1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613982 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Junland & Wennerholm två clowner 🤡🤡

BlackBay: Jag tror jag såg alla hemmamatcher med Lill Strimma efter återkomsten. Han var verkligen en helt unik spelare på den tiden. En back långt före sin tid.

JonteD: "det var svartvitt ute på den tiden" ha ha ha, ja för det var färg TV som på 60-70 talet satte färg på världen

JanneH: Köksstrumpan, inte hört talas om den? ;)

Rip Kirby: "sätt en nylonstrumpa äver TVn och det blir färg TV". Troligen det bästa aprilskämtet någonsin

JanneH: "Köksstrumpan"????? Nu har det brunnit runt totalt för en annan haha

Rip Kirby: ha ha, jo jag reagerade på det uttrycket men fattade vad du menade ändå.
"Köksstrumpan": är det vad Leif Strömberg kallar sig när han lagar mat tro?

FH - avdammad: Härligt med en del nostalgiska inlägg idag. 1965 var jag nio och fick börja följa farsan på Timrås/WÖs och Giffarnas matcher. Dessa lag fastnade längst in i hjärtat och är kvar där lika hårt fortfarande.

Ens välmående följer formkurvorna på lagen på gott och ont. Mitt nick är en hyllning till en av mina första idoler, Lennart ”Knutte” Lind som var målvakt i TIK under 1960-talet.

Då fanns det inget plexi ovanför sargen utan det var ”hönsnät” bakom målen så där kunde man stå och skrika hejarop till sin målvaktsidol. Bakom varje mål fanns också måldomaren i en liten kur, med en röd och grön lampa som han kunde tända och släcka i samband med om en puck var inne eller inte. Dåtidens VAR och situationsrum… 😊.

« · 3034122