1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613776 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
TIKbiff: Nu var det ju bara en krampkänning som Lindbäck fick igår,han pallade inte värmen som blir i Scandinavium. Tycker du ska bekymra dej för diitt eget lag istället:)

TIKbiff: Lindbäck skadad? Han fick kramp enl han själv.

Uno Gordon: Visst kan man tycka att han kanske skulle fått skiååa FBK matchen, men ja mena målet som tex Holtet gör går inte att gö så mycket åt för får man på en sådan träff ja då är de fan inte lätt för de skottet satt verkligen där de skulle de, kan inte bli bättre skott än så, samtidigt som han knappast lär få iväg ett sånt skott på ett tag igen.

Ja, nu är Brynäs flyt slut, snart är de därnere där de hör hemma tillsammans med Rögle och Sthlm.
Ikväll vinner vi med 5-2.

Kort fråga, vad har hänt med Hagos egentligen, från att vara riktigt bra i Timrå med landslagsuppdrag och NHL kontrakt till att vara en riktigt skitspelare - iallafall statistiskt:

Hagos, Yared:
29 matcher
0 mål
2 assist
86 utv min
-9 +/-

..Han blev helt förstörd "over-there"

erathoo: Det tror jag inte. Det är Timrå som plockar fram det bästa hos en del spelare. :)

erathoo: Varför han inte gör poäng är för att han fått en mycket defensiv roll,

Spelar i tredje kedja/Fjärde kedja!

Hahl Bundy: Jo men då var det Lill-Kenta som var tränare i Timrå, Nu är han tränare i HV71, borde inte Hagos kunna hitta tillbaka då, med Kentas hjälp som gjorde honom så bra att han fick åka över till andra sidan atlanten!

lungan: Nej :)

haggen: Bra tips, jag tror också på slutresultatet 2-5.

Själv tror jag på en tuff match, tar TIK 3 pinnar ikväll blir jag faktiskt lite överraskad (skulle iof vara trevligt).

Lemmy: Jag är inte säker, har inte riktigt intresse av suspenderande frågor. Men jag tror att PTH bör vara det dominerande, även om det sägs att PTV kommer starkt.

dr-nix: Jag känner alltid obehag när vi möter SSK. Det är en riktigt tuff match. Jag instämmer till 200% med Bragd Birgers inlägg från igår.

Hahl Bundy: Själv känner jag bara obehag inför deras förbannade tråkiga sätt att spela hockey. En sak är iaf säker, effektiviteten från senaste matchen mot Rögle snarare än den från HV-matchen om vi ska vinna i afton.

Paddan: ok. du är mer hjälm expert .. hur fick du upp det intresset .. ? började de i tidig ålder ?

superfalle: Man kan säga att det började i årskurs 3 när Michael Hjälms syster gick i min klass.

Bissett19: Jag tycket inte att det finns inte så mycket att bekymra sig för i dagsläget. Sett över de senaste 10 omg. så ligger vi i topp tabellmässigt och tittar man till tabelläget i sin helhet så har vi goda möjligheter till att klättra då vi har ett par matcher innestånde i jämförelse med t ex ditt lag.

Ambroo: Va? Bekymmersfritt i TIK? Nu blir jag bekymrad.

T T: Nja. Jag är inte lika lugn. Jag är orolig. Inte minst för matchen ikväll. Herregud vilken viktig match!
Det är nu vi får se vad det är för stam i spelarna och hur dom klarar av att spela en sådan här match. Det borde ju se bättre ut än mot exempelvis DIF borta tycker man.

Ambroo:

"Jag tycket inte att det finns inte så mycket att bekymra sig för i dagsläget"

Jag dyker in här vid 21.15 ikväll o ser om tongångarna är lika positiva från din sida......:)

Bissett19: Jag förstår inte vad som har hänt. Ambroo måste vara nykär.

T T:

Thåström kanske har släppt ngt nytt?

Bissett19: Du behöver bara kolla resultatet så vet du om du behöver komma in o tracka eller inte.

Bissett19: Om det ändå kunde vara så =).

T T: Jag är nyfrälst...

Bissett19: Thåström släpper nytt i vinter/vår och ska ut på vägarna igen. Han är bl a klar för yran och P&L och den här gången så handlar det om full sättning och inget halvakustiskt.

Kila iväg och satsa en slant på TIK nu. Jag vet ju sen tidigare att du har tjänat en och annan krona på mina tips;-)

haggen: Varför i fridens diskuterar ni alla matcher här.... nytt ämne om varje match skapas för att posta inlägg där.... hel.v

Mackelito: Tror att problemet sitter i att alla bara trycker på svara och inte tänker på ämnet över huvud taget.

KniveN:

"Men skriv i rätt tråd hur svårt ska de vara?!!!"

Den här tråden borde väl vara lämpligare va? ;)

73Sjöbba: Varför då? Var ju i Wandell-tråden dom skrev...

Så fick den första tränaren sparken.

Tikinmyheart: Bra då tar vi strömberg, gillar den jäveln ja !!

Snoop: Och vad är det för fel på Challe?

Tikinmyheart:

Är det verkligen så att Challe tar sitt ansvar till 100 % som tränare ? Anledningen att jag skriver detta är ju att han är med på diverse spelsidor på nätet och även inom travet där han är med och har mer än ett finger med i spelet. Hinner han verkligen koncentrera sig på sitt tränarjobb till max ? Ni har ett för bra lag för att ligga i botten av tabellen. Kanske skulle det tabelläget ändras om ni fick in en tränare som uteslutande till 100 % kunde fokusera på sitt tränarjobb inom Timrå IK ??

