1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613787 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Timrå IK kan idag meddela att Morten Madsen kliver in i båset där han kommer att assistera nuvarande ledarstab under resten av säsongen

Kom ut nyss

Zäta75: Mycket bra, speciellt när spelarna varit med och tagit beslutet!

Zäta75: har Ante gett upp?

Tom Topp: Att Madsen kliver in känns faktiskt som ett steg närmare att Ante lämnar redan denna säsong, och snart. Lite "Om det skiter sig rejält nu vill vi ha en Madsen som är varm i kläderna innan Ante drar" känslan får man ju.

Synct: var min första tanke också!

Synct: Exakt så. Tror inte att Ante får vara kvar om det blir 2 förluster ytterligare. Speciellt om vi förlorar mot Oskarshamn

Zäta75: Nä det tror inte jag heller, men det beror lite på sjukdomsläget i laget, är det sjukstuga så kommer han nog ha det som livlina i någon match.

Synct: Nej, jag tror att livlinorna är slut. Men vi får se.

Ett beslut som gillas av Jonathan Dahlén😬
Uppladdat:

500x0-screenshot20240118-141147.png

Maddsson röst komm ge resultat ikväll...
Tro mä rabbuslingar 🙏🙏🙏
Dallas ta Bullas rekord ikväll..
Vi VINN mä 4-1..
Låt dä rinna lätt hela dan rabbuslingar så grej vi detta zusammen 💪💪💪
VI Ä TIMMRÅ IK Å VI GER ALDRI ALDRI UPP 🎉🎉🎉
HALLELUJA 😇😇😇

Puckat: Kanske kommer spelet att ändra lite nu om Madsen får något att säga till om? Blir intressant att se om vi ändra strategi och spelsätt med Madsens intåg. Jonte är ju inte nöjd med hur man spelar just nu det kan jag iaf säga.

Puckat: "Ett beslut som gillas av Jonathan Dahlén😬"

Vad jag kan se har han knappt gillat något annat Timrå lagt upp på länge, ja det säger väl en del. Hoppas Madsen får eget ansvar över Powerplay eller något.

Puckat: Man brukar väl plocka in någon ny lite utifrån när ledningen vill få lite bättre insyn i vad som händer i omklädningsrummet.

Att Madsen är klar för resten av säsongen är ganska förvånande. Ok om han kommer in och stöttar medans Ante är sjuk. Men nu har vi alltså fyra snubbar i båset. Men man känner kanske att han har något de andra inte kan bidra med.

Min gissning är att Antes hockeyfilosofi stryper de offensiva spelarna. För mycket fokus på defensiven i första hand. Ante får inte ut kapaciteten/potentialen i laget som är offensivt byggt, för att han börjar i fel ände och envisas med att stå fast vid detta spelsätt.

Jag förstår att man tappar ett omklädningsrum om spelarna som ska bära laget poängmässigt inte får utrymme att göra det som de kan bäst. Klart produktiviteten sviktar när de lägger för mycket energi på att utföra defensivt arbete i första hand.

Who let the dogs out? Inte Ante i alla fall..

Vi skulle ha haft in nån ledare till i båset kan jag tycka. 8 tränare och 6 materialare vore optimalt. Också kanske 4-5 backar så att alla ledare får plats

Heisenberg: Amen!

Hoppas vi går tillbaka till det spel vi hade före jul när vi hade runt 50 skott per match. Det spelet passar vårt lag bättre. Bara vi sätter våra chanser då så blir vi svårslagna. Nu saknar vi backar som t.ex Lyytinen som kan göra bra uppspel, men det bör kunna funka iaf.

Synct: Hoppas Madsen enbart får ansvar för... drumroll... wait for it... Jonathan Dahlén 😉

Alla ni somm spel på Rönnlunns rabbuslingar ikväll kann känn sä BLÅST!!!
VI VINN ÄNTLIGEN IKVÄLL Å JA HA REDAN BÖRJAT FIRA 🥳🥳🥳
Uppladdat:

500x0-screenshot20230922090749samsung-internet_3.jpg

Zäta75: Ok, let's break it down:
- Frölunda har 5 raka segrar
- Timrå har sex raka segrar i inbördes möten mot just Frölunda
- Timrå har två miljoner raka hemmaförluster

En trend lär brytas ikväll - frågan är bara vilken???

Heisenberg: Men vi har ju varken haft offensiv eller defensiv dom sista tio matcherna!

OlliJanne: Trendbrytare IK kommer att låta Frölunda klå Timrå spöket o ge dem deras första vinst sen 2022

Dubbeld: ja alla här som bettat på Indian vinst lär väl knappt få pengarna tillbaka på det.

Heisenberg: Fast just det defensiva spelet har väl varit vägvinnande när vi spelat på det sättet även denna säsong? Var många matcher vi tappade allt när det var fria tyglar framåt, sen skärpte vi upp defensiven och då såg spelet mycket tråkigare ut, men vi plockade poäng nästan varje match trots mindre produktion framåt.

Förstår inte varför vi ska gå tillbaka till det andra spelet där vi spelmässigt dominerade men som uppenbarligen inte fungerade ändå. Ett antal av de bärande offensiva spelarna erkände till och med att det var vägvinnande att spela defensivt och tråkigt och att det var viktigt att göra jobbet hemåt.

