1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613855 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Skarin: Hela trippeln ser ut som mer hjärta än hjärna. :)

Om jag vore en modig man fylld av tillförsikt så skulle jag hålla på både Modo och Rögle i kväll. Nu är jag tyvärr inte det så...

T T: Det är dags för oss att få uppleva lite magi också.

Skarin: Enda sättet för oss att uppleva magi på bortaplan är nog om Timrå värvar Labero tyvärr.

Yellowcard: Dötid, har du sånt? Själv har jag lagat mat till pojken och gjort en tårta till frugan. Det behövs sååååå lite för att de ska bli glada:)

Samma backar startar som senast. Kan man få slippa att se att någon behöver bänkas?

Frella: Låt pojkan få en chans till. Sen är det kört ;)

Men, det gäller att undvika kval.

Skarin: Men vad f-n ?

Du vet väl att det är en gammal regel att aldrig spela på ens eget lag ?
Vi har ju svårt nog just nu utan att du ska behöva jinxa mot oss. ;-)

Loma: Måste han va så övertydlig herr Nyström? vi har redan förstått att han inte gillar Timrå IK . Han och Virus måste ha bildat en klubb och sitter tillsammans efter Timrås förluster och firar.

JD: Den gamla regeln lyder: Spela aldrig emot ditt egna lag.

Tikinmyheart: Jo faktiskt har jag ju det ibland eftersom jag slutar typ 14 varje dag... och sen jobbar ju tjejen min till 21. Tror jag behöver en hjärnblödning eller nåt liknande för att få för mig att laga en tårta till damen haha.. och barn har man ju inte!

Jo har lovat hämta damen ikväll ifrån jobbet - efter hockeyn!!
Behövs som sagt sååå lite för att göra hon glad=P
Känner mig som en äkta mansgris.... men jag överlever på min charm=P

Yellowcard: Jag kan lova dig en sak. Om du skurar rent badrummet kommer hon att göra allt för dig under minst en vecka framåt:) Tro mig det funkar, jag har provat.

Tikinmyheart: Hahah... Slängde ett getöga nu på badrummet och ser lite damm osv. men det får bli nån annan dag - 45 minuter kvar... Måste "ladda"!!

Med nåt... Vad som helst=)

M. Nyström är så förbannat löjlig när han börjar gapa om vad nyförvärv kostar per match...fullständigt värdelöst vetande! Herregud, säger ju sig självt att TIK måste agera nu, det skulle naturligtvis skett för länge sedan och det är väl snarare där man skall ha invändningar. Men bättre sent än aldrig är en sanning som stämmer i det här fallet.

Lika självklart är det ju att spelare som kommer nu vill ha marknadsmässigt betalt och då blir det ju rätt stora summor när man roar sig med att slå ut det på antal kvarvarande matcher så här i slutet av säsongen. Kostnaden för Dee Caz fattar jag inte att han ens orkar kommentera, 100 000 för en månads hockeyspelande är mig veterligen långt ifrån nån superlön med ES-mått mätt....

mikenomad: Paqvel Rosa hade väl 100 000:- per match fick media det till om jag minns rätt

73Sjöbba: Möjligt...och han var värd det!

73Sjöbba: Varenda krona av det var sponsor också

mikenomad: Ja, men att skriva jätterubriker i det senare fallet känns då ännu mer löjligt.

Btw, LHC måste ju ha Sveriges töntigaste ramsa som spelas upp vid mål, Låter som nån jävla kyrka....

...Och Kenny Jönsson har Sveriges FULASTE hjälm!!

Så nu fick jag säga vad jag tycker om ES....

Blizzard: Kennys är speciallbyggd, har man haft 6-7 hjärnskakningar så.....men det konstigaste är att han vågar lira vidare.

Det blir en hård kamp på Hockeyligan, om veckans mål....Tedenby VS Omark!

Blizzard: Ja Tedenby's konstmål var riktigt snyggt.. Men Omark vinner med hästlängder

Abron:

Missförstånd!? Jag syftade på att Boden är kallast i Sverige, men du kanske menade Karlskrona? Fan vet. Så här går det ibland då man vill fira en ack så viktig bortavinst. Så jävla skönt dessutom att spöa lappsatan med sina "hata, hata, hata"-fans...

DJ Hemp: Karlskrona var inte heller så härligt... Det blev obehaglig kyla när det blåste upp till storm hela tiden och man aldrig lärde sig utan var alltid underklädd

Skulle SSK och DIF åka ur LOVAR jag att snacket om 14lag skulle gå glöd hett bland "experterna". Dom skulle väl knappt hinna spela sista KS matchen innan det bestäms att det ska vara 14 lag. eller så får dom harva i AS i ett år sedan kommer 14 lags regeln in, om dom inte går upp själa, som jag inte tror något av lagen skulle lyckas med....

