på lite mer om Timashov. Han har många strängar på sin banjolyra. Spelade fysiskt i Nordamerika. Gradin har koll.

Costanza: Det är slut på Landertypen! Iallafall för den här säsongen!

Costanza: Du känner inte att jämförelsen är lite skev?
Kan ju säga att det inte förväntades mycket mer poäng av Lander, massvis med defensivt ansvar, BP inräknat.

Timashow är ju rent av en offensiv värvning med lite skev karaktär(av den bilden man fått av honom), där defensiven inte är hans största styrka.
Därav borde förväntningarna på produktion vara högre på Timashow.

Jag tror inte det är vad ni behöver. Små spelare som försvinner i det fysiska har ni redan en del av.

Costanza: Hahahhaa ja oh ja! En vinge med teknik och snabbhet som sina styrkor, mäktade med att göra 1p mer (2 färre mål dock lol) än en defensivt lagd C.

Känner mig lika rädd som Brynäsarna gjorde när han var upp i topp 2-lines med sin kassa inställning :-) Eller förresten, de var ju faktiskt oroliga. Med visst fog, det gick ju som det gick.

Tom Topp: Olle säger ju att det inte finns några bra spelare kvar. Kan han hockey?

Costanza: Bra värvning! Nu gäller det bara att hitta en Lander som gör skitjobbet åt honom!

{9908}: Du darrar lite på överläppen när du nu inser att Tima gjorde mer poäng än Lander i ett bottenlag.

Costanza: Dröm du vidare. Föertal lag satt och drömde om sena värvningar även förra säsongen, men de gjorde ett stort misstag då marknaden var väldigt speciell,
lönerna i AHL har blivit högre och det är därför inte lika enkelt att locka till sig spelare därifrån längre etc.

Därav har de lärt sig läxan och har värvat i tid denna säsong. Ni är sent in på marknaden och du får nog leva med att ni får gå på brödsmulorna som blivit över.
Överlev denna säsong så kanske det ser ljusare ut till ännu nästa säsong

Edit: Timashow som spets alltså? Sätt på säkerhetsbältet, för snart kommer verkligheten ikapp.

{10015}: Ah, ”sure” 😉

Ser dock nu att ni håvar in Timashov för att ersätta Karlanobben. Marknaden är verkligen så pass död alltså.

{297}:
De bästa spelarna är redan värvade alltså? Fan va tråkigt.

{10015}: Ja vi tar alla chanser!!😂

{9908}: Det är smått sjukt att ni faktiskt nappar på det här. Trodde först att folk skämtade, men förstått att ni tror på skiten och kör ironi i det enda syftet att håna något som är osynligt

TD: Bra att du har rimliga förväntningar!

Vi har fått 2 st nya och tappat ett gäng. Play in kan vara möjligt men då ska vi ha flyt vi ger aldrig upp.

Rip Kirby: och Djurgården, det är lockande med en stor stad!

Costanza: Kapanen har tydligen varit i kontakt med San José och Erik Karlsson. Ska tydligen blivit ett nej från Sharks.
Uppladdat:

500x0-img4612.jpeg

Tom Topp: Jag skulle även lägga till Brynäs på den listan. Ett lag som man i direkt motsats vet kommer att vara ett vinnande lag, där chansen till serieseger och spel om avancemang är stor.

{297}: och att det finns tretton lag som går före när spelaren ska välja!

Olli Nomadinen : Modoiterna verkar tro att silly season är som lucköppning i december, att det blir bättre och bättre ju fler datum som passeras. Dom verkar inte fatta att alla dom bästa spelarna redan är värvade av konkurrenter för länge sedan.

Olli Hahl: Dom hugger direkt, sanningen svider tyvärr och förnekelsen är total.

modomille: Nä lyssna på era kusiner istället(mor och far)

modomille: Men lämna den här gb:n o skriv inte mer här…
Tack på förhand.

modomille: Nej, för att ni är fullt upptagna med att lyssna på Stures tal som nyss gått in i etapp 2 😘

Olli Nomadinen : Vi lyssnar inte på timråiter.

JoJo2613: "Långt ifrån klar"

Jag förstår att det är vad ni hoppas och förväntar er. Det kommer bli ett hårt uppvaknande

Costanza: Dammade du av Costanza nu när det vankas SHL? Det där är ju en klassisk jinx, känn dig uppmärksammad och varnad..

Ordkriget är igång. På lika villkor nu eftersom vi spelar i samma serie. Som man har längtat 👍

{9908}: Den där listan är ju långt ifrån klar.

modomille: Länge leve Bernie!

Costanza: Instämmer. Ser väldigt blek ut. Bernhardt hade fått spela vartannat byte..

Zoogin62: Tänk om vi är bättre än Timrå! Jag har en bra känsla. Jag kan hockey!

Costanza: Vi vet redan! Ni förlorar kvalet mot mif och återvänder till er rätta miljö!💯

{9908}: Vi får väl se ;-)

Costanza: Faktiskt en av sakerna man tröstar sig med ”det hade kunna vara värre”, när man oroar sig över vår backsida 👇
Uppladdat:

500x0-img4604.jpeg

Sputnik: Nä. Trötta backar. Ni har dessutom slut på pengar..

Costanza: Jämfört med eran så har vi ju NHL klass.

OlliJanne: Blek backsida har ni.

Kanske old news men...intresset att bli ordförande i Brynäs IF är så dåligt att valberedningens ordförande föreslår sig själv till jobbet.

« · 2543494 · »