1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606087 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Det verkar som världen också blivit mer dyster och fler onödiga konflikter.

Montén Python: Torines lämnade väl för att familjen flyttade med sonen som började spela hockey i ett annat lag?

Sen följde familjen med sonen nu igen när han kom in på Timrås hockeygym igen.
Det är iaf upplevelsen jag har fått utifrån ha läst artiklar och surrat med lite folk kring juniorverksamheten.

Tom Topp: intressant iakttagelse, 3 raka säsonger där spelarna, under säsong, får reda på att coachen inte kommer fortsätta. Skulle detta kunna påverka prestationen?
Hockeyspelare är ju trots allt tävlingsmänniskor och kliver man ut på isen vill man väl vinna varje match. Jag gissar att vi kanske letar enkla förklaringar till ett mer komplext problem.

Cobbel: Jo nått sånt var det ju.
Har rätt svårt att tolka detta som att han lämnade pga "hat och kritik"

"– Jag lämnar ett fantastiskt jobb av familjeskäl och det känns rätt att meddela detta beslut så snabbt jag kan för att ge styrelsen tid att rekrytera en ny kraft som kan ta föreningen vidare."

Montén Python: Det är rent bisarra påståenden, men likväl fick snubben 16 lajks.

Maktankan: själv får jag aldrig några lajks men jag kanske inte är tillräckligt bisarr för det? Äre nån som vill köpa en beg. offerkofta förresten?

Maktankan: mycket underligt.

Montén Python: Det bästa för klubben i syfte att få ambitioner att driva klubben framåt hade varit...
*Torines som klubbchef
*Kapanen som sportchef
*Jokinen som tränare (pga hans push för att få in vinnarkultur i föreningen.....under match behövs dock en assisterande coach som sköter matchcoachningen)

« · 2995013