1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613785 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
thorwald: Kommer inte ifrån att ingen av våra målvakter kliver upp och räddar poäng på egen hand. Juel har öppnat svagt idag.

{9839}: ingen hets ju? Som sagt en liten pik bara

thorwald: Inte för mycket begärt att han räddar första pucken oavsett om backarna tabbar sig.

SPOODI: Stark hets, verkligen!

SPOODI: Ruohoma ser vass ut ikväll, han verkar ha fått tillbaka kärleken till sporten på något sätt när han kom till Frölunda.

Bragd-Birger: Otroligt orättvist att vi ligger under efter första.

Jag GILLAR verkligen det jag ser. Hållander Kander och Wedin har verkligen kemi och skapar farligheter varje byte. Wow vad bra de är tillsammans. Här har vi hittat en kedja att satsa på. Man bör verkligen kora vidare med dessa. Även REM-kedjan mycket bra.

Juel har inte varit bra däremot. 1a är en STOR målvaktstavla. 1a bör han kunna ta också även om det är i krysset och ett bra skott. JJ ohotad etta och bör få stå 90% av resterande matcher om han är frisk.

Jag ÄLSKAR att se Roger Rönnbergs face när han är arg och frustrerad. Vill se mer av det. Obetalbart!

{297}: Det sitter mycket i det psykologiska inte kompetensen. Händer många bra lag. Rögle exemvis.

thorwald: klart jag inte ser er match när MoDo spelar. Läste bara snabbt här att folk skrek rembrant höger och vänster. Då får man passa på med en liten oskyldig pik

vonDöbeln: Det här med ”bättre laget” är väl en definitionsfråga. Vi har bra energi men spelar som vanligt med huvudet under armen. Hur länge ska det vara ok att vi har spelare, dyra och mindre dyra, som åker runt på 60-70% kapacitet?

Varje match som vi ser ”bra intentioner” men faller och vi ursäktar det med tavlor, dålig domare eller otur är en match längre ifrån att ta tag i det verkliga problemet. Vi är ett uselt hockeylag med kapacitet att vara ett ganska bra hockeylag men styrningen av laget verkar fortsatt vara under all kritik. Vi har mer eller mindre professionella hockeyspelare i laget men vi har en amatörmässig styrning av laget. Ser ut som Korpen 2.0

SPOODI: om de levererat som förra säsongen ja.

Tom Topp: Är det möjligt rent praktiskt med våra anfallare? Nu ser jag ju inte matchen men kan tänka mig att dom inte träffar mycket annat än mitt i bröstet på målvakten. Man är så less på heads down-skott. Finns ingen som helst tanke eller sikte bakom avsluten. Man skjuter och hoppas på det bästa.

SPOODI: En till som inte sett matchen. Våra backar släpper skott och gör inte ett skit, klart målen kommer då. Släppa en snubbe i offensiv zon är att likna med att ge motståndarna straff

Nisse på Mon or: shls bästa målvaktspar eller hur va det det lät inför säsongen?

Synct: det blev ett jävla mål över axeln.

Lasta istid på 29-51-14 idag, upp mot 22-23 min. Måste vända den här trenden nu, bara dom som skapar hittills

Rip Kirby: det är tur att han har en glimrande offensiv att väga upp det med.

Klart bästa förstaperren hemma på ett tag iaf. Det tar vi med oss. Men det ser svårt ut att få med sig någon poäng idag. Gillar inte riktigt hur harmoniskt Frölunda ser ut.

Skjuta lite i PP?

vonDöbeln: vissa här inne pratade inför säsongen om att ni hade den starkaste målvaktsparet i SHL.

Nån match så kunde vi väl få ha bättre målvakt än motståndarna! Första målet var det Salo varning på, och andra ser han ju, och inte var det speciellt hårt heller! Ser allmänt osäker ut också!

Herminator: Problemet är bara att Elmeri Eronen inte är en fysiskt spelande back. Han är väl ganska bedrövlig i egen zon om man ska vara helt jävla ärlig!

Finns det något mer talande än att vi går till paus med TVÅ målvaktstavlor och underläge 1-2 när vi är det bättre laget?

Går fan bara skratta åt det här patetiska helvetet.

bar mofftak: Vad är egentligen kravställningen från klubben på dom här spelarna som Timrå förfogar över? Enkla passningar missas, fri med målvakt och pucken går rakt i magen. Hockeykompetensen är för låg, vi bränner en massa lägen som ingen klubb har råd att missa. Tränarstaben har misslyckats kapitalt med att få ut tillräckligt mycket av den här truppen.

Lander sönder svettas i intervjun, DETTA VILL MAN SE

EXPLORERSMÅLAND: Errornen måste väl försöka spela fysiskt i det läget. Nej då, hamnar på mellanhand och Frölunda mål, suck, pojklagsagerande..

Nisse på Mon or: ALLA, PRECIS ALLA målvakter kör Butterfly, ALLA står på knä. PRECIS ALLA, inte ett enda undantag. Inte första jävla gången den frågan kommit upp.

EXPLORERSMÅLAND: varför står Juel på knä?

Ett avslut..mål..

Kerstin_k: Katastrof PP. Skulle vara bra att testa ta några avslut även om det inte är öppet mål.

Naee jag vettefan vad Eronen gör i PP

Herminator: Powerplay...

Vilket skämt. Ska vi gissa på att Frölunda hänger en i deras första PP?

Zåsse klubban: Fint PP nurå..

Puckat: President Lander är tillbaka

Lander har dom där ögona idag. Något har hänt med laget efter RBK-matchen, helt annan energi. Vi är på rätt väg

Så viktigt!

Andersson: Mycket viktigt, den tavlan glömmer vi snabbt.

Synct: Jaaa....happ

Så går det när man är helt passiva i försvaret. Visst det är en tavla, men den hade aldrig skett om vi hade haft bättre backcheck. Förstår inte varför vi ska ligga så djupt i försvaret och låta motståndarna göra som de vill och mata puckar helt ostört mot mål

Jåkkinen: Hade han gett fan i pucken hade den gått långt ovanför, en redig jävla Salo.

bar mofftak: Det är inte vår säsong. Det är många parametrar som ska funka för att den pucken ska gå in.

Ja vad ska man säga. Arenan låter som en begravning.

bar mofftak:

Ingen åker alltså fram till Juel efter tavlan och pushar. Alla åkte direkt och ställde upp. Härlig sammanhållning…

Mål!

Förstemålvakt Tim Juel.

Synct: hur ska vi nånsin kunna vinna en match ahaha

Suck, en tavla.

Bee: Hahahahaahha snälla Juel.

Pigg start av våra forwards, backarna ser segare ut

Olli Hahl: Tycker knappt att det skapats lägen senaste tiden så ser det som ett fall framåt ändå

Bee: Länge sedan vi hade så här bra passningsspel.

Synct: superläge igen mitt på mål…

Synct: Börjar som vanligt. 2 kanonlägen o naturligtvis rakt på målvakten.

Synct: x2

« · 2632304 · »