bar mofftak: Absolut, men försvarsspelet görs av hela laget. Känns inte som att man har en röd tråd i laget. Men det blir väl så när man har gamgubbar som säkert inte uppskattar och orkar lägga ner det som krävs. Och en ung Kimby som ser ut som en Rönnberg på tradolan när det går emot.
Olli Nomadinen : Jag är ingen sportchef, men om jag vore det i DIF, så skulle jag scouta fram 25 talangfulla stockholmare som skulle ge sina hörntänder för att få upp djurgården. 19-24 år. Har dem kontrakt så infa och ta dem nästa år. Måste finnas en uppsjö av dem i Sverige och utomlands att plocka hem. Sätt en plan, SHL 2026 och var tydlig med att de ska tillbaka. Måste väl egentligen vara rena drömmen att vara sportchef där det finns så många talanger. Men vad vet väl jag.
KulltorpsOlli: Wiken klev in, med hela sin annars så vässade åsiktsarsenal, och gjorde vaddå? Gäspade sömnigt, googlade fram numren till DIF:s veteranpool. Klart på en förmiddag, gott om tid att ålderskrisa vidare på gymet. De har dessutom en ny storsponsor har jag hört
KulltorpsOlli: Ja jag har sagt det i två år minst! Snälla djurgårn, bygg på sikt! Få in killar som brinner för klubben, och som sedan kan vara en tillgång i SHL! Jag gillar inte Djurgården, men när dum i huvves brorsa håller på blir jag upprörd!
TIK_TIK: Tar gärna Viktor Eklund nästa säsong. Snabb, teknisk, bra skott och en jävla talang. Behöver få in lite fler yngre spelare nästa säsong.
Men då lär det ske på typ Johanssons bekostnad isåfall. Finns inte så många platser kvar nu när Hartmann fick förlängning. Bara OJ och Walli som sitter på utgående bland forwards.
{10473}: Hermann Träff i HV är ett annat väldigt spännande namn. Om dom skulle åka ur blir han nog ledig. Ser gärna någon liknande värvning som Eklund/träff.
Andersson: Lite Ante-taktik över Lövens agerande. Man backade hem och spelade på ledning trots allt motståndarna saknade försvarsspel och älskar att få passa runt i offensiv zon.
Inte ett inlägg på elva timmar, gameday och allt. Blev tvungen att testa om HS funkar som det ska eller om det bara är ovanligt många morgontrötta TIKare idag. 🙂
Tom Topp: Gick in på Btynäs sida, dom har varit uppe länge och laddat. Laddar alla Tikare i sängen, om laget ligger till 11.00 så hinner dom knappt till matchen. Skärpning BARA TIKARE.
TIK_TIK: Ja, klart man vill att Timrå vinner. Men inte hela världen känns det som konstigt nog då Brynäs är bra och vi ändå ligger med i toppen vid förlust. Men det är klart bara 4p ner till 11 plats känns ju inte direkt så bra så en vinst skulle betyda mycket.
Rip Kirby: Även Jokinen tycker att Malmös 4:e mål var en spark...
Synd att vi blev rånade på 2p av domarna. Mycket synd...
"Efter torsdagskvällens förlust mot Malmö var Jokinen besviken.
Ett halvt dygn senare är han inte lika missnöjd.
– Det var inte lika dåligt som jag tyckte … när jag kollade på matchen i går kväll och igen nu på morgonen så var det inte så illa. Det var några saker som såklart inte var bra, men när man tittar på målen var det två direkt efter tekningar och ett när vi spelade vårdslöst på offensiv blå och det fjärde kan vi diskutera hur länge som helst om det var mål eller inte. Hur mycket jag vrider och vänder på det tycker jag att det var en spark"
När det gäller Westfält så måste jag säga att jag känner mig oerhört trygg när han är på isen. Han kommer nog aldrig bli någon poängmaskin, men han gör inga misstag heller! Vinner puckar,tar bort spelare och bäddar för lagkompisar!