The great one: Madsens, Marklunds och Karlundens kontrakt går ut efter 25/26. Landén och Samuelsson har kontrakt t.o.m. 25/26 +1. Ska det göras något åt nummerären, så är det väl läge efter denna säsong? Det kanske ger sig självt. Någon av de tre förstnämnda kanske vill hemåt. Vem vet?
jk: sen kan ju trivsel och chans till speltid och roll vara en viktig aspekt som gör att man väljer en klubb som Timrå IK.snarare än att man tjäna 10-15000:- mer i månaden ingen annan klubb .många hockeyspelare har ju i vanlig dödliga mått mätt egentligen ändå jättehöga månadslöner .
Hur kontrakten mellan klubbarna och dessa individer ser ut vettifan…
Kanske kan Domustrappan bjuda med läkare och tandläkare och kanske Bikkarna i ett avsnitt så kan dom redogöra för hur deras roll ser ut.
Läkare reser inte med på alla bortamatcher va?
Tandläkare är av vikt, för spelarna alltså…
Skador måste dokumenteras av dem för framtida försäkringsärenden i samband med renoveringar… Det skulle bli ett jäkla spring hos FTV annars… Skydden är dem väl inblandade i med tänker jag.
Sedan tvivlar jag på att klubben står för samma lön som om dessa var anställda på privatkliniker men jag vettefasen.
Timrå Isstadion: nej vi har inte neggat Nässén men han kommer nog bli för dyr. Är det bara jag som skulle vara nöjd om vi stjäl en pinne ikväll? För inte kan väl ett ineffektivt, skadedrabbat Timrå vinna på Hovet när de aldrig gör det annars? Å vem fan har hittat på spelschemat? Varför har vi DIF borta för andra gången på raken? Hade suttit rätt fint med DIF hemma idag istället
JanneH: Spelschemat är skevt som sagt. Men har nog landat i att det är välkommet med att vi har flera hemmamatcher att se fram emot. Särskillt med tanke på JVM e och att vi varit starka hemma.
Zäta75: min förhoppning om Lundmark: Några mål inget överdrivet men mer än Pääjärvi, några ass, sannolikt andra ass. Framför allt, vass forecheckare tung närkampsspelare, några rediga tacklingar som får hemmapubliken att leva rövare och motståndare att tjura ur. Framför allt energi, väldigt lite tid i arenan utan leende!
Ingen stjärna men en spelare som naturligt står bakom mycket av de egenskaper som är Timrå hockey!
Han kommer inte att bli en O Kapanen men han är lätt att gilla! Lär bli avstängd något med men inte för att han är en elak jävel utan att ligga på gränsen kan ge sånt…
Söderöver: Tror inte Christian (läkaren) är anställd på heltid av Timrå, har en bekant som låg inne på sjukan för någon vecka sen och då hade han Christian som läkare.
Har också reagerat på att det är Per (massören) som brukar komma in på isen när de behövs på bortamatcherna så Christian är nog mest bara med på hemmamatcher. Finns väl säkert något SHL direktiv att man måste bistå med en läkare som hemmalag.
Söderöver: Just tandläkaren är (väl?) inte anställd utan har egen privatklinik men har avtal med Timrå IK. Kan tänka mig det omfattar att kunna ställa upp med vård på mycket kort varsel, typ efter match eller så...
Tom Topp: Dagens bästa nyhet faktiskt! Jag har låga förhoppningar i kväll, men å andra sidan har Timrå hittills överraskat mest mot Frölunda och Färjestad, medan vi haft svårare i förväntat enklare matcher mot ett skadeskjutet Linköping och Malmö, så varför inte hoppas på det motsatta i kväll nu då. 😛
Söderöver: Blir intressant bakom kulisserna med Lundmark och Freij i samma omklädningsrum..... två stämningshöjare och spjuvrar som lär locka fram en trevlig och rolig stämning i gruppen.
