1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613982 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
bra dag de här ..... Timrå vinner , MODO (och Djurgården ) får stryk och det är en bra film på tv6 om en halvtimme =)

Skröder, vilken pajas det är.

Raggaren Putte: Jättebaby!

Linköping - MoDo 6 - 1 ... Hoppsan Kerstin!!!

Luktar lite förnedring att dra iväg en slagga från två meter. :)

Zita blogg_

"Denna dag var den bästa jag varit med om på länge inte bara för vinsten, utan också att Backe fick hålla nollan. Så härligt efter all skit han fått stå ut med. Synd bara att han inte blev matchens lirare för det var han värd. Nu måste det väl vara Markström som är dåligaste målvakten eller hur alla pessimister. "

Ok vi börjar såhär sista 3sec det är väl Backlund i ett nötskal, han var ju helt lost efter sin hawaii åkning bakom mål, tur att backen var med.

För det andra: "Nu måste det väl vara Markström som är dåligaste målvakten"
Markström har rädda Bif hur många matcher som hält, konstigt att han får en down?? Kapanen gjorde också en skitmatch men var kung efter i 10matcher!

Blizzard: Man kan kommentera i bloggen också.

Blizzard:

Men orka..Är du säker på att du inte är en modolid??

Blizzard: Markström har visat sig mänsklig under en längre tid nu. Jag tror anledningen är Brynäs kräftgång och att han helt enkelt åker med i den dippen.

gud: Tänkte att sedlighetspolisen säkert är mig på spåren så idag ändrades bortadräkten till en mer sedesam variant.
res.hattrick.org/kits/4/34/336/335076/matchKitLarge.png

T T: Jasså de kan man, men jag kanske ville få lite komentarer också, Och det fick jag ju.....Glad Påsk på dig med!

Blizzard: Att kopiera blogginlägg och flytta ut dem på forumet blir tårta på tårta. Tycker jag dårå.

T T: Ja men de var ju trevligt att du har en åsikt också! De har dom flesta vettö :)

F.Ö är det inte godare med en dubbel tårta?

..... så borde alla som har en dålig dag framöver titta på denna sida

Angående Lövens värvning av Petriläinen:

"- Jag har inte sett honom spela i år men när han spelade i Timrå var han lysande. Han är en gedigen och spelskicklig allroundspelare, säger Andersson."

Även Jörgen Eriksson gjorde en bra säsong...

Ambroo: Ja, fy fan vilken rysarkommentar. Hade vi haft sportchefer som grundade sitt scoutande på intryck för, vad kan det vara, 6-7 år sen...ja då skulle iaf jag vara vansinnig. Sanningen är ju att Pasi kom från ingenstans typ och var tongivande i TIK ett par säsonger innan han åter försvann ut i anonymiteten.

Den där Forsgren eller vad han heter, är det meningen att han ska stå i mål?

250kg kärlek: Det svänger fort i hockey...

250kg kärlek: Helskön skulle jag vilja säga. Bra och klok artikel.

Skarin: Jo men TIK är ju bra framåt, nu med Sonnenberg och en relativt kort skadelista så ser vi ännu bättre ut framåt. Nej Timrås problem denna säsong har legat bakåt, kan man lira bra defensivt samtidigt som Backlund har bra form under ett eventuellt slutspel så kan vi absolut bli farliga.

Jag minns inte riktigt hur jag tipsade inför säsongen men jag tror jag sade 6-4 eller något sånt. Det är möjligt, vi får hoppas att Timrå fortsätter spela som dom gjort sedan Sonnenberg anslöt.

dr-nix: Men vi kan inte på långa vägar börja prata slutspel än. Det är inte ens nära ;) Det är lååååååångt dit så som jag ser det. Men det ser hyfsat ut i alla fall....hihi.

Skarin: jo jag vet att det är långt dit, därför skrev jag "eventuellt slutspel" ;)

Kan inte sluta gräma mig över modo-förlusten, dom hade varit på kvalplats nu och vi 5a...

KniveN: jag kan inte sluta tänka på matchen mot Brynäs 2008-09-25 Dom hade vart på Kvalplats nu och vi 5:a varför förlora vi med 3-2 :/

Blizzard: Trevligare med modo på kval än brynäs :)

KniveN: hehe, Jo det äre nog faktist :) men tänk om vi vunnit mot båda :O

KniveN: Vore en dröm att se Modo få kvala, men den chansen är inte så speciellt stor. Jag personligen tror det blir Brynäs och SSK som får göra det!

Sen julhälsning från en före detta Tikare i SM-liiga se.youtube.com/watch?v=Ix2VPoIcNFs

...så förstår jag nu hur bobbarna har råd med bortaresorna.

T T: Och vad ska det där föreställa?

Pestilence: Jag tror att det är en buss =)

73Sjöbba: haha, jasså är det vad de är :)

Pestilence: Malmö tog andra raka idag 4-1 mot S-vall. Malmö Hjärta slår Malmö "klass" :)

T T: Hahaha, var har du hittat den där?

Kul att Strålman får chansen nu igen när Kaberles är skadad. Fast för mig får gärna Anton komma hem igen :D

Så visas reprisen Timrå - Färjestad 13.00 på Canal + sport 2 om någon vill kika.

Så hade vi förresten en liten diskussion i minibussen på väg från övik. Stämmer det som står på `"Tröjnummer" att Kyösti Karjalainen hade #14, eller är det helt fel? Var rätt säker på att han hade 15 och när både Herr Hamrin och Magnus Sjötunga höll med så började jag undra lite.
Nån som har bildbevis kanske?

Dalan: Han har #15 :) Kolla på FBK's Web-TV omg.44 när han byts in efter 4-0 målet :)

Dalan: hahaha läste inte förnamnet =P Tänke på våran nya Karjalainen XD Sorry :)

Dalan: Förmodligen får jag vika ner mig i denna fråga eftersom herrarna Hamrin och Sjötunga väldigt sällan har fel. Men det vore roligt om dom hade det just nu.

Det ligger massor av gamla matchprogram i "supporterholken" där kan han nog finnas med.

Vem släppte ut hundarna ?

KniveN: Han gnällde som en tok när andra klubbar var ute efter Timråspelare under säsongerna när han var här.

Nu är han nästan själv värst av alla.

Hahl Bundy: Du vet när bonden får för mycket pengar, brukar resultatet bli att det går åt h-vete,,skörden blir inte bättre för han köper dyr traktor, och för att rädda jordbruket får traktorn säljas till någon som kan utnyttja den,,

.. Så är det medlemsmöte om en vecka.

Hahl Bundy: "Nu är han nästan själv värst av alla."

Nästan?

actionleif: Vika ner och vika upp. Att han hade 14 eller 15 känns ju givet iaf ;)

actionleif: Förbannat skön intervju med hundarna :)

Skarin: Googlade Kyösti och hittade den här nyheten. Huge skulle få smaka, undrar hur det gick.

« · 1121973 · »