DenRöda: ST:s genomgång av truppen in och ut, med Nubben, andades inte framtidstro och optimism direkt. Helt intetsägande. Diskussioner pågår med Boyce, svenskspåret lämnas troligtvis, ingen talangjakt likt inför 25/26 kommer det bli, kontrakt kan komma att brytas, 2-4 nya ska in och ingen kommunikation mellan Nubben och Emil P. Om inte Nubben mörkar rätt bra, känns det inget vidare inför nästa säsong.
Smörgåsen : Det får vi hoppas. Med tanke på hur denna säsong varit så tar jag nog hellre en stark framtidstro under sommaren och ingenmansland, än skitsilly och piss-sommar med ingenmansland. Jag vill pusta ut i några månader.
Stridhsyxa: Hade inte sagt nej till honom. Sen hur han är det är en annan fråga. Men som expert är han grymt bra. Tanken slog mig när han kommenterade Timrå för ett litet tag sen. Väldigt ”Timråpositiv” i sina analyser…
Stridhsyxa: I och med att Zäta är så pass involverad i truppbygget (enligt Nubben) och hans starka koppling till Detroit, är det orimligt att tänka att han borde kunna gräva fram nånting från deras organisation (AHL inkluderat) som vi kan få hit? Dom kontakter han har bör väl fan gå att ta till vara på. Spelare alltså.
Montén Python: Hade önskat att han brunnit av nån gång iaf...fast han ser väl att kvaliteten inte riktigt räcker till i truppen antar jag.. önskar lite karaktär ..några med lite jävlar anamma. Kanadicker och amerikaner brukar ha en kravställan både på sig själv och på sina lagkamrater ..
Stridhsyxa: ja den förklaringsmodellen håller inte jag heller med om. Just nu vill jag bara att vi räddar kontraktet utan kval. Sedan får man slicka såren innan man blir en peppad silly season kille som sitter här och suktar efter feta värvningsrykten
The great one: Som sagt. Man saknar en lite smågalen kanadick som skulle gått bananas om det sett ut så här.
Nästa år vill jag se en import, för jag tror som sagt att det skapar en lite intressant friktion i gruppen.
Men sen trodde jag aldrig att Lander skulle tillåta att det ser ut så här heller. Men han är så mycket upp och ner själv, så man undrar ju lite smått om han inte åker runt småskadad mest hela tiden?
Vet inte hur man ska kunna lägga fram det här på ett schysst sätt. Men snacket om Hartmann just nu får mig att skratta. Det finns verkligen noll korrelation med att Hartmann är borta och att Timrå är sämst.
”Han kämpade iaf” det var typ 2021…numera kör han stenhårt i 2 matcher och vilar i 12. Han har varit bedrövlig den här säsongen och slagit tokpass rakt i gapet på motståndarna. Stått så stilla så när motståndaren vänder så drog han på sig dom tydligaste hakningarna man kunnat hitta.
Bedrövlig i PP som gjort att Walli fått sitta på sidan. Han har inte händerna för en topproll. Men får ändå spela i toppen, skönt att han är skadad så man inte kan ge han massa gratis speltid oavsett prestation, precis som Dahlén får just nu.
Hahaha Timrå står och faller med Hartmann. Tillåt mig småle. Jag vill att vi bryter hans kontrakt till kommande säsong och ni sitter och längtar efter Hartmann. Ni är ju lika fel på det som Nubben isf.
Stridhsyxa: har sagt det i en vecka nu, bara be till hockeygudarna att lagen under oss förlorar. En förlust på Leksand. Vi tar inga fler poäng om inte vi gör 7 mål på våra 3 målchanser per match
Zource: ”alldeles för många” bla bla. Timrå kommer inte ta en poäng till i grundserien. Så lhc behöver bara hitta 2 p, Örebro 5p och Leksand som vinner allt ska hitta 7. Detta är inte omöjligt eftersom Timrå inte kan vinna en matchjävel till, hela klubben har checkat ut.
Hade det varit 7 matcher kvar av grundserien nu så hade vi garanterat hamnat i kval. Nu kan vi räddas av så få antal matcher kvar. Vi är så fruktansvärt jävla dåliga! På allt! Hela tiden! Vad sjutton är det i vattnet?
Sanyet: Sanningen är ju den att försvarsspelet sett bra ut de sista matcherna, jag tror detta är psykiskt jobbigt hos vissa spelare som inte varit i denna situationen förut men man är ju knappast förvånad
Leksand och 2:a perioder är tyvärr inget som man kan skriva hem om de senaste åren
Positivt för oss om det skulle bli kryss mellan Leksand-HV där Leksand vinner efter ordinarie. Då kommer det absolut inte bli något kvalspel som många är oroliga över!
Barkborren: Helt klart. Heikkinen har ju faktiskt visst målsinne i grunden så tycker klubben vaskat den möjligheten rätt friskt i vinter genom att köra på med han i tredje/fjärdelinan hela säsongen.
Om inte Nubben mörkar rätt bra, känns det inget vidare inför nästa säsong.