1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613925 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Ja, Åke är den superdupergrymmaste målisen jag vet! Det sjuka är att inte samtliga andra lag är ute efter en sådan målvaktsfantom.

Eller nåt.

mikenomad: Mitt förra inlägg var alltså adresserat till Snoop, det föll visst bort...

mikenomad: Ja man blir helt matt av detta ämne, det ältas fram och tillbaka INGENTING HÄNDER!! Får hoppas på vinst imorrn då borde dom prata om andra saker :)

Blizzard: För att inte tala om hur det blir om vi torskar, 

då finns det många viktiga saker att säga...

orion: haha, ja då får nog någon lägga upp några extra Back up Servers om alla ska få skriva av sig ;-)

orion: Torsk i morrn och jag har några väl valda inlägg att leverera, var så säker! Upplandade med några mindre väl valda antagligen....

...Och Ross Lupaschuk klar för Mora!

Laken: Ja se där :) Hoppas SSK får stor stryk i KS :) Dom kan ta med sig Dif också......

mikenomad: hur vet du de?

mikenomad:Ikäll så blir det vinst å inget annat..

Så är både Warg och Zucarello Aasen tillbaka i Modo igen. Det var ju typiskt bara för att vi ska möta dem snart måste de få tillbaka två bra spelare. Hoppas dock de förlorar mot Skellefteå (tror jag det var) ikväll iaf. Ikväll rycker vi ifrån!

"Timrå har många spelare borta och frågetecken i truppen. Dennis Persson, Magnus Åkerlund, Erik Andersson, Fredrik Hynning och Jesper Samulesson är definitivt indisponibla. Frågetecken för Eric Moe och Tomas Skogs, medan Håkan Bogg är tillbaka i laguppställningen men börjar på bänken."

Lite frågetecken på Backsidan inför matchen. Kul att Bogg är med iaf :) Han är på G!

...så håller jag med Per Bjurman:

"Klart ”Zäta” ska ha ett fläskigt tioårskontrakt.

Och det lär han få också.

Till skillnad från lallarna som röstar i Jerringpriset inser ju Ken Holland att 28-åringen från Njurunda är en magnifik idrottsman.

Jag trodde först att min vän Puff skojade när han ringde och berättade att Henrik Zetterberg hamnat på niondeplats i Jerringprisomröstningen.

Uppgiften var för absurd för att kunna tas på allvar.

Men så förhöll det sig alltså.

Svenska folket tyckte att åtta svenska idrottare – bland dem en höjdhoppare som kom fyra i OS och en häcklöperska som snubblade på en häck – utförde mer imponerande prestationer än ”Zäta”.

Man tar sig för pannan."

Här är länken så att ni kan njuta av hela krönikan.

Hahl Bundy: Klockrent av Bjurman

Hahl Bundy: hm 10års kontrak då är killen 38bast när han kommer till Timrå IK (det gör han väl?). Får hoppas han kan spela tills han är 45 :)

Läste detta på Aftonbladet . Han känns som ett bra val ifall vi skulle tappa någon/några nästa säsong

Dessutom lämnar John Pohl Lugano , står på eliteprospects. Agera Linkan/Robban =)

Andersson: Annars är Jonas Fransson redan klar för Lugano.

tjobba: Johan Fransson är klar för Lugano, Jonas har dom kvar.

Snoop:

Nix. Han lämnar också LHC.

Simmalugnt: Ja ja såg de nu ja med på eliteprospects :P

Haha glaslirare i Timrå.

Snoop: det är en helt okej fråga med tanke på dessa ständiga skadeproblem dom senaste säsongerna.

dr-nix: Ja absolut ja brukade undra ja med förut om de är för mkt primadonner i laget.

Mappe: För övrigt är detta en mycket glädjerik kväll. Tack Timrå IK!

Mappe: Ärligt talat, är det någon som ens bryr sig om vilka Frölunda värvar numera?

Dom skulle kunna värva Malkin, Luongo och Pronger och ändå hitta ett sätt att göra dom dåliga på.

Vi kommer gå lååååångt i slutspelet. Helt 100 på det.

Yellowcard: Var är SPUD nuförtiden???

Yellowcard: Lugn nu! tänk på varrannan match Timrå, ge det ett par matcher till mot bättre motstånd så kan du säga de igen;)

Synd att de var markström som stod annars vete fan om de hade blivit två siffrigt om dom fortsatt i samma stil

MB: Han är på semester med Söderlundh.

Jesse P: Tankvärt: I år är vår målskillnad just nu värd en extra pinne.

Mappe: Söderlundh...ja det var en rolig fan! Saknar honom lite, undrasom han går där nere i Malmoe och är stolt över sitt kära MIF?

