Andersson: Härligt Östersund! Löven la sig...såklart.
Nu är det bara seger i derbyt som gäller för Timrå om vi vill ha en chans att behålla topp 6. Hoppas att spelarna slappnar av och inte spänner handlederna som de gjort i många matcher nu. Får vi första målet är chanserna goda.
Karlsson74: tänker att nu måste boysen steppa upp och kriga för klubbmärket och överösa Lehtinen i målet med en massa skott och kamp framför målet. Går ju inte att vinna en match ute i sarghörnet. Vi kan inte och gud förbjude att vi missar våran topp 6 som vi nu haft så länge…vore riktigt surt och då är risken väldigt stor att säsongen tyvärr snart är slut. Vi behöver direkt platsen till kvartsfinal och få både ladda batterierna och ha vilan. Är rädd att vi kommer att underprestera big time om vi på Tisdag kväll mot Växzjö plast inte vet vad som händer!? Kan ju vara så ändå oavsett utgång men grabbarna+demonen Jokinen måste ta fram in your face hockeyn nu!!! Linköpings förlusten är för mej oförlåtlig och varför förlorar vi ens en sån match!? Inget motvapen mot clöubens köttmur? Onödigt. Gamla klyschan som gäller att är vi inte bättre så är det så…tycker ändå innerst att vi skulle ha varit med om 2-3:e platsen som Lule men vi har varit för ojämna och vikt ner oss och tyvärr talar denna trend att vi har max 4-5 matcher kvar av säsongen. Men vi spelar i SHL nästa säsong och vinner vi imorgon kan det vara skillnad mot succé eller en skit säsong. Åker vi i kvartsfinal är det ett misslyckande med det här laget och åker vi i semi är det ok, men missa topp 6 och åka i åttondelsfinal så är det ett misslyckande enligt mej. Men det som skyddar Jokinen är att han tyvärr inte har spelartyperna som han vill ha och kunna spela den hockeyn, bara ett fåtal som passar in i hans profil och vi har ju ingen Mandetville eller Sonnenberg förutom vissa i truppen. Men för skralt och backarna är ju för svaga. Bara Nässén och guden P.Svensson som är något att ha och givetvis Didde men han är för skadebenägen. Jokinen kom till ett dukat bord som Kapanen också gjorde när han kom men i förlängningen med dom två kanske det kan bli riktigt bra även om vi tappar Fille och Oliver? Dahlén hoppas jag blir kvar för han är Timrå och så mycket skills. Spännande att se men grejar vi inte en direkt plats till kvartsfinal är vi inte bättre tyvärr och då är allt bara bonus men jag tror vi åker då tyvärr…
FrOllik: Men bara för att en gång för alla utplåna alla eventuella fantasier hos Modo om att kunna hämta ikapp mer än 20 plusmål, OCH även för vår del då Rögle var laget som gick förbi oss i tabellen i förra omgången vore det allra mest fördelaktigt om Klöbben tar tre poäng, no questions asked.
Karlsson74: Exakt min inställning. I morgon kan vi få ett kvitto. Torskar vi i morgon och gör det pga dålig inställning eller nerver, ja då har vi nog ändå inte mycket att hämta i ett slutspel. Det är såna här matcher jag förväntar mig att ett ledarskap med Olli spetsen ska vara byggt för. Vinnarmentalitet. Vi är de facto rent sportsligt ett bättre lag än Modo. Det måste visa sig i morgon. Om inte och om vi pga det missar topp 6 säger jag mer än gärna sayonara till OJ redan efter en säsong
Olli Nomadinen : Bara tre poäng som gäller i morgon..Dags att steppa upp..kan man inte gilla läget inför ett derby så är det ingen ide att spela något slutspel heller..
josha840: I morgon hoppas jag vi har spelare som älskar läget. I morgon ska vi ta oss an matchen som att slutspelet redan börjat, att ha ett stekhett derby så här i näst sista omgången ska vi kunna använda som en kickstart inför det som väntar
Nu är HA färdigspelad. Alla som vill få gärna klicka på länken nedan och vara med i premiären av vårt första stora HA-tips! Ni har två dagar på er innan play in drar igång, så tveka inte att tippa redan ikväll om ni är intresserade.
Gött att ÖIK ser ut att bli kvar i HA. Fast definitivt vet vi först när Tingsryd spelat klart sin match men de måste vända 4-0 till typ 4-8 för att gå om ÖIK.
Jag hoppas och tror vi har gubbar i laget som steppar upp nu när det är slutspels matcher och slutspel i antågande. Tror Kapanen är en typisk slutspelsspelare, kan ge ytterligare en nivå till första kedjan.
Sen hoppas man ju på att Lander kliver fram ännu mer som en stor ledare på isen.
Kanske nävykä och koivisto växlar upp när det blir slutspel? Kapaciteten finns ju där om man tittar historiskt.
Sedan gjuta in i huvudet på nässen att han måste skjuta mer och lägga på mål.
Tror Lundmark passar bra i slutspel med, hoppas han får chansen i tredje kedjan igen.
JonteD: Visst kan vi klaga på spelare efter en match. Men som jag tror du menar ska vi inte kapa dom vid fotknölarna. Som det har gjorts mot Dalen vissa perioder. Räcker med att konstatera att det inte var bra ikväll från den eller den spelaren. Eller i det momentet gjorde han ett misstag. Det räcker så. Men du ska fortsätta skriva för du har sunda åsikter.
SKRIDSKOSKENAN: Haha! Man måste väl få tacka då! Dra ballen i lösgruset att vi satt oss i denna situation. Som sagt, vi förtjänar att ligga i botten och grinar inte.
Nu är det bara seger i derbyt som gäller för Timrå om vi vill ha en chans att behålla topp 6. Hoppas att spelarna slappnar av och inte spänner handlederna som de gjort i många matcher nu. Får vi första målet är chanserna goda.