Olli Nomadinen : Enkelt. Städar av dom sen har vi vårt trevliga. "Komma igång efter uppehåll" att se fram emot. Som vi brukar vara så bra på. Kan bara se 3 enkla vinster och att vi fortsatt rider på vågen efter uppehållet framför mig.. 🤷
Rico01: Drygt 5000 pers mot ett lag vi inte har några traditioner alls emot är mer än bra. Dock kan jag väl tycka att de här spontanbesökarna som under en "vanlig säsong" då Timrå IK brukar ha en sämre position i tabellen kanske väljer att stanna hemma, men med tanke på hur jävla bra vi spelat, nu borde få arslet ur soffan och stötta laget på plats. Jag tror att detta är en del av förklaringen.
Vet inte vad jag ska tro om matchen imorgon mer än att den blir jämn. Båda lag har åkt berg och dalbana ett tag. Ni har hemmaplan men har förlorat två senaste. Vi vann senast mot MoDo men med hjärtat i halsgropen. Kan vi undvika syndabåset som i förra mot MoDo OCH vara med från start i varje period så vinner vi 4-3. Om inte så vinner ni med samma siffror. Må bästa laget vinna.
Gameday.... Match 1/3 denna veckan! Vakna mä Göken i hemmabaren ida!! Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar!!🥳🥳🥳 Bolage öppna kl 10 vi ses 🍹🍹🍹 Gör oss glada å VINN IKVÄLL RABBUSLINGAR 💪💪💪 HALLELUJA 🙏🙏🙏
janersa: Ni vann lätt hemma senast mot oss så det mesta talar för att ni vinner. Dock har vi varit bättre nu än då, speciellt hemma. Men vi är inne i en svacka. Vi behöver 3p men känns som att det blir svårt om vi inte steppar upp rejält och börjar spela in your face hockey igen.
Det ska f*n vara fullsatt ikväll annars är det skamligt.
Vi brukar ha svårt med Färjestad. Har vi dom på gaffeln, så går domaren in och ändrar matchbilden! Dags för ett trendbrott ikväll! Nån gång ska det väl vara våran tur! 💪
Tom Topp: Mot fbk är det aldrig endast motståndare i form av spelare man möter, det är även de 4 i randigt. That's a fact. Hemmaplan el bortaplan spelar ingen roll i det fallet. Inte för att det nånsin gör det för Timrå, mot nåt lag
Rip Kirby: ”Vi kommer att ändra i backparen, vi kan inte fortsätta att läcka på det sätt vi har gjort på slutet. I de tre senaste matcherna har vi släppt till för många chanser”
Intressant ändå. Tycker dom backpar vi haft kompletterat varandra bra, ska bli intressant att se hur vi ställer upp ikväll. Tråkigt med sjukdom på Lundmark också, men "bara" ett frågetecken på honom så inte klart att han missar matchen.
Olli Nomadinen : Akta så att du inte låter som en viss modolid nu... fast ska man vara ärlig så är det väl den där hemmamatchen Januari 2023 som de flesta tänker på när man säger FBK och domarinsatser. I klippet nedan tar man upp två situationer men de hade väl inte sändningstid att gå igenom alla tokerier. Ganska skönt att Pehr Claesson aldrig mer kommer dömma en Timrå match i a f
falconuggla: Gillar att de är mycket missnöjda efter Brynäs-matchen. De har haft två matcher nu där jag inte känner igen TImrå. Ändrar de inte den bilden idag tror jag tyvärr det blir en längre period med få poäng.
Joslan00: Känslan är att laget är ruskigt taggat på att studsa tillbaka av två anledningar. 1) två raka torsk, 2) att vi möter Färjestad. Blev mycket snack och sågningar efter mötet i Karlstad. De vill garanterat piska Färjestad i kväll - och spela smart. Ska vi säga 3-1 till Timrå i en arena som verkar bli i det närmaste utsåld i kväll?
Rip Kirby: sist jag inte kunde gå på hemmamatch så läxade vi upp skellefteå och ikväll blir det sitta hemma i soffan och kurera mig så vi hoppas på en till uppläxning och fröjdig in your face hockey ikväll!
Joslan00: ja nu känns det som att vi står vid ett vägskäl... endera så tar vi och vänder på detta eller så får Jokinen också känna på en sån där 6 matcher lång torsk-streak som Ante fick i present av sina adepter.
OlliJanne: Jag uppmanar alla som är på plats (även sittplats) att skrika allt de har på varje domslut som kan gå Timrås väg. Det gör FBK publiken och även andra lags supportrar. Kan vara det som väger över att vi får med oss en utvisning m.m. Domarna ska inte få det lätt idag. Om publiken är med på noterna så är chansen till poäng mycket större.
