steveroper: Det har varit så onödigt mycket negativt sedan matchen mot DIF så en dos good vibes är synnerligen på sin plats! 👏👍🤘
"Uppdatering: Anton Heikkinen
🗣️- Heikkinen träffades klubba mot ögat och bedömdes efter vidare undersökning behöva åka till sjukhus för kontroll. Det finns ingen misstanke om hjärnskakning, kommenterar Christian Rydin, lagläkare. #timraik"
Nån fler än jag som nappade på 50%-erbjudandet på tisdag?
pingvin: Jag tror det beror på att spelarna i NHL är top of the line och helt enkelt håller hög klass längre för att de har skillsen. Iofs kan väl storleken på rinken spela in också då det inte går åt lika mycket energi på liten rink och man kan då hålla klassen uppe när man blir äldre.
Hur kommer det sig att så många spelare i NHL är bra långt efter 34-35 år men att spelare i SHL oftast då lagt av? Har det med storleken på rinken att göra eller är det pengarna?
solbacken: så ojämna...man ställer sig frågan vad det beror på.Ibland känns det som självförtroende o sämre tränade.Hamnar ofta långt ifrån sina motståndare.Håller med att nu gäller det att titta framåt.
solbacken: Örebro var med om en ganska traumatisk upplevelse igår också när de tappade ledningen med 11 minuter kvar av tredje perioden och sedan lyckades tappa in ytterligare ett mål med 53 sekunder kvar.
Det är inte två lag med strålande självförtroende som möts på tisdag direkt…
steveroper: Nu när största besvikelsen laget sig. Hoppas alla klubben samlar ihop sig och satsar 100% för att få spelet att fungera i 60 min mot först Örebro och sedan mor Rögle. Vi har ett bra lag, men förstår inte vad som händer och varför.man slutar spela vid ledning i 3:e perioden. Nu tar vi nya tag och tar 3 poäng mot Örebro.
Juel måste väl ändå få stå nu på tisdag... Om jag vore TS skulle jag dessutom lova honom att nu får du stå iaf 3 matcher i rad oavsett resultat och din egen prestation mot Örebro. Förtroende måste byggas, trygghet måste finnas.. Tyvärr vettefan om detta kommer hända.
Det är en fullständig rimlig placering vi ligger på med tanke på spelarmaterialet. Snarare är det överraskande att vi endast har 3 p upp till 6:e-platsen. Nu tror jag inte att vi kommer ha med topp 6 att göra, om inget drastiskt händer har vi öht inte i ett slutspel att göra. Det är väl det tråkiga med den här säsongen, laget får knappt upp pulsen på en. Är man inte inbiten supporter finns det verkligen ingen anledning att slå på TV:n eller åka till arenan när Timrå spelar. Vi lär inte ha värvat några ytterligare supportrar hittills denna säsong med det vi presterat, vi väcker exakt noll känslor med det här spelet. Ingemansland eller slutspel känns som skitisamma då det sistnämnda mest troligt bara innebär 2-3 extra matcher i play in innan säsongen är slut. Kval är jag däremot inte orolig för. 10 p ner känns relativt tryggt men framförallt är det lag nedanför oss som är sämre. Vi har nån form av grundspel ändå som gör att poäng trillar in. När vi spelar på toppen av vår förmåga och målisarna spikar igen så är vi noggranna och då räcker ofta 1-2 mål/match för 1-3 poäng
bar mofftak: Skulle väl inte påstå att vårat PP varit stekhett på slutet heller. Vi släppte väl in mål i PP mot både Luleå och Leksand de senaste 2 matcherna? 🫣
bar mofftak: Häftig boxning 🥊 i matchen mellan FBK O SKELLET!!🤣🇱🇸🇱🇸 Men ikväll vill jag se ett påslaget TIMRÅ som kör över Skansen efter noter!!!🤣🇱🇸🇱🇸🍹🍻
Vargher85: John Leonard vore en drömvärvning. Han är en av stjärnorna i Grand Rapids Griffins och spelade också alldeles nyligen i Red Wings (p.g.a skador) Han är en riktig sniper, men har också helt ok spelsinne. Men just nu är han förstavalet att lyftas upp till Red Wings om fler skador dyker upp. Jag har därför väldigt svårt att tänka mig att Red Wings organisation skulle släppa honom nästa säsong.
Labban: knappast aktuellt med Åberg Han var ju tom avstängd pga disciplinära skäl (mot fbk). ’Team lodda’ så att säga. Domustrappan lyfta ju mest AHL svenskar och där tror jag Z har bra inflytande!
Tom Topp: Ja, där tror jag att det kan komma att bli en "explosion" till nästa säsong.
Däremot vore det mysigt om vi kan ha en back över par säsonger framöver. För Freij kommer med all säkerhet att dra över pölen efter nästa säsong(hoppas att Winnipeg anser att det är bra med en SHL säsong till).
Dags för ännu en hemmatch, dags för ännu en måstematch. 3 poäng gäller ikväll, inget annat. Inte 2 inte 1 pinne utan 3.
Vore förbannat skönt att tvåla till DIF även, plus vi går förbi dom om vi gör det. Gäller att publiken är med från start idag och bär fram laget. Vill se hela publiken stå upp första 5 min och ösa på.
Labban: Riktigt bra i kvalet mot DIF dock. Bra på att hålla i pucken och att kontrollera tempot, där kan man se likheter med Dahlén om man absolut vill hitta dem.
Men nej, Åberg är en ickefråga och absolut ingen man bygger en offensiv kring över en hel säsong. Sen KHL-äventyret på det. Det enda han pratade om när han kom hit var att komma närmare sin dotter eller hur det nu var.
Karlsson74 & Rico01 - Tack för svaret om Nässén och HIFK. Han verkar gilla att tränas av Jokinen. Trist och lite ovanligt att svenska spelare som håller SHL-klass hamnar i Finland.
Karlsson74: Pontus Åberg spelade i KHL 23/24. Dvs totalt osannolikt att han hamnar i Timrå. Vore bra om journalister slutade dra saker ur röven, oseriösa jäklar.
Karlsson74: Bästa i klubben. Inte bästa karriären utanför Timrå.
Svårt att motivera annat med mest mål, mest assist i Timrås historia. Spelat upp oss två gånger och flertal gånger valt bort betydligt mer lukrativa kontrakt från SHL för ... | Läs mer
"Uppdatering: Anton Heikkinen
🗣️- Heikkinen träffades klubba mot ögat och bedömdes efter vidare undersökning behöva åka till sjukhus för kontroll. Det finns ingen misstanke om hjärnskakning, kommenterar Christian Rydin, lagläkare. #timraik"
Nån fler än jag som nappade på 50%-erbjudandet på tisdag?