Blizzard: Ja, då blir det ändring i reglerna. Snabbare än man hinner springa på dass med rännsketa!

...så är Spotify bland det bästa som har hänt. Just nu: Alltid rött, alltid rätt.

T T: Satan! Jag slarvade bort inbjudan som jag fick av syrran och hennes kille på eran favvotidning XP (mkt bra på hockey) och nu kommer jag inte in. Måste fixa det där!

Skarin: Jag fixar det i morgon. Hä lugnt dä.

Spotify är överskattat. Man lirar sina egna skivor hemmavid och kompletterar det man saknar med youtube-klipp. Vad är då grejen med spotify...?

DJ Hemp: Snabbheten, spellistorna, you name it. Saknar en del akter dock men det kommer nog så småningom.

T T:

Jag om någon vet hur jobbigt det kan vara att leta igenom sitt privata skivarkiv efter låtar man känner på sig att man har eller eventuellt inte. Trots kategoriindelning och bokstavsordning tar det en jävla tid - särskilt när man efter en festnatt har placerat skivorna lite fel (händer ytterst sällan). Men då avvaktar jag tills att där tillkommer samtliga akter, för jag vill nämligen ha allt! Vad saknas där i dag, menar du?

DJ Hemp: En hel del antar jag eftersom man inte har avtal med alla skivbolag ännu. AC/DC t.ex.

T T:

Om inte ens AC/DC (ett band jag normalt aldrig lyssnar på, men vars låtar jag till viss del ändå uppskattar) finns på spotify kan man ju fråga sig hur det står till med den musik som jag helst vill lyssna till. Jaji, då får man väl ligga lågt ännu ett tag vad gäller spotify. På youtube hittar man trots allt det mesta, inte sant? Eller i det egna skivarkivet...

lincoln: AB har lagt in fel repotage på länken om Timrås match.

kennas: Det konstiga är ju att bilden och texten under den stämmer. men själva repotaget är om hv:P

Just sett en bra hockeymatch, Clöbben-HV 71 3-3

Högt tempo och många närkamper.

Kan dock konstatera att LHC måste ha världens genom tiderna sämsta mållåt där någon Skriker LHC med gnällig röst.

Och att Martin Lauman ylven inte verkar tillhör begåvningsreserven.

Men en bra match.

En annan sak: Undra varför Magnus Nyström hatar Timrå så mkt, har inte sett en enda skrivelse ang Timrå som är i possitiv anda.

I natt sov man gott!.

RTS: Enkelt recept: Köp aldrig mer den "blaskan".

Så är de kul att se Björn Svensson gå så bra både spelmässigt och poängmässigt, i år har han bara spelat 31 matcher så här långt men är bara 3 poäng ifrån att slå sitt personbästa som är 16 poäng så här långt, han har tagit ytterligare ett kliv i år och de är kanon att vi har honom på kontrakt nästa säsong också.Samma sak kan man tyvärr inte säga om Sundh som jag hade hoppats på mer än på svesse när dom båda kom hit inför säsongen 06/07.

Snoop: Nu ska vi komma ihåg att Sundh inte är någon målkung , han gjorde 6 mål första säsongen och 8 den andra

Men visst ynka 3 mål på 41 omgångar är för svagt. Hoppas det lossnar snart.

Hahl Bundy: Måste alltid pappersarbetet bli klart i sista minuten när det gäller Timrå IK? Jag tänker på Sonnenberg och han blev ju inte klar igår direkt...

Säkert nån rackare som tidigare skrivit om det men det skiter jag i.

Loma: Timråitiskt drag som aldrig går ur.

Hahl Bundy: Jag förstår det inte hur som helst.

...så förvånar det mig inte när "Håkkyoraklet" Nyström inte kommenterar nånting om Timrås vinst över favvolaget Luleå.
Igår var det intressanta matcher mellan starka Luleå o panikslagna Timrå enl. den självutnämnda experten.

Idag i sin krönika tycker han att det är dags att släppa fram de yngre lirarna i ES!
Ja men goddag yxskaft! Vad är det dom har gjort den här säsongen då med Timrå i spetsen?

GRATTIS Anton Axelsson som fyller år idag :)

GRATTIS!
Vad sägs om att fira med en liten balja imorgon (samt vinst naturligtvis). :)

Mathias: Kul med en stark profil som kommer tillbaka till elitserien

Hahl Bundy: Enda gången som Timrå IK existerar enligt Nyström , det är när krisen slår till och han får roa sig med negativa artiklar.

Maggan: ja vi får väl hoppas han inte firar den med champange och 10 strarköl som jag brukar göra=)

TikRikard: Du blir ju full efter 2 så varför dom 8 extra för?

« · 1111844 · »