1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613847 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
John K:Jo det är ju så....men..men vi får se

uhmm vilka ska man hålla på nästa omgång då när MODO möter Rögle.. Uhmm..

Yellowcard: rögle eller oavgjort.

Hoppas verkligen att Magnus får stå nästa match. Han gör så vi vinner

apropå ingenting så vann backlund snyggaste räddningen v 50-51

Var hittar man tekningsstatistik? Bagarn måste ha legat på 102% i andra perioden.

Hahl Bundy: Så har Peter Andersson kollat på målet och konstaterat följande.........

Jag och madsen har just vi detta nu planerat in en inpulsresa med personbil ner till jönköping i morgon.
finns som de ser ut just nu 3 platser lediga i bilen.
så är du sugen på en trevlig resa och trevligt sälskap så är de bara att dra iväg ett mejl altenativt skirva en bubbla till mig.
vid full bil på 5 personer beräknar vi kosnaden för bensin till ca:300:-
var med och stötta vårt kära lag till ytligare en seger.

Vem har skrivit laguppställningarna i matchprogrammet? vid Sebastian Erixon's presentation står det

170 cm / 78 kg

Jag är till 99,5% säker på att båda siffrorna är fel

smådetaljer , men det borde ju någon rätta till.

Andersson: på eliteprospects är han 180cm och väger 80kg.

Andersson: Jag har också tänkt på att det står fel lite överallt, det står t ex att Sundh är född 1983 också..

Om/när det värvas fler spelare vill jag se lite STORLEK. Jag själv är visserligen rätt kort och Timrå har många spelare runt 184-185 cm men på rak arm kan jag bara komma på tre spelare i laget ( Sundh , Lotvonen , Åkerlund som är 188 cm eller längre).

Nästa värvning får gärna vara en snabb rörlig tuff tekningsskicklig center
på 193 cm

Andersson: 193 cm bra överblick över spelat va :)

... så kräver HV 71 omspel då videodomaren som godkände målet medger att han gjorde fel - detta blir mer och mer intressant att följa!

Yellowcard: Ja detta förstör hela botten striden vi har 4p upp till RBK, pga blind måldomare!

Blizzard: Frågan är ju varför han kom på att det var fel nu? titta ordentligt första gången =)

Sedan är de ju fel att ha måldomare från den aktuella orten/staden . Blir säkert rätt de flesta gånger , men hur trovärdigt blir det om tex Frölunda får ett tveksamt 'mål' godkänt i sudden i en av kvartsfinalerna i scandinavium och måldomaren bor i Göteborg?

Blizzard: mmm sugit som fan

Yellowcard: Noll chans på omspel, tyvärr. Hade Rögle haft en hemmamatch kvar mot HV kanske det hade funnits en liten chans att man beslutat att göra som FBK-Modo fick göra 06/07 efter bombhotet.

Ibland kan jag vara den snåla typen, och en sån sak är när man ska klippa sig. Fan över 300 bagis och det är gjort på 15 minuter.

Nää, jag tog för 45 minuter sedan fram sonens trimmer och ställer den på
30 mm och kör igång. Jag körde den fram och tillbaka men jag tyckte att det tog jävligt dåligt. Tog bort skyddet som ska hjälpa till att man just får 30 mm kvar.

Vad händer? Jo sonen börjar grina varpå jag slinter med trimmern och får en helt kal stor fläck mitt på skallen. Jag blir först förbannad men skrattar sedan åt fadäsen.

Äh fan tänker jag, på med 12mm så kanske kalfläcken försvinner. I helvete heller den gjorde. Nu är det bara att avvakta frugans hemkomst och hennes kommentarer.

Tröst i eländet är att det är vinter, för nu får mössan vara på hela tiden:)

Tikinmyheart: haha mycket roligt:) Klippte mig själv med trimmer igår - men det vart mer lyckat iaf=)

Tikinmyheart: Wonderful! Själv har jag en kalufs a´la Bobby Ewing som jag är duktigt less på och med småländska gener går tankebanorna likt dina. Drömmen är trimmern på 3 mm och så bara köra, dessvärre hotar frugan med skilsmässa i såna fall...

mikenomad: haha din stackare själv får jag köra på 3mm tillochmed inget skydd alls på trimmern ;-) fast nu är den trasig och håret slutar inte växa!

Tikinmyheart: hahaha, jag fick skratta idag också :) *Tack*

Yellowcard:
Annars funkar turken brevid ica i vivsta åxå 150 spänn inkl hårtvätt och eld i öronen ;)

Tikinmyheart: Haha, jag brukar be om hjälp med det där och efter att ha läst om ditt försök så kommer det att dröja ännu längre innan jag provar själv.

