1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604052 inlägg · 6212 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
{469}: Väldigt trevligt avsnitt om Timrå i Aftonbladets 60 minuter om Timrå i allafall! De ville ju knappt sluta prata om Timrå trots att 60 minuter gått. 🤩

Lite reflektioner efter avsnittet.

-Jokinen lär ju stanna 2 år i allafall. Förhoppningsvis så utnyttjar han optionsåret också! Ser gärna att vi rider på vågen så länge vi kan och bygger upp den sportsliga delen så mycket vi bara kan under tiden.
Förhoppningsvis så blir det NHL den dagen Jokinen väljer att lämna Timrå. För känslan är att om det fortsätter så kommer han bli en ikon i Timrå och att se honom i ett annat SHL lag skulle nog smärta lite.

Dock är nog pengar det minsta bekymret för Jokinen, det är ju rätt tydligt med tanke på att han gav 3 år i Jukurit.
Så det är väl nått som talar för att han inte lär lämna för annat SHL nån gång framöver bara för att.

-Kimmo är ju inne på läget kring Oliver Kapanen. Att man inte kan vänta hur länge som helst och att det lär komma in annan center annars(något han sa rätt hastigt).

Zäta75: Ja, jag får nog sägas vara så vuxen som det går att bli men är lik förbannat glad som ett barn på julafton över att min Timråreplika kom med posten igår. Jag har aldrig lyckats äga en tröja under alla dessa år, men sent ska syndaren vakna.

Får jag även, hur sen på pucken jag än är, beklaga Hempens bortgång. Önskar honom all frid och familjen en hanterbar sorg. Jag träffade honom aldrig och likaledes hade han rimligen inte en aning om vem jag var. Ändå bidrog han till mitt liv bl a genom att han skrev i forumet redan kring millennieskiftet, i samband med det ljuvliga avancemanget. Vi får liksom inte glömma det, att vi spelar roll i andras liv även om vi knappt är bekanta.

Olli Nomadinen : Ja och vi minns ju diskussionerna kring hur vi valde Dahlén istället för Rattie. Förra säsongen framförallt så var det väl lite gnissel härinne över Dahlén, mig själv inräknat.

Men med facit i hand hur Dahlén startat denna säsong, så kan man väl lugnt säga att vi valde att satsa pengarna rätt.

Ojh-Ajh: Du såg ju hur min tröja imponerade när vi såg hur grabbsen gjorde slarvsylta av Mordor även han som jag känner den där modoiten!!!🇺🇿🇺🇿🤣🍺

JonteD: Fyfan vilken dödlig duo vi blir nästa gång! 👊🇸🇱

Ojh-Ajh: Lilla farbrorn tror att vi blir värre än spanska sjukan för Mordor 🤣🇺🇿 och vilken bra komentator ikväll!!!

JonteD: Alltså sättet Jokinen säger "Didde" på är fan 5 plus!

Nu kör vi! Mot 3 poäng Timrå! 🤍❤️

Vargher85: Skulle inte byta ut Olli mot nån annan coach i hela världen! Kompetent och en jävla sköning!

ANTON LANDER! 🤍❤️

pingvin: #51 Lander!!

JonteD: Lander 1-0!!!

Krossa Malmö gör tvåsiffrigt 😃😎💪🏼

pingvin: Da'n såt'en Yeeezzzzzz Laaaaannnndder!!!!🇺🇿🇺🇿🤣🤣

Kliniskt! :)

Så skönt!
Fint släpp av oliver 👌

Just i detta nu är det härligt att se tabellen #1!!

JonteD: Viggo bra start!

Känns lite klapp klapp hockey idag tror jag 👍🥳

pingvin: Har alltid tyckt att Örebros tränare har varit sympatisk o kunnig men Olli är den bästa tränaren som Timrå haft någonsin i mina ögon okej Lill Kenta då lika bra!!!!

Zäta75: Underbart tempo och frenesi mot ett inte helt oävet Malmö så långt. Håll i tempot tiden ut så kommer vi få massor av chanser!

JonteD: Märks att Viggo är spelsmart. Hittat öppnande passningar 2-3 ggr

Malmö försöker möta vår fart checkar högt. Underhållande match. Skott så snart chansen ges

Vi leder serien i SHL i detta nu. Källa stats.swehockey.se

Zäta75: Lite väl underhållande. Malmö har nästan tagit över lite.

Woody Jokinen: Fan, vad bra Svensson är. Man njuter varje gång han är där med sin långa klubba!

bar mofftak: Malmö är otäcka framåt.

Olli Hahl: Hartmann förlänger till 28/29

Woody Jokinen: Hartmann förlänger till 2028/29 underbart! 😃

Lander 2 mål haha vad händer 😃👌🏻

Lander 2-0 och förlängning med Hartmann i samma minut 👏👏👏👏👏

Ahpl: och direkt efter lander mål!!

KAPTEEEEN!!!!!!!

Ahpl: gott omen med barres förlängning!!! Nu kör vi

#51 är på hugget ikväll! <3

Hartmann förlänger och Anton lander gör sitt andra! Nu mår vi bra! 🤍❤️

Hartmann förlänger å dom har lekstuga 🥳🥳

Zäta75: Bra tempo, Malmö är riktigt vassa framåt. Viggo ser bra ut offensivt men av naturliga skäl sen han lite lätt ut i defensiven.

Kattgubben: O Da'n såten igen Yeeeeezzzzz Laanndder!!!!🇺🇿🇺🇿🤣😎

russkiy medved blyat: Wow! Vilken underhållning! Förlängning och sen hat trick Landers 2-0 som grädde på moset! Snyggt förarbete av 28!

Erre92: Komnentatorn har väl fel. Säger atr Kander ligger 2a i Timrås målliga. Hålllander har 5 och Wedin 6?

Zäta75: Ser bara en röd svärm på tv, ser inte en enda vit spelare på banan. Det här ser MYCKET lovande ut.

Woody Jokinen: Hoppas Lander gör hattrick ikväll. Tror han gör det

Timrå hockeydynamit! Gillar det jag ser

Vilken räddning av JJ 👏👏👏

{297}: Timråitiska jätte getingar!!!! Gör giftiga!!🇺🇿🇺🇿👍

Zäta75: Olli + Timrå = sant! ❤️

{297}: Olli och laget förtjänar fullsatt varje match med detta spel

Olli Hahl: Svensson som revanscherar sig. Sånt som händer.

Olli Hahl: Svensson reparerar sin egen miss. Klart.

Olli Hahl: Sorry. Jag skulle inte ha jinxat Svensson. 🙈

bar mofftak: ändå starkt att komma tillbaka och rädda ett mål. Full fart älskar svensson!

Bajs 2-1

{297}: Nja, tycker vi har problem i egen zon jag

« · 2755936 · »