1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 614028 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
scrollade ner lite
har vi ett troll i vårat forum? 🤯

{9037}: Tur för dem att de redan klarat kontraktet då. Iaf enligt Wennerholm häromsistens. Det är fan patetiskt hur han inte ägnar en stavelse åt det laget så fort de förlorar. Vinner de så gör han nästan en extrabilaga i ren eufori

Erol Ateceae: hahaha så illa kommer de nog inte sluta men.
Hv åker nog ner i år om man inte hitta på en ändring av spelet iaf 🤣🤣

sikth: Absolut inte, Djurgården ska till Hockeyettan.

Dövikarna mötte en reservkeeper, hade domarn med sig och Karla gick på halvfart och ändå blev de utklassade. Tungt.....o skål!

Asså vad är de som händer idag!
HV71 torsk med 8-0, Modo torsk med 7-2, Djurgården torsk med 6-3.
Kan de va så att dessa lag bör spela tillsammans 😆😆😆

Jag tippade 6-0 på förhand och hattrick av Karlavagnen/Lodin. 7-2 hyfsat nära och firman gjorde en hel del poäng.

7-2! Modo o HV är helt under isen.

{9037}: 7-2..

Kalmar 6-3 i öppen kasse. När ryker Grapen?

6-2! Firma Karlavagn/Lodin.

Femma på modolojdfegisen helt rätt. Aja passera Timråland så bjuder Biteline på förlustpizza. Familjepizza till staben.

Engsund vilken gigant åker o proppar små modolider. O 5-2!

OlliJanne: sorry nu har de uppdaterat men slängt på ett 4-2

Andersson:
"Kalmar har 5-2 mot DIF"
Jag som tyckte det var illa när Brynäs var utspelade av Tingsryd, men Brynäs vann ju i alla fall.

På tal om annat, 03:09:50 i sändningen från matchen mellan HV71 och MIF. Det är en snubbe som har en bättre Lasse Kongo-utstyrsel än originalet. 10 av 10 lajvare.

{9037}: vart fick du 4-1 ifrån? Shl.se har bara 3-1

Naiva bitelinetaktiken verkar nått slutstationen.

{9566}: Tänkte på att Djurgården snart ligger på kvalplats. Kom att tänka på när vi låg sist i allsvenskan och trodde slutet var nära.
Varje säsong vi håller oss kvar i SHL är en framgång! Men kraven höjs hela tiden och det är lätt att glömma hur fort vi kan ramla ur igen.

4-1 nu! Oskars surströmming smakar bäst. LEKSTUGA!

Andersson: Rä-rä-rä, rätt upp I kryssä!!!

Knass: sluta mata trollen

Svårt att inte ha nån skadeglädje nu när DIF ligger under med 5-2

Nu blire brådis i bottenkampen . Får Monten eller Garpen sparken först ? Kalmar har 5-2 mot DIF

Rico01: På tala om Modo; Torskar dem ikväll så bryr jag mig inte om förlusten mot Mögle

Tidigt ännu, och om Modo förlorar blir det "bara" den andra förlusten, men kan dom ha dansat klart nu tro?

Ser ut som om DIF har problem med Kalmar

{9037}: Synd att Lodin inte kunde hålla sig till att gilla de vita Linjerna på isen.. Han hade varit välkommen deluxe in i truppen, kvalitetsmässigt!

3-1 o Lodin med ass! Snyggt o enkelt!

{9037}: Iofs är det målfoto mellan oink o modo men ok då

LODIN SÅ JA!! 😁😁😁😁😁

KARLAVAGNEN 😁😁😁😁😁

Så.. blir både Nubben och Montén arbetslös nu?

Mappe: Jag håller med helt och hållet. Tyvärr gäller det inte bara EP. Dahlén, Hållander och Mieho lyckas inte heller i Landers kedja. Just nu är den kedjan som en isbox för heta spelare.

Lander bör inte heller spela PP i dagsläget anser jag. Prova Lundin där istället, tycker han sett bra ut och var riktigt het mot Malmö.

Söderöver: Rindell tycker jag också tagit steg de sista matcherna. Jag tycker de offensiva misstagen blivit färre samtidigt som han agerat mer självsäkert i offensiv zon. Julle kan helt säkert bidra till detta som är en riktigt stabil två vägs back. Jag tycker han varit riktigt bra fram till Malmö matchen. Där var det flera situationer som han inte agerade resolut i. Bla det som ledde till Malmös första mål.

{9908}:
Ja, måste spela lite bättre än mot MIF, trotr det spelade man inte dåligt då. Vinst idag 4- 2 för Timrå.

Patrick Polly: Folk får såklart tycka och göra som de vill. Jag delger bara mina tankar kring det.

