1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608345 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Pucken: Jag tycker det är bra, är ju inte direkt hetaste matchen vi får i en premiär. Men det är ett sätt att ge tillbaka till publiken (något vi ropat efter mycket här inne) och ett enkelt sätt att få oss årskortsinnehavare att hjälpa till att få fler folk att vilja gå till ladan och kika.

Jag sitter också på en sån där länk för billigare pris. Hojta gärna till om ni vill ta del av den.
Vad jag har förstått så finns det ingen begränsning :)

roger_sundsvall: Har vi svårt att sälja biljetter till premiären? Vi säsongs kortare får köpa biljett för halva priset. Bra eller dåligt

OlliJanne: Hmmm...

Tyckte mig höra Olli mumla:

- "That's one fucking small step for man, one giant leap for mankind."

När han svettig gled förbi skärmen under monteringen.

Men det är inget jag vill vitsorda i sak, då engelskan är skapligt mångfacetterad där;)

Smokey: Får man gissa så kan det vara så att tillverkaren av skärmen ofta kallar den "The One" ;-)

Tonymontana: Stor skillnad mot en vanlig tv-skärm.

Den nya 75"-skärmen, vilken nu sitter som ett altare längst fram i a-lagets omklädningsrum och hjärta, den kan bla. användas lite som när du typ kollar på tv-sportens analyser.

Tränare med flera kan mata in träningsfilmer, matchsekvenser mm. och sedan frysa bilder och rita förklaringar och strategier direkt på skärmen.

Pedagogist värre vill jag lova...

Det går även att använda som vanlig tv, surfplatta, ladda ner appar från Google mm.

Det är en makalös manick:)

Stort tack till supportrar, sponsorer, gamla TIK-spelare mfl. vilka hjälpte till att fixa detta.

SKRIDSKOSKENAN: Det är sällan man får läsa några djupa analyser om varje lagdel. Men det har dom ju oftast inte kunskap om, tyvärr.

Tonymontana: Vad jag förstått är den här skärmen interaktiv, dvs med tryckkänslig skärm (som en telefon). Det brukar inte en TV ha.

det är kul när september börjar då lagen granskas hårt och analyser flödar i podar o text o videos. men är man inte less på att läsa samma analys i varje medie ?

”timrå:
-osäker backsida
-kommer kapanen stanna?
-jokinen är en joker. kan han få till sitt spel? blir nog kval eller sm-guld.
-målvakts kampen blir viktig. fixar ngn av målisarna att vara andrakeeper?
-dahlén blir nyckeln.

slutsats: timrå blir allt mellan 1-14. troligtvis 7-13.

juste, boyce är häftig och har lirat jätte många matcher och är en trotjänare.”

så, nu har jag besparat er varenda bibel och lag analys.

Rico01: Nu är jag lite okunnig inom just det området, så jag ber om ursäkt på förhand. Men vad är det för skillnad på en sån skärm och en vanlig tv?

mattias - 74: Bra att ni tog ner Örebro på jorden igen, där dom hör hemma.. 😉😅

mattias - 74: bra offensivt, som hos oss! Och Lyytinen ser lika stabil ut som förut! Pucksäker och lugn!

Rindell imponerar ikväll, han kommer bli bra tror jag.

Tack Timrå ;)

VST: swishat 👍

roger_sundsvall: Redan köpt biljetter.

Som nytt koncept för i år vill vi använda dig som ambassadör för Timrå IK. Till SHL premiären mot Örebro den 24 september kan du vara med och fylla hallen. Nedan ser du en unik länk, en länk som är kopplad till dig. Länken ger halva priset på alla sitt-/ståplatsbiljetter till hemmapremiären
Skicka denna länk till familjen, kompisar, kollegor eller till vem som helst där du kanske också berättar att hockey upplevs bäst på plats

nån som vill ha länken??

thabse: Är du ica medlem så får du halva priset.
Alltså 278 kr i månaden.

Det stod att det skulle vara för 1 månad men fick av nån anledning 3 månader. Du kan dock säga upp när som helst och är inte bunden dessa 3 månader ens.

Sen kan du bara göra om proceduren med koden du får från ica varje gång det skall förlängas.

Så slipper man binda sig i ett år om man inte är intresserad av Fjollbollen när hockeysäsongen är slut..

Vad gäller sånt där på blocket och andra säljsidor så är jag rätt skeptisk till att bli blåst. Blir bara värre och värre med bluffmakare nu för tiden.
Men kanske är nått som funkar då du verkar fått igång streamingtjänsten. 👍

Såg på FB att nu är skärmen på plats! Tack till alla som gjorde det möjligt!

thabse: De är ett bra pris!
Frågan är dock hur länge de fungerar om nu annonsen ligger fortfarande ute å fler knyter sig till de kontot??

TIPS:
Sökte på Hockeysnack om nån skrivit nåt om TV4 Play erbjudande.
Och detta kom upp:
www.hockeysnack.com/modo-hockey/?paging=4492&before=2721954
(av Paninaro Modo-supporter, bra tips ändå 😀 )
Och det finns fortfarande en del kvar på Blocket:
www.blocket.se/annonser/hela_sverige?q=tv4+play

Köpte nyss ett 12 mån för 1500 och det funkade ok direkt.
Verkar vara nån lotteri-vinst eller liknande.
Uppladdat:

500x0-skarmklipp240901png.png

SISTA CHANSEN!
Kl00.00 ikväll stänger vi beställningen för tröjorna!
Uppladdat:

500x0-img2029_4.jpeg

Olli Hahl: Word. Så jävla onödigt.

