1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601872 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Hälge: Dä va en lååång sjukdom 🥺

Hälge: Härligt, tack! Bara att hoppas på fin uppslutning. Det är ju ändå JUEL-helg... ;)

Btw... ÄLSKA hockey!1!!

mattias - 74: Hoppas ni får ett bra gung i hallen. Kul å höra er klack hålla igång. Dock vill jag att poängen går till oss, så jag säger hoppas vi får en trevlig match ;)

Cobbel: En "match i matchen" mot Leksand blir förstås hur vi förvarsmässigt står oss mot firma Rindell/Lyytinen. Har dom fullt förtroende? Om inte - varför? Om dom ges speltid - vågar man köra någon av dom i PP? Båda? Challe lär kunna ha en och annan räv bakom sina båda öron. Vad hittar han på för nåt imorgon?

Hälge: Wedin tillbaka ?

Andersson: Ja, Wedin fanns väl inte med i förlustmatchen mot Skellefteå? Här fick vi väl en gång för alla bevisat att en roll i en förstakedja i SHL är en alldeles för stor kostym att bära för Oliver Johansson som läget är nu. Med Anton Wedin tillbaka får vi tillbaka både djup och spets i en viktig producerande enhet som behöver vara starka och göra poäng i varje match.

"Läget i laget

Det senaste är att Didrik Strömberg fortfarande är sjuk och inte följer med till Leksand, däremot är Anton Wedin tillbaka på bussen."

Man lär väl sitta och bita på naglarna i ovetskapen/ångesten huruvida Anton Wedin också är i skick att faktiskt lämna bussen väl framme i Leksand i morgon...

Rip Kirby: Varför skulle Wedin inte vara i skick? Om du inte menar att han somnat på bussen för att hans nyfödde håller honom vaken?

Rico01: Det GÅR ju att tolka lite som man vill med: "..däremot är Anton Wedin tillbaka på bussen", som man skrev inför match. Jag skojade till det lite bara ;)

Rip Kirby: Hoppas bara att LAGET INTE '' sitter kvar på bussen '' som ev kan ha inträffat tidigare efter uppehåll

Rip Kirby: Jag diggar och saknar #29, #51 och #57 riktigt jävla hårt. Den är väl och förblir en dröm, bara för att vi inte har någon anan som i närheten klarar av rollen som offensiv kraft bredvid Dahlén och Kapanen. Hade vi haft det hade Timrå IK på allvar kunnat utmana Färrjstas forwardssida... vi har ju redan bevisat att det inte är så himlansch enkelt att göra mål på Timrå IK den här säsongen (fjärde bästa lag i insläpppta mål).

I mina drömmar tänker jag #sm-slutspel #extern sponsor #nu får du visa ditt rätta ansikte Kimmo Kapanen

Skulle aldrig ta final och guld i min mun när det gäller TIK. Är för ödmjuk för det. Bättre att visa än att skräna å skrävla.

TIK_TIK: Jag är på din linje till 100%.

mattias - 74: av nån anledning spelar vi aldrig bra efter uppehåll men eftersom detta är ett kortare uppehåll så lär ni bara vinna i OT/straffar

mattias - 74: Lycka till i matchen (lite) hehe.
En fråga, har hört från leksingar på jobbet att TIKs supportrar var de värsta, de var dryga och fulla som svin. Något du hört något om eller?

Peacedog: undrar egentligen vilka som generellt har de törstigaste supportrarna? Är vi top 6 där också?

OlliJanne: Tror LHC ligger i topp där. Eller kanske handlar enbart om dåligt omdöme för dem...

Peacedog:

Nej ingenting faktiskt, tror inte de är unika, finns folk som inte kan sköta sig i alla supportergrupper, vissa skall hålla sig till Loka när de är på hockey, vet att det var tjafs förut något år med LHC:s fans men det kommer ju inte som någon överraskning

Tips, inlag om Olli på TV4:

Rico01: Grymt fint reportage.

Rico01: Han vet hur han skall jobba med laget för att gå långt i slutspelet!!

Minns när Lyytinen kom till er och spelade hans första match mot oss, och han var riktigt bra. Vad har hänt med han?? 8onde back i Leksand nu..

www.falukuriren.se/2024-12-26/fran-kvartsfinalsucce-2023-till-attonde-back-i-leksand-2024/?shareSource=sharebutton

Lulessss: För hög lön!!?

cloon: Pilö med på uppvärmningen men inte i laguppställningen🤔

Lulessss: Tror han varit skadad så det kan vara en del.