Men nu fokuserar vi på matchen!
Rögle borta har en feeling av lika mycket vinst som Växjö och ZAIK borta. Samtidigt är de i sån jävla brygga, Abbotts skinkor kan nog användas som sedelpress och vi går för 4e raka.
Spontant tror jag det blir en tuff uppgift, tror vi kan gå lite på pumpen idag.

{9908}: Nubben har absolut gjort mycket bra för klubben. Och jag avundas inte hans situation nu, jag ser inget positivt i det och har inte för avsikt att ”sparka på någon som ligger”. Jag kliver ur detta ämne för nu.

Mappe: Han kommer säkert igång med produktionen igen. Han gör det hårda jobbet och känns mer delaktig i spelet över hela isen. Något man kunde sakna litegrann under förra säsongen(i grundserien).
I slutspelet vaknade han till liv och jag tycker han bara spunnit vidare på det..
Så länge vi har 4 kedjor som kuggar i spelet över hela isen så känner jag mig nöjd.

Villervalla: Hålla på Väck-sjö?????
Över min döda lekamen!

Årets SHL måste jag säga är jäkligt intressant och även att man kan hålla på 13 lag, Timrå och alla som möter Modo. 😉

Rip Kirby: Apropå Pettersson. Det kanske bara är jag och min blödighet, men jag tycker lite synd om honom nu. Han blommade verkligen med en offensivt skicklig center som Hanzl. Deras och Pääjärvis kemi var ren magi. Han kommer inte riktigt till sin rätt tillsammans med Lander. Jag unnar honom att bli skyttekung och en framskjuten placering i poängligan. Fast han är ju en lagspelare så han köper säkert situationen, men för hans egen skull… Han får gärna motbevisa mig idag.

Kulltorp: Ja alltså jag är helt med på att skilsmässan var läglig. Det som smärtar i mig är att det kan användas så hårda ordalag mot honom, och parodiserar honom. Jag funderar, har folk glömt vad han gjort hos oss? Alltså en ”Nubbenvärvning” används av många timråiter för att beskriva en överbetald igenkänd finne som floppar, typ. Istället för att syfta på exempelvis en Koskinen, Hahl, Pyörölä, Tenkrat, Kapanen, Pärssinen, Regin, Backlund, Kokko, Hanzl etc etc.

Han var den store regissören för 00-talets framgångar, och grunden för 20-talets. Hur kasst det än går i HV tycker jag att hans storhet borde höjas lika mycket som hans brister, speciellt från timråiter. Jag tror verkligen många skulle behöva sätta sig in i allt han gjort för denna klubb, det känns inte som alla riktigt fattar.

Zäta75: mm.

Nubben har gjort under i Timrå.

Nu är han i HV.

Jag vill inte att Nubben ska ha skit.

Men min fokus ligger inte där.

Däremot:

Men vilka jävla avslut Rindell har visat upp på slutet.

Kan han hålla uppe det?
Hur många baljor är han god för?

Visst defensiven är inte hundra men med folk tillbaka från skador kan man gott låta Rindell odla sin offensiv!

Rip Kirby: Jag väljer att fokusera på morgondagens match istället för på Nubben. Visst vore det bra jävla skönt med ytterligare en 3a imorgon mot ett sargat Rögle? Då skulle vi få ännu mer avstånd nedåt i tabellen mot Rögle och närliggande lag. Förlust och det tightar till sig rejält. Viktiga matcher nu. Jag tror på Timrå

KniveN: Nu tvingas jag allt ta mig själv i örat på allvar här; Anton Lander, Elias Pettersson, Anton Wedin, Jonathan Dahlén - inte någon av dessa ex-tikare hade nog spelat för Timrå IK om det inte varit just för Kent Norberg. All heder åt dig för det, din gamle räv.

Men då var då, nu är nu. I dagsläget är jag otroligt lättad att vi kommit vidare och kan ta ytterligare höjd och inte sitta fast i ett mönster som nästan enbart pekar åt fel håll. Från och med nu ska jag aldrig yttra ett negativt ord om vår ex-sportchef. Promise 🫵😉

{9908}: Var sak har sin tid. Nubben har varit sportchef i, är det 25 år nu?
Its ups and downs.
Han är en Timrå ikon!
Men just nu, här och nu, kanske inte är hans bästa tid.

Sputnik: Det är dagens, eller gårdagens sanning. 100%.

Rip Kirby: Just den eran är det väl svårt att klandra Nubben för något. Vi var ett sjunkande skepp som hade rykt till slut ändå. Vi var tvungna att göra en total makeover över hela organisationen då ekonomin var körd i botten.

{9566}: Du menar väl när Nubben anställde Montén till Timrå? 🤔🫣😁

Hank: Tror den största tavlan Nubben gjort hittills är när han anställde Monten, med en annan tränare så kanske, (hypotetiskt) HV haft 5-6 poäng till.

« · 2587201 · »