Villervalla: Örebro län men största delen av Karlskoga ligger i Värmlands landskap. Tydligen ligger en liten del i Närke. Allt enligt Wikipedia "Karlskoga kommun är en kommun i Örebro län, huvudsakligen belägen i landskapet Värmland, med en liten del i Närke."
Så summa sumarum till varför folk här inte vill att löven går upp är att deras fans varit dumma här på forumet. Men det är väl sådana "derbyn" man vill ha. Sånt som skapar känslor, engagemang och lapp på luckan. Där en vinst känns så mycket bättre än mot ett gulligt och snällt BIK. Nä hockey är en kampsport som ska skapa irritation, frustration, ångest, lyckorus, glädje och allt samtidigt :)
Det är trist när det blir ovärdigt. Klart ni ska få sörja divingen är slut för säsongen utan att false flag operationer pågår.
Vi kan inte hämta dom tyvärr. När vi omnämns som ”horungar” i ert forum och skribenter från ert håll dyker upp och förklarar Timrås brister i spelet under tunga stunder här så bygger vi grunden för ett dåligt samspel.
Kan man städa upp i det värsta och låta rivaliteten skapa energi där den ska vara så kanske vi får det lite bättre på sikt men fram tills dess får vi nog bara leva med dessa dåliga taktkänslor…
Andersson: Hejsan Kan ni ta tillbaka gso321 och sätta hen i fyllecell eller något, rätt tröttsamt att hitta en råtta i brevlådan förklara hur patetiskt dåliga vi är och lite annat personligt också.
Nu är det bara ett filmargäng till som ska ha sin karma innan det boksluts…
Nu får BIK vara klara med.
Vill gärna prova Barkemo så nu får jag hoppas att Burkölen är redo att spela en bättre hockey.
Om jag hoppar tillbaka till SAIK så märker man att bredden, när den fungerar som den ska, saknas ikväll.
När det blir lite för snällt och smällarna glesas ut och Lindholm saknas så bleknar SAIK och det blir plötsligt fullt möjligt för Fuleå att stänga ner mer…
Hoppas dom får igen Pudas nu och att dom stänger den serien i nästa match hemma.
Hoppas att vår bredd kan tugga lite taggtråd och bli lite jävligare med… Då har vi ju iaf nytta av trubbigheten. När dom gjort sig lite mer osams med motståndare och köpt konceptet att Timrå är ett lag och att där ska lojalitet och stolthet ligga under matcherna kanske man rent av kan önska matcher mot m0d0 igen.
Men innan dess att våra spelare börjar brinna lite och visar det är derby slöseri och filmarna kan hålla sig kvar en våning ner tycker jag.
Nisse på Mon or: Truppen överlag måste ta steg. Vi kan få hyfsad träff på ersättarna men ändå hamna i kval. Majoritet av dom unga måste ta kliv osv. Gath måste få ut mer av truppen. Stommespelarna får inte blir sämre osv.
Karlsson74: hur ska Pettersson ersättas då? Även om man ersätter Dahlén med två och Pettersson med en spelare blir man troligtvis inte bättre. Hur tänken Nubben? Och inte förstärker man backsidan heller. Litar man på att truppen, med bättre träning ska ta steg ändå?
Sedan1928: blir nog svårt att ersätta med en. .Nubben har väl pratat om att ersätta Dahlen med två? Otto kan såklart vara ena delen .. Sen måste ju även en 1:a center in.
Sedan1928: Jag kan ju inte hockey lika bra som en del i MoDo boken men de jag sett av Kivenmäki o det han presterat i matcher mot Ässät o det är riktigt jävla toppbetyg från Lilla farbrorn!!🤣🤣😎🇱🇸🇱🇸🇱🇸🇱🇸
JonteD: om modo skulle gå upp med det lag dom har den här säsongen så måste dom byta ut 90 procent av spelarna! Det finns bara en som skulle kunna platsa i SHL, och det är Sebbe Ohlsson! Och det i en fjärdekedja!
Kulltorp: Tror du att Lilla farbrorn kommer att kikna av skratt ikväll om Mordor åker på däng av BIK??!!!! (TROLIGTVIS) men klarar dom sig så åker dom mot maskarna!!!🤣🤣🤣😎🇱🇸
DIFFEN: Ja som hemmasupporter är det nog lättare att piska upp en bättre stämning i en mindre arena och på så sätt ge laget den där extra kicken. Jag tycker alltid vi haft det svårare mot AIK och DIF på Hovet än i Globen (OBS jag har inte kollat statistiken utan mer en känsla)
DIFFEN: skulle tro att globen säljs ut även om det är timrå, björklöven eller rögle som står för motståndet en mellandag/lördag :-) dels för att dif är bra på att hypa dessa matcher i sina egna led men fans till nämnda lag skulle också kraft samla deluxe för en sån möjlighet.
men ni måste ju testa först innan vi har facit ;-)
Tom Topp: Hjärnskakning först, med långvarig problematik. Sen antar jag att den främsta förklaringen till att han inte spelade mer är att han tillhörde HV och så får man nöja sig så. Det är så invecklat att begripa sig på alla turer ... | Läs mer