{9233}: Han får gärna skicka ur LHC, MIF eller IKO en gång för alla. Så missta inte min tro om att Modo får det svårt mot min vilja att ha ut ovan nämnda lag. Jag kommer vara nöjd oavsett!
Var mer ett perspektiv till din vän, som verkar tro Dima blir en ny Zuccarello.
{7043}: Bra inlägg! Håller med om att det blir tufft att hänga kvar om MoDo inte släpper vissa backar först och främst. Vill sen se OP och EJK som 13 och 14.
Costanza: Vilka fler än Mannberg, Vela, Brickley, Ingman och några utlånade juniorer kommer få lämna? Ska ni skicka ut 4-5 till? För det är ju ungefär det som krävs för att ni ska undvika kval förmodligen, samt träffa rätt på majoriteten av nyförvärven.
modomille: Men färre mål. Rätt så många färre om man slår ut det procentuellt. Vi gillar mål i Timrå ❤️ Och sett till hur ni gillar era pergame-tal i Dövik kommer ni älska hur länge Dima håller puck utan att åstadkomma något i PP!
modomille: Varför envisas du med att höja Emil Pettersson till skyarna? Ja, hans återkomst medförde vissa krav från oss supportrar om kanske inte i nivå med en viss EP40, men poäng, främst mål, bara skulle vi få se. Hans poängproduktion under grundserien var genomgående på en mkt beige nivå. Han höjde sig något under slutspelet. Sammantaget får han godkänt i min bok, men inte en stavelse fler.
Olli Hahl: Ja dumt av mig. Borde ha vetat att jag skulle få rent dravel som svar.
Ne vi syns på Tima-Show till hösten. Där kommer han finta upp era bleka backar på läktaren. Han gjorde trots allt fler poäng än självaste Emil Pettersson.
modomille: ja det är grymt jäkla jobbigt! Jag har gråtit i floder ända sedan nyheten kom ut! Det här känns fan i mig jobbigare än degraderingen 2013 och det ekonomiska stålbadet som följde!
modomille: Återigen pratar du om något ingen sagt? Varför gjorde uteblivandet av hyllningar till Dima-värvning dig så butthurt? Det är inte så att Börje ollat prisskåpet. (Han gjorde fortfarande färre mål än EP)
modomille: ”Vi lyssnar inte på timråiter” Varför är du här o ställer frågor då? Åsikter kan du ha men inte bry dig om svar. Snacka om enögt strutsbeteende. Trollbeteende dessutom.
modomille: Fakta är att Timashov gjorde färre mål än vår formsvagaste lirare, som ändå bidrog till att vi kom 5a och nästan nådde semifinal. Ser också ut som att Dima lär få en ny chans att göra fler än 0+1 poäng i ett kval när det gäller som mest :-)
{9908}: Låter som ursäkter. Fakta är att Timashov gjorde fler poäng än eran kära Pettersson i ligans sämsta lag. Så grattis! Ni har också en högst medioker spelare i eran första kedja :)
SPOODI: HV ifjol hade en på papperet starkare trupp än Modo har idag, och förmodligen till seriestart, och det var ju på vippen att dom klarade sig kvar. Detta först efter att bytt ut halva laget under säsong, så nog kommer det krävas ngt alldeles extra om det inte ska bli kval för Modo
modomille: Ingen har väl sagt att han är klappkass? Endast att han verkar ha en knepig inställning stundtals, vilket brynäsarna som sett honom absolut mest intygar i er bok (men det viftar ni bort för just nu tycker ni att ni fått in årets drömvärvning). Finns såklart skills hos killen, men nog är vi många som inte lyfter på den stora värvningshatten med vetskapen att han ska in i troligtvis eran förstakedja.
Och för att återigen tona ner era försök till att framhäva hans stats: EP hade typ en 20 matcher lång svacka. Tog sig lite på slutet, men många av oss vill mycket mer av honom än det vi såg förra säsongen. ÄNDÅ gör han nått poäng mindre än Dima. 3 fler pytts. EP klev även fram och gjorde 3+5 i slutspelet. Dima då? 0+1 när hans kära Brynäs kämpade om att inte åka ur första gången någonsin. Mot Malmö.
Så grattis till en högst medioker värvning! Någon fler ni vill känna er nöjda över att han gjorde fler poäng än i Timrå, eller har ni förstått poängen? :-)
Sputnik: Tror det är lönlöst att försöka hitta nån verklighetsförankring hos flertalet Modoiter. De har i skrivande stund fullt upp med att pensla bajskorvar med guld
SPOODI: Blir allsvenskan verkligen bättre? Jag tycker det är 3-4 lag som är i toppen, som har ekonomin att värva dom bästa spelarna. Sen turas Västerås, SSK och AIK om att göra en hyfsad säsong i mellan åt. Alla lag under ovanstående lag är ju helt värdelösa.
SHL är en mycket jämnare liga, det skiljde 10 poäng mellan plats 5 och plats 10. Det skiljde också 10 poäng mellan plats 14 och plats 10. Sen är det inte varje dag det poppar upp en ny Karlqvist heller. Björklund vet jag inte, han spelade så få matcher innan han blev skadad.
{7043}: mjo samtidigt blir ju även HA bättre och bättre, iaf topplagen. Vissa spelare gör ju mer poäng i SHL än HA, tänk typ Karlkvist och Björklund som dessutom fick chansen riktigt sent. men lär bli ett tufft år förmodligen
SPOODI: Återstår att se. Men ligan har blivit bättre & bättre för varje år. Det mesta talar för en klassik nykomlingssäsong iaf. HV stod för något sensationellt när dom spurtade om Brynäs i slutet, har svårt att se något sånt hända igen.
{7043}: många har ju varit i SHL förut och är fortfarande i en bra ålder. Tror nog att det kan gå helt okej. Vi har ju inte brist på botten 6 forwards som kan göra det bra i SHL. Spetsen måste in
Sputnik: vi kan säkert klara plats 12-9 men det beror ju helt på vilka spetsspelare vi får in. Tima är förhoppningsvis tänkt till en andra kedja. Men att undvika kval ska vara målet. Det är inte omöjligt Malmö och LHC verkar ha 0 Ambitioner om att bli bättre
Costanza: Haha, jag får ju förklara för er att ni lever med gädjekalkyler när ni tror det kommer finnas ett smörgåsbord av spets bara för att ni väntar ut marknaden lite.
Truppen är och kommer förbli för tunn och uddlös, även när sillyn är över. Men vi lämnar det nu så kan ni fortsätta med eran inbördes beundran ryggdunkningar.
Costanza: Men sanningen tål inte ni Modoiter? Det är så uppenbart att eran trupp är för ihålig så jag kommer inte ens bemöda mig att komma med "var var det jag sa".
hockey_21: Ja och sågen har gått rätt hårt på Emil P under säsongen också, även om han faltiskt bidrog med stabil defensiv.
Skillnaden är att ni inte har råd med lite underpresterande topp 6 spelare. Snarare kommer flera av era spelare behöva överprestera om ni skall undvika kval.
För att summera silly då så har vi värvat 3 etablerade: Harde, Heikkinen och Westfält, 2 breddare med potential: Levinsson och Lilja, och 4 talanger från lovande till stort löfte.
Var mer ett perspektiv till din vän, som verkar tro Dima blir en ny Zuccarello.