Ikväll slå vi Indianerna 💪💪💪😇😇😇🎉🎉🎉🥳🥳🥳
Denna puman sprang mann å jag efter " OKEJ " 1987!!!😅😅😅
Uppladdat:

500x0-fbimg1705587484833.jpg

EXPLORERSMÅLAND:

Åhhh Samantha Fox 😍😍😍

Heisenberg: 92 insläppta på 34 matcher. 2.70 i snitt. Defensivt tänk?

EXPLORERSMÅLAND: Sen så visade det sig att hon var precis som dig och mig! Hon gillade också tjejer!

Vi har alltså 14 förluster i ordinarie tid hittills denna säsong varav 9 (!) av dessa är på hemmaplan. Det är ju helt sanslöst uselt.

Ikväll ska vi bara kräva 3 poäng. Inget annat duger.

Labban: ”En bra offensiv vinner matcher, en bra defensiv vinner titlar” - Sagt av typ alla ledare som vill vinna något. Man skulle nästan kunna tro att det ligger något i det 🤷‍♂️

LAGUPPSTÄLLNING: TIMRÅ IK - FRÖLUNDA HC
Frånvaro:
#6 Joonas Lyytinen - Underkroppsskada
#26 Noel Edfeldt - Sjuk
Uppladdat:

500x0-screenshot-2024-01-18-170043.png

Nisse på Mon or: Vafan Nisse, än är det inte kört.

Dubbeld: ser hyfsat ut ändå! Nä nu tar jag med mig frugan och åker till ladan! Sedan så får vi se om vi kan plocka några fjädrar ur indianskruden!

The great one: Håller med!!

Dubbeld: hade inte Edfeldt hjärnskakning?

Dubbeld: Satan vad kul! Detta är den uppställning som jag alltid tjatat om! Ta tillbaka REM och Wedin Lander Hållander! Funkar inte detta kommer jag ALDRIG mer spåna om vilka kedjor vi bör ha!

Inför 24/25

Fwds

Förutsätter att Dahlén, Hållander, Pettersson och Lander tar sig i kragen 24/25. Annars vetifan.

J.Dahlén, 26/27
Ny toppcenter, rightare
F. Hållander, 27/28

E. Pettersson, 26/27
Ny toppcenter, rightare /R.Hanzel
A. Wedin, 25/26

Ny, rightare
A. Lander, 24/25
O.Johansson, 24/25

M.Pääjärvi/P. Mieho
A.Lundin/E.Andersson
S. Hartman 24/25

J. Boyce
D. Wärmhed, 25/26, utlåning
Någon från juniorerna?

6 fwds med utgående kontrakt 23/24

M.Pääjärvi
A. Lundin
P. Mieho
J. Boyce
E. Andersson
R.Hanzl

Om inget kontrakt ska brytas blir det två av fem som måste bort.
J.Boyce är tydligen helig.

Både Hartman och Lander sitter ganska löst om 24/25 blir som 23/24. Finns inte så mycket utrymme för nya spelare kommande säsong heller.
Skulle nästan tippa på att man släpper Hanzl och går på 2 nya toppcentrar.

Alltså 3 in och 2 ut.

Nisse på Mon or: Svårt att se det finns ekonomi för två st nya toppcentrar plus Lander. Den kan du nog stryka direkt.

Nisse på Mon or: Ska Pettersson ta sig i kragen ? Bästa forward denna säsong , och ser ut att slå sin poängnotering från förra säsongen med råge

Patrick Polly: två riktigt spännande kedjor

Patrick Polly: REM och Wedin Lander Hållander men sermanpå! Någon läser tydligen hockeysnack eller så har Madsen bestämt denna gång 😎💪🏻

Hoppas att det fungerar blir spännande att se. Bästa kedjeuppställningarna enligt mig

Zäta75: hoppas det är slut på lagret med Emil Berglunds magplatte pastiller med

Tom Topp: Upp på hästen igen. Flå dom levande!!

Rip Kirby: det är kul med hockey! Trots kyla och skitväder! Och trots att det är lite turbulens i truppen! Spelar dom som dom kan, så kan vi slå alla lag!

Andersson:Mittåt. Kul stt du läser mina alster. Tänkte förstås inte på Emil P. Han har nog gjort sitt.

{10473}: Svårt att veta hur 20 miljoners ökning per år per SHL-klubb kommer att fördelas över åren. Men nog borde man kunna tro att det blir ett antal mijoner upp redan 24/25? Om Hanzl förlänger fattas det en center. Det gäller alltså 20 miljoner extra i 6 år=120 miljoner.
Man spelar alltså för fortsatt SHL-existens gällande 6×60 till 65 miljoner= 360-390 miljoner.

Den utmärkte Lars Lindberg kommenterar . Det KAN gå

Andersson:

Ruggigt lite folk i hallen idag. Förståeligt.

Idag är det inte en chans att det är 3000 huvuden i hallen.

vonDöbeln: Superläge rätt i bröstplattan sätter standarden, woho!

« · 2632016 · »