Det värsta med rattfylleri är att det aldrig är den skyldige som dör… tvärtom. Det är ett ruskigt dåligt skämt att rattfyllerister nästan alltid klarar sig medan oskyldiga råkar illa ut.
Läs Johnny Gaudreau och många fler.

DJ Hemp: Adam Johnson är en ännu modernare jämförelse..

Rip Kirby: VILA I FRID JOHNNY HOCKEY O MATTHEW 😭😭

OlliJanne:

T ex Stefan Liv är en modernare jämförelse.

OlliJanne: rattfylla dessutom, han lär få livstid men vad hjälper det...

Rip Kirby: trist när en så pass ung spelare på toppen av sin karriär dör i en bilolycka. Tankarna går lite till Pelle Lindbergh (ja jag vet, jag är tusen år gammal, som inte kan komma på en modernare jämförelse).
Nog kommer man sakna "Johnny Hockey"

Rico01: Både han och hans bror. R.I.P ❤️

En smula OT men Johnny Gaudreau dog i en trafikolycka igår kväll. RIP.

Tom Topp: Lets fucking win tomorrow guys! Lets fucking empty the tanks! 😎💪🏻

Olli Hahl: Att Didrik är skadad är ju nästan en naturlag. Likadant med Lyytinen. Men sedan så var det mycket missflyt med Svensson, Eronen och Erixon.

Ahpl: Erixon har ju deffat... han kommer flyga fram i vinter.

Ny tifosäsong runt hörnet.
Premiärtifot jobbas det på för fullt redan nu.

Bidra till snygga tifon säsongen 24/25.

Swish: 0730586674
Märk betalningen med ”VSTIFO”

Papper är också inskickade för bildandet av förening så just nu väntar vi på ett organisationsnummer vilket kommer hjälpa oss mycket i vårat arbete. Dels kan vi lättare boka/låna lokaler och dels kommer vi kunna öppna ett riktigt swishnummer. Förhoppningen är att vi i samband med det även ska börja sälja en del merch på hemmamatcherna.

Ps. Ni som beställde tröjor i slutet på förra säsongen kommer att kunna hämta ut dom i början på säsongen. Alternativ få dom skickade hem mot frakkostnad.
Uppladdat:

500x0-img5715.jpeg

Hälge: jag ska också skärpa mig! Har för vana att svara utan att kolla vilken tråd det är.

{469}: Som Rip Kirby skrev så finns det i menyn här ovanför.

Rip Kirby: När allt inte hamnade i en klump som nu under Timrå IK.
Utan det var enskilda trådar.

Kanske bara jag som inte upptäckt hur det enklast funkar nu utan att behova scrolla mig fram till rätt tråd?

Ahpl: jag hoppas och tror att det kommer ett tillskott om OK kommer tillbaka från nhl. Annars måste nog pengarna gå till en Center!

Tom Topp: jepp stora frågor, backsidan är ett frågetecken och där jag gärna hade sett en förstärkning men samtidigt i Kapanen we trust

Ahpl: och kommer Melander fortsätta utvecklas? Kommer Didrik vara skadefri?

Öndulat: Det är samma problem för mig.
Det är väldigt sällan jag tar hänsyn till trådens namn innan jag börjar skriva. Om någon skriver ett inlägg jag vill svara på då gör jag det, utan att fundera nämnvärt mycket om diskussionen i fråga "passar ihop" med trådens namn. Jag har dock koll på att alla trådar finns under menyn "Diskussioner" här ovan.

Olli Hahl: Om Bergqvist är skridskostark så skulle han passa in bra, tycker fortf vi har en långsam back för mycket. Lite orolig för Svensson och Erixon denna säsong

Rip Kirby: för mig är det bara en lång rad inlägg med olika rubriker. Vet inte ens vart man hittar trådarna. Brukar försöka hitta rätt tråd bland svaren men oftast svarar jag bara på vad någon annan har skrivit och tänker inte så mycket på vilken tråd det är

{469}: Vilket "upplägg från förr" är det du menar?

Olli Hahl: Jag halshugger ingen, men håller med om att en liten skärpning på den punkten skulle sitta bra.

Olli Hahl: Skulle vara trevligt om ansvarig för Hockeysnack hittade ett bättre system för att hålla isär trådarna.

Det vanliga upplägget från förr var betydligt bättre.

Hälge: Sorry. Det blir förvirrande när man svarar nån o ser sen att det är fel tråd. Skärpning ALLA! 😅

Tom Topp: Såg att Sanny tyckte att nån back som heter Bergqvist i Färjestad skulle gå till Timrå om han inte tog sig in på 7 backar där eftersom att han i Timrå skulle gå in i första backpar…

En fråga i all välmening...upplevs det som svårt att skriva i rätt tråd?
Det är lättare att följa en diskussion eller ett ämne om det skrivs i samma tråd.

Olli Nomadinen : What the FUCK!

Laddade bilen vid hotel Baltic när Olli plötsligt dök upp. Tog ett snack om språkbruk med honom

Cobbel: Det stämmer bra. Då kan vi släppa det. Tack!

« · 2726565 · »