Kom igen fullsatt arena ikväll bär fram laget vi behöver en seger nu!
Det går tungt nu men det finns bara en väg och den bär framåt! Följ med på sista resan innan landslagsuppehållet, Örebro blir alltid roliga resor, lagom långt och alltid bra uppslutning på plats. Det ska hämtas hem tre poäng och vi behöver dig för att lyckas. Anmäl dig nu! 👊🔴⚪️🔵
(Det vi supportrar kan göra i det här läget är exakt detsamma som vi gör under formtoppar, vi åker på matcher, vi står upp och sjunger 60 minuter per match och vi, som redan nämnts här inne, löser medlemskap i klubben. Basic shit. Nu tar vi oss ur den här gropen tillsammans!)
Man lider allt med stackars Jeanette efter den här missen. Värt att komma ihåg är dock att försöka undvika "korvfingrar och tunnelseende" så långt det är möjligt 👍🤭 Nu visade dock Timrå IK prov på en stor portion av medmänsklighet och goodwill här då hon erbjöds köpa tröjan men till ett betydligt lägre pris än 36000 👍👏
Nu kanske jag är gnällig? Jag verkligen älskar och har följt lagets alla matcher sedan barnsben. Meen, jag tycker verkligen att de börjar bombardera med alldeles för många SMS/mejl/aviseringar från appen. Är väl minst 3-5 om dagen. Bara idag 2 mail.
Jag förstår att man vill skapa ett intresse och bygga upp varumärket - kanon! Men, jag blir irriterad på all info om precis allt. Många gånga upprepningar. Finns risk att de som är på väg att bli fans känner likadant.
Och vad jag vet - så kan man inte välja vilken information man vill ha - utan man får precis allt. Allt eller inget (om man avprenumererar). Jag är nära på att trycka på den knappen nu… trots intresset för laget och allt däromkring.
Appropå Kapanen och artikeln i ST. Nu ska man ju komma ihåg att de agerar lite annorlunda där borta. Kapanen får säkert bara positiva signaler från ledningen. Så kan de göra tills en dag innan match får ett meddelande att han ska åka tillbaka istället. Det är bara ledningen där borta som vet hur de tänker kring Kapanen.
GAMEDAY RABBUSLINGAR!! Ikväll finns inge MEN... Nu jävlas ä dä daxs att VINN igen.. Tre raga få INT bli fyr... Hemmabaren öppna kl 10.30 ida efter Bolagbesöke!!! Analys å uppsnack!! GE OSS FRID Å VINN IKVÄLL D RABBUSLINGAR 🙏🙏🙏 Låt dä rinna lätt ida rabbuslingar 🥳🥳🥳 Låt oss tysta RÖNNEN Ikväll!! Fram mä fucking FACE hockeyn igen mä fart å BOMBA puckuslingen I mål!! ÄLSKA TIMRÅ IK I VÅTT OCH TORRT ALLTID 💪💪💪 HALLELUJA 🙏🙏🙏
Matchen Torsdag 31 oktober (19.00): Frölunda HC-Timrå IK (Scandinavium)
Läget i laget
Anton Lundmark som missade matchen mot Färjestad på grund av sjukdom är tillbaka. J20-spelarna Linus Lindgren och Hugo Bergendal följer med på turnén till Göteborg och Örebro. Den skadade trion Tim Erixon, Lukas Pilö och Emil Melander saknas fortfarande.
Rip Kirby: Båda dom har ju kontrakt över nästa säsong, vilket jag tycker är bra. Nässén börjar komma mer och mer, varit riktigt bra på slutet. Jag önskar dock att han skjuter lite mer, speciellt när han står på point i PP. Vi tappar det vapnet som det är nu, lite Zajac över honom där.
EXPLORERSMÅLAND: Tycker vi säger hejdå till Melander och Eronen. Värvar in 2 backar som ökar både bredd och spets. Men Eronen verkar ju vara en Jokinenfavorit. Så lär väl bli förlängning där kanske.
TIK_TIK: Jo, lite tvek på Walli med. Vi har Lundmark som jag tycker vi skall bygga vidare på för framtiden istället som jag tycker har lite mer verktyg i lådan så att säga. Fortsätter tjata mig hes om att leta spelare i HA. Där kan vi hitta spelare att förädla, men likväl kan spela i en 3:e kedja.
Med Eisenmenger, Boyce, Walli, Lundmark, OJ etc så är det i dagsläget lite för mycket "tuta och köra" över spelarna i botten 6. Vi behöver kunna ha lite mer skills och produktion även i en 3:e kedja.
{469}: Håller helt med. Jag finns i Kalmar och såg Lundmark flera gånger "live" förra säsongen, tyckte inte alls han stod ut - skvallrar om vad som kan hittas med bra scouting i HA.