Rico01: Från deras forum iallafall:
”Boffeee skrev:
Har Lyytinen vart skadad/sjuk?
Eller hur kommer de sig att han är reserv men rindell går in i andra.
Lyytinen har vart stabilare än rindell imo”

Och någon svarade
”Petad...”

Lulessss: Brist på självförtroende skulle jag gissa på.

Verkar bli fullsatt på lördag mot gnällisarna.

KulltorpsOlli:
Blir orolig när jag ser Leksand spela hockey, totalt överlägsna i 1a perioden sedan slutar man spela efter 2 - 2

Blir kval detta, men det skall det inte bli med detta laget vi har.

Måste in någon ny röst i båset, challe B är som en jävla fågelholk varje match

mattias - 74: Äh, det var en jämn match. Rindells misstag släckte ju matchen för er. Sen har ni inte bästa självförtroendet för tillfället, vilket påverkar i jämna matcher såklart.
Det löser sig. Ni kanske får tillbaka ngr spelare snart också?

KulltorpsOlli: Aldrig att Leksand får kvala. Ni är alla gånger klassen bättre än Modo. Linköping eller HV, där har du mina två närmsta utmanare till kval.

mattias - 74: Så är det såklart, blev bara förvånad för att jag aldrig hört någon klaga på det sättet, särskilt inte leksingar som brukar trivas med tikare vad jag förstår.
Någon har väl stött på en ilsken tik, med dåligt ölsinne ;)

Någon som vet om det går att se matchen i morgon på bar i Stockholm?

Lite kul statistik, som dom flesta säkert redan vet.

Juel leder målvaktsligan, 92.91%
Vi ligger på 5e plats i antal vinster i ligan, (16)
Vi ligger på 6e plats i antal gjorda mål (73)
Vi ligger på 4e plats i PP 28.79%
Vi ligger på 3e plats i BP 79.31%

Undra hur det såg ut ifjol vid denna tid :)

Gooode: PP är nog den stora skillnaden från förra året. Jag tycker vi hade ett ganska bra försvarsspel (som Ante hann sätta) men vi brände mååånga bra A-chanser ifjol, framför allt i PP

OlliJanne: Linus Nässen lagar mat.

Gooode: Jacke hade 93,3 igår. Ändå kritiserad. Det är tuffa krav vi har på våra spelare ;-)

Tjalle: tyckte jacke var riktigt bra igår. Första målet ska han ta i mitt tycke men annars lugn och stabil. Inte så att alla puckar juel släppt in har varit otagbara, kör på jacke nu och ge han självförtroende:)

russkiy medved blyat: Jacke var bra. Tror det blev någon halvträff på första målet så han blev lite lurad. Andra, sitter den i kryllan så är det bara att ge sig!

JAAA!
BIK tar ledningen.

TIK_TIK: I boxplay 😂😂😂

Piss!

Tjalle: Ja verkligen kunde varit minst 2.3 mål redan i 1a perioden för Leksand rädda kvar Timrå i matchen

TIK_TIK: Djuu toppar i nuläget HA 😂😂😂

Okej, läge att en gång för alla att vara helt jävla allvarliga här och nu: Men hel-ve-te vad det stinker att se Ante i LHC-skruden..

Rip Kirby: det skulle vara intressant att veta vilka lag som han tackade nej till!

Tom Topp: Jag funderar om Cluben hade kontakt med Ante innan man sparkade Klas, det gick ju så fort och är det så det brukar fungera, iaf är det jäkligt fult mot Klas.

Villervalla: youtu.be/nIU3YF42T_A?si=j7ORfh3RG121VQOS

Antes interjuv känns inte som den är i närheten av den pondus Olli leverera gång efter gång.

Villervalla: Som jag sa förut , Jag tror inte det var Klas som var felet med klöbbens säsong . Han verkar vettig som tränare

Henrik_Tikare:
Ante är ingen dålig tränare. Han räddade oss mot DIF och fjolåret skäms inte för sig.

Bra Viggo byte!

En ass på Edstroms mål va!

« · 2789424 · »