Tikinmyheart: Behöver väl inte vara något större fel på Charles, men precis som han nedanför mig skriver har vi för bra lag för att harva där nere, och en ny röst och en tränare som jobbar 110% för föreningen kanske kan ändra på situationen.

Tikinmyheart:

Strömberg sparkas från krislaget.
Vad är det i Timrå då om det är kris i SSK??

haggen: Egentligen har vi ju fortfarande ett bra utgångsläge då vi spelat en match mindre än många lag, enda som känns förjävligt är ju som challe säger att de är för mycket primadonnefasoner, ja mena skulle Timrå hamna i KS med ett gäng jävla primadonner då vete katten om vi håller oss kvar.

Snoop:

Det saknas attityd i Timrå, alla verkar vara nöjd och slö på nåt vis, in med två Canadensare i truppen...

The Fat Bastard: Ja verkligen, ja ja skulle inte alls ha något emot 2 kanadicker med en jävla inställning i laget, de skulle behövas !

Efter att ha läst tolv timmar sågningar av Timrå ik här inne (tror det bara är Baclund som klarat sig).
Så har mina tankar mest rört sig runt vad detta beror på att vi inte ser ut att ha en chans i matchen igår.

Vi möter ett lag som som spelar med näst intill dödsångest pga tabelläget.
Timrå gick in i matchen med kanske lite för mycket självförtroende pga utskåpningen av Rögle senast.
Vår tränare verkar få nerverna utan på kroppen så fort vi möter Djurgården eller SSK dom matcherna betyder tydligen alldeles för mycket personligt för honom.
Jag köper inte att laget gick ut på isen igår med inställningen att inte göra sitt bästa. Alla viste om det känsliga tabelläget och hur mycket matchen betyde.
Problemet ligger nog tyvärr i att vår tränare inte är nog taktisk, inte tillräckligt nogrann, Och en bedrövlig psykolog när det hettar till.
Jag gillar inte detta men efter gårdagen match så ser jag ingen annan utväg änn att tacka Challe för den tid som varit.

Kan det vara därför klubben snålar med värvningar för att spara pengar och lösa Challe från kontraktet vem vet.

Behåll Challe! Han är tjurig och har vinnarskalle.
Tror trots allt att han är bäst i nuläget.
Satsa pengarna (om det finns några) på en back och en center om inte TW kommer tillbaka.

Tvåtallar:

Tror du verkligen det räcker med Challe? Vi har den absolut klenaste backupsättningen i Elitserien, dessutom ingen Center av klass.

Spelar vi dessutom utan hjärta så blir det djupdykningar...

The Fat Bastard: Släng på Challe ett par skridskor och in med honom i spelartruppen, han skulle gå in på en av centerplatserna i dagens timrå.

ITK:

Inte omöjligt. :-)

Varför händer det inte nåt i Timrå, nån liten värvning...

The Fat Bastard: Instämmer Kanadicker är mycket bra att ha i laget, se på Saik och alla kommer väll ihåg Manderville, jämför den truppen då Manderville spelade inte lockout säsongen så ser ni att den truppen är sämre än dagens men vi presterade mycket bättre.

Kanadicker måste in en forward och en back och det är omgående!!!

Ambroo:Fortfarande bekymmersfritt?

Har tänkt på en sak, om man har fullsatt varje match, borde men inte kunna få in mer sponorpengar då, i och med att fler är i arenan och ser reklamen.

Borde man då inte kunna sänka priset lite på biljetterna för att sedan täcka upp den förlusten med sponsorintäkter. Detta borde vara en lösning som gynnar både publiksnittet, samt att sponsorer vet att männsikor ser deras reklam.

En annan fundering, då man inte hör något alls kring våra sportchefer, kan det vara att de lagt locket på och inte vill prata, i och med att de nu börjat förhandla med spelare, och att vi snart kan hoppas på några nya namn in i truppen.

Timrå har under denna säsong tappat dessa spelare

Makiaho
Hedström
Wandell - inse han kommer inte komma tillbaka.

samt att Styf varit borta alldelles för länge för att inte ha blivit ersatt.

Vad har kommit in Bogg

Vi måste ersätta Wandell och Hedström.

Makiaho anser jag blev ersatt genom Bogg.

Vi snacka två klass forwards som ska in i truppen.

Sedan tycker jag inte ledningen ska vara så blåögd och tror att Wandell kommer komma tillbaka till den 19:e. alla vet väll hur finurligt oärliga NHL-lag kan vara.

Denna säsong känns som en riktigt dålig film, man ser filmen men man dras med plågor och hoppas att slutet kan bli bra, men allt som oftast är filmen slut lika dåligt som handlingen.

Nej Timrå är ett stort FIASKO denna säsong.

När man nu sålt ut 3 spelare och värvat en hur tänker man då? Laget hade brister innan krisen så vad göra lägga sig ner och dö? Nej upprycknng behövs och Linkan sitter en bsvärlig sits. Sparka tränare är nog ingen lösning om man lyssnade till Nubben igår allafall inte i Frölunda då sparkar man spelare i ställe och tänk han fick rätt direkt, en kommer att få gå i Es denna säsongen, drt tog bara någre timmar så vad det rätt, frågan vad vem han trodde skulle gå. Och fler experter frågar sig vad händer i Timrå IK??

...så är ju det här bra iaf:

« · 1097584 · »