DJ Hemp: 7-0 mot IFK Umeå idag, Linus Hallenius 5 mål, han har gjort 10 mål på två matcher. Helt sjukt att han spelar i Div 3, han håller minst Superettanklass.
Tack för uppdateringen! Min kunskap om DM-fotbollen i Medelpad är som sagt ytterst begränsad. Du eller någon annan får gärna återkomma med en finalrapport när det är så dags. 🙂
”Tveksamt om du har koll på fotbollen i distriktet.”
Ja, det är tveksamt. Minns fel där. Men det är svårt att ha koll på allt då man jobbar mer än 100 % och har en ytterst begränsad fritid. Att Kuben slog GIF på straffar har jag dock inte missat.
Håkkybåkky: Slutade Elias Pettersson spela hockey efter han skrev sitt nya kontrakt? Trodde verkligen han skulle öka sin poängproduktion denna säsong, inte ta ett steg tillbaka.
Timrås band till Kuopio är rätt starka om ni inte visste det. Både Olli och Kimmo kommer därifrån och båda har Kalpa som moderklubb. Och i Kalpa spelar Oliver Kapanen som förhoppningsvis kommer till Timrå. Vidare så är Kimmos bror Sami Kapanen delägare i Kalpa. Man kan ju hoppas på ett trevligt samarbete mellan klubbarna framöver.
Ett sjukt faktum om Kalpa är att klubben grundades 1929 i Sortavala. Men staden blev rysk efter vinterkriget och då flyttade klubben till Kuopio.
DJ Hemp: Man saknar Abris och hans bevingade uttryck:
Jag hälsar press, radio, tv och framför allt massmedia välkomna.” ”Det här ska nog bli bra grabbar, bara vi alla drar åt varsitt håll.” ”Jag gick in i det här med öppet ansikte.”
Tack och lov i ishockey heter väl en back back, en forward forward och en center center. I fotboll har det genom åren döpts om spelarpositioner i parti och minut. Nästan ingen säger halvback nuförtin :-)
För drygt 20 år sedan började det förresten heta ”att vara i paritet med” när en åkare klockades på ungefär samma tid som en tidigare åkare i längdskidåkningssammanhang.
Ha ha (igen), kul i alla fall att det inte bara är jag som blir less och stör mig alldeles förbannat 😅 Känns lättare att leva med dessa uttryck när vi är flera.
Ha ha, ja nästa säsong lär det väl dyka upp nya ord som man till slut ledsnar på. För mer än 20 år sedan tror jag att det var Zoran Lukic (fotbollstränare, DIF) som lanserade uttrycket ”leverera” och det stod sig bra länge (kanske existerar än idag).
DJ Hemp: Oroa dig inte, orden försvinner efter ett tag. Inte bara du som blir less. Intressant det här med ord som går i trender, för 7-8 år sedan handlade mycket om att "landa en spelare" i stället för att värva...Finns kvar några enstaka exempel i nutid när jag söker på nätet, så helt borta är det inte. www.hockeyettan.se/2024/03/11/tingman-skulle-vilja-landa-nagra-riktigt-bra-nyforvarv/
steveroper: typ så. Resultatet är verkligen skitisamma på försäsong, i synnerhet när/om man försöker implementera ett nytt spelsystem eller har många nya spelare att skola in. Men då måste man iaf se vad det är man försöker göra. ... | Läs mer