Tack Timrå, tack! 60 minuters närmast helgjuten insats. Hoppas alla som gnäller på Backe tänker om. Det var många bra ikväll men Backe tillhörde topparna!

Domarinsatsen då....räcker så här; om man lyckas få hela hemmapubliken vansinning trots att hemmalaget leder med 4-1, ja då har man inte gjort en bra insats...

vem hade trott att vi skulle vara 1P efter FHC. Efter 25 spelade omgångar låg vi på 11:e och dom 3:e plats med 8P mer....eller omg 30 då dom låg 11P före.....eller omg 35 då dom var 14P före.....

UNDERBART 1P efter "topplaget" VILKET HJÄRTA DOM VISAR NU <333

Jesse P: Detta sa jag redan 3 matcher sedan=) Jag är helt 100 på att vi kommer komma långt. Definitivt kommer vi går till slutspel. Det Timrå vi ser nu är det Timrå jag lärt mig älska under alla år - behöver inte utveckla detta mer då ni vet vad jag menar.

Varför jag är så hundra grundar sig på många saker, men här kommer några:

Alla lagen på 63 poäng svajar lite just nu - Frölunda, Luleå, Skellefteå, Brynäs. De kommer ta lite poäng hit och dit, men i längden kommer vi vinna..

Under oss: Djurgården går till slutspel, men Rögle och MODO kan glömma det. Egentligen ser jag för tillfället ingenting som ska förhindra oss ifrån att ta 4de platsen=)

Tänk på saken - så inser du att jag har rätt=)

Är iofs kände positivist eller vad man nu ska kalla det, men nu tror jag dock att jag har heeeeelt rätt!

MB: Spud är ju blockad här hehe.. Borde ha en omröstning om det, ska vi ha SPUD tillbaka!? Vore riktigt kul (just nu) hehe..

Blizzard:........FÖRSTA GÅNGEN IÅR TIMRÅ IK TAGIT 3ST 3-POÄNGARE I RAD!! en ny trend är på G ;-)

Hockeyligan.se har gjort ett rapportage om Tom Wandell. Sevärd.

Undra vad Nyström skriver imorgon, kanske något så här:

"Det syntes klart o tydligt att Markström stördes av sin skada, hade Markström varit fräsh hade Brynäs vunnit minst med 1-0. Så mkt bättre var faktiskt Brynäs än Timrå ikväll. Ett Timrå som igentligen om det vore rättvist och med en Neutral domare borde tagit ett steg till mot Kvalserien"
Som sagt det blir Timrå och kanske,kanske SSK i kvalserien.

Yellowcard: ja slutspel är jag också övertygad om, absolut
men länge än till kvarten låter jag vara osagt, väntar ett taf med det svaret som sagt:)
kommer vi 8:2 plats och får möta "clubben" så är jag väldigt osäker på
en semi plats.

Men de är som du säger, nu äntligen spelar dom som Timrå igen:D
Överlycklig över den här matchen, i en klass för sig

En kväll som denna finns det inte nog med superlativ:D

RTS: hahaha, :)

RTS: egentligen är de väl domare Persson som ska till kvalserien =)

Yellowcard: Det var det jag menade....men visste inte att han var blockad.

Jesse P: mmm låt se! Men måste ju säga det. Årets elitserie är fan den bästa på länge ur ett spänningsmässigt perspektiv. ALLA omgångar spelar sjukt mycket roll för alla lagen.

Vi har hittat formen NU och det är det som spelar roll för överlevnad. Vi har hittat våra formationer som fungerar utmärkt. Jag menar, vilket lag har seriens bästa 4de line? Timrå! Hela laget fungerar utmärkt och snart kommer kontrakten att skrivas på.

Jag kommer nästan att småhata Pääjärvi om han inte förlänger nu!

Andersson: Det tycker nog inte Timrå hataren Nyström. Men jag har nog inte sett en sämre Domare på 10 år.

Vet ej om det skrivits här än.. Mycket inlägg just nu... Men Nubben har nu värvat John Pohl...

MB: Jo har för mig det iaf. han har varit efterlyst förut och då kom det fram=)

jens_88: yep det har skrivits här. Inte oväntad med tanke på skadeproblemen på centerpositionen.

Yellowcard: jämn är nästan ett "understatement" under hela säsongen dessutom.
Det är bara att hoppas att formen håller i sig och att vi kickar skiten ur
resten av lagen,
Ja håller verkligen med dig där, det känns som att han är skyldig laget att förlänga;)

Yellowcard: Först grinar ni när spud är här och nu när han blivit stängd så utmanar ni honom. Kanske dags att han får chansen att gå i polemik igen i stället för att göra en omröstning om det?

« · 1114971 · »