Söderöver: Jag är faktiskt inte oäven över att testa Lundmark i PP. Tycker han visade ganska fin teknik på direktskott och sådär. Även om han kanske inte alltid kom till de lägena då han oftast spelade i botten 6 och mer defensivt lagd.
Montén Python: det jag fångade upp för egen del kring senaste sejouren i Timrå var väl att när han spelade enkelt och rakt var han riktigt bra. Snabb intensiv och rakt på!
Gjorde inte han ett ruskigt snyggt kontringsmål där han bara släppte pucken in mellan benen på LHC keepern?
När han prövades högre upp tycker jag han försvann för plötsligt skulle han bidra i spelet mer och då blev det punka.
Framför mål var han svårflyttad och orädd.
Rollerna i 3e-4e kedjorna är skitviktiga och det är en del i min frustration i vissa matcher nu…
Vi blir så jäkla snälla och timida.
Vi behöver ha mer omrörande i grytan tycker jag,
Walli blir hemsk ensam och Boyce är också snällare än tidigare tycker jag.
Smörgåsen : Med tanke på hur Levinsson och Westfält ändå klickar så kan den där tredjekedjan bli fantastisk när den kompletteras med den tyngden. Spännande!
Andersson: Kan man hoppas på lite bättre aggressivitet och tacklingar idag från framförallt MPS, Forsmark och Nässen. För mesiga tacklingar överlag (som att dom dansar "bump" ) Snabbare uppspel och omställningar vore också önskvärt. Lite bättre och snabbare avslut vill vi också se. Men framför allt passion och kämpaglöd.
Såg Vimmerby-Modo igår och det är ju inte det faktum att Modo går kräftgång och att Modoiterna (i vanlig ordning) gravt överskattat sitt lag inför säsongen som förbryllar. Det är ju närmast en naturlag. Det är den där inställningen att "äntligen slipper vi tråkiga SHL. HA är ju Sveriges mest underhållande liga, nu får vi äntligen se lite rolig hockey!" som är helt obegriplig. Vimmerby en fredagkväll, en inramning som skulle få NSK att rodna skamset. Ett spel som är så många steg ner i kvalitet att min 11-åring undrar om det är riktig match eller träning. Hur FAN kan man kalla det mer underhållande? Det sprakade inte direkt kring matchen
Montén Python: Inte bara poänggörandet det är en sak. Han ser mest bara inte ut att vilja vara här, tycker han ser ganska loj ut och ointresserad ut helt ärligt
steveroper: Sedan är de rörande överens och varit övertygade sedan silly om att de har världens bästa lag på papperet vilket är ytterst tveksamt, samtidigt som de vill kicka sportchefen.
JanneH: Har för mig jag läst 175k på Nässéns nuvarande lön. Men kan ha fel. Hur som helst så tycker jag inte vi bör behålla honom om han vill ha löneökning. Börjar vi komma upp över 200k i lön på en back så kan vi definitivt hitta nått lite bättre.
Förövrigt så är det synd att Kollar har kontrakt med Malmö nästa säsong. Hade gärna sett honom som tränare i Timrå. Verkar få ut väldigt mycket av sitt spelarmaterial, trots lägst spelarbudget. Vilket varit ett par säsonger i rad nu.
Montén Python: ja för 200K förväntar jag mig fan så mkt mer än vad Nässén visat här. Även behålla till 175k börjar låta högt men byta för bytandets skull är jag heller ingen fan av
Montén Python: Ang är en bra lirare helt klart skulle han vara en fin rekrytering också, tänk att kunna landa Ang och Hugo för Dalles pengar de hade varit nåt de😁
Säsongens hittills viktigaste match ikväll. Antingen är vi ikapp DIF och har häng på MIF. Eller så är topp 6 rökt. Minst 2 pinnar ikväll krävs. Det kan gå, men det blir inte lätt. DIF overkligt starka på hovet.