Tikinmyheart: Samma hände mig för ca 1 vecka sedan, fast det var tjejen som gjorde det på mig. Och jag var riktigt arg.

Per HApps: Själv har jag varit snaggad i 20 år nu med undantag när jag skulle gifta mig då jag blev tvungen att spara ut håret så man såg ut som nån jävla monchichi i huvudet. Köpte en hårtrimmer för 8-10 år sedan för hela 500 spänn och tyckte det var grisdyrt. Det blev snarare väldigt billigt.

Per HApps: Liknande etablissemang har poppat upp som svampar ur jorden inne i centrala S-vall också. Sist fick jag håret tvättat och klippt, öronen eldade samt skägget trimmat....allt för 139 spänn. :-)

Blizzard: Utan skydd på trimmern...suck...det är väl bara på porrpungen det...

Så har Modo hittat Krizans ersättare. 30-årige Mike Morrison med NHL (8 matcher för Phoenix) och AHL-meriter, senast från Österrikiska ligan.

mikenomad: haha nej nej ;)

Btw, angående MoDo....Så "The Heart Of Hockey" fortsätter värva utländskt *fniss*

Blizzard: Men har du inte förstått att det ingår i det engelskspråkiga konceptet att värva utländskt. Annars hade man ju valt en svensk språkvariant.

Blizzard: Det gör väl inget då jag höde att dom har reviderat "The Heart Of Hockey" namnet och håller på för fullt för att få till en ny logga till det nya namnet:

-The Fart Of Hockey!

73Sjöbba: Eller som det heter på svenska "Fartfylld hockey"

mikenomad: Rena rama väggen. Det bärgar Ö-vik ett till SM-guld till våren dårå.

Grattis, Grattis!

Paddan: jo ifs ;-)

73Sjöbba: haha Fart ;)

73Sjöbba: vi har Åkerlund :) (Y)

73Sjöbba: vart har du läst det?

Blizzard:
Men Modo är väl inget "köpelag", inte har väl världens bästa plantskola slut på gödsel? ;)

Paddan: "Fartfylld"...är inte det ett klassiskt exempel på svengelska?

Per HApps: 17 av 26 spelare har gått via Hockeygym i Örnsköldsvik. Hur många i Timrås A-trupp har gått via er juniorverksamhet?

Poffa: Man kan inte leva på gamla meriter och det är just gamla de har blivit.

Poffa:
Nu har om jag inte har fel Modos hockeygym. haft riksintag i många fler år än tex TIK, så det är ju en sanning med modifikation.

Per HApps: Och Modoiterna påstår att hela Sverige skrattar när vi plockar hit en okänd en kille på tryout... Jag skulle då inte föredra att en kille som floppat i ett slovensk lag tog över lagets mest utsatta position.

Poffa: Vi måste utbilda för alla nivåer. Vi har ansvar för hela distriktet.

Poffa: "17 av 26 spelare har gått via Hockeygym i Örnsköldsvik." Håller de juniorer som kommer därifrån samma höga nivå hela tiden, är väl en fråga man bör ställa sig. Visst, Hedman är en talang utöver det vanliga, men förutom honom, är det någon som riktigt slagit sig in i er A-trupp på allvar de senaste säsongerna?

Per HApps: att man kan vara så jäkla självgod och dum(?) att man sätter "The Heart Of Hockey" match tröjjorna är ju bara för mycket. Det är fan det töntigaste uttryck jag hört och MoDoliderna är stolt över skiten :P haha!!

Per HApps: Det är väl ingen modifikation i att 17 av 26 gått genom hockeygym? Ja, vi har haft riksintag längre än Timrå, men vad är så hemskt med det?

Loma: 6 spelare är 20 år eller yngre. Samtliga, förutom Svedberg, är från Ångermanland. Alla har gått via hockeygym i Örnsköldsvik. Dessutom har ytterligare två spelare från juniorleden spelat med MODO i år. Den ena är en MODO-produkt, den andra är från Schweiz.

Det känns som vi har det rätt bra ställt än så länge på juniorsidan.

så var hockeysupportrarna i Österrike så här lessna över att tappa sin målvakt till Modo: "Mike Morrison has been FINALLY released by austrian team !!! Some local fans started calling him Mr.Softy. There was no (local hockey team) fan who supported him at the end. He was a reason why team was not able to win games...
I really cant believe he performed so weak. Thanks god he is a past for our team !"

Poffa:
Det är inget hemskt med det vad jag vet, har inget minne av att jag skrev det ;)

Hoppas att det över tid kanske jämnas ut en smula.

Poffa:

Jag tror han menade Modofikation. :)

« · 1107763 · »