1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604662 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
....Nyström skriver i sin blogg om hur han tog med sin dotter på Sveriges träning i måndags "....Sen tyckte hon det var stort att Sanny Lindström frågade henne hur gammal hon var, senare på kvällen berättade hon: ”Vet du, mamma. Hockeygubben pratade med mig. Och så hade han tappat tänder. Han hade fått en puck i munnen"

"Hockeygubben" Sanny ...=) klart hon blir stolt när det är en Timrå lirare.

så tackade tydligen Foppa nej till Stanely cup titeln ikväll. :)

Wikegård bloggar...

wikegårds fuderingar kring Timrå för framtiden...inte nattsvart,kanske söker han jobb?

bäver:
ja varför inte, Wikegård skulle gärna få ta över Challes plats
men de är bara vad jag tycker de

Jesse P: Håller med. =)

Jesse P: Mmm. Och sen Marie Lehman som ny sportchef.

Bragd-Birger: Haha den var bra ;D

...så hoppas jag att alla läst Jimmys Nubben-krönika på tikare.se. Som vanligt vacker och tajt läsning.

Lite Galdare blir man av denna läsning.
Kan gå fortare med Mika

jonmannen: Det är ju inte så konstigt, han skall ju spela i slutspelet med Modo, om dom går dit.

John K: Så vitt jag vet så är han inte registrerad för Modo så det är en omöjlighet

John K: Fan vad jobbigt när man svarar på ett inlägg som nästan är ett dygn gammalt.
Det ser ju helt meningslöst ut när man läser ett inlägg av din karaktär.

I övrigt så kan inte mOdO registrera någon ny spelare efter 31:a januari - så du lär inte se Foppa i något slutspel. Eventuellt NHL-slutspelet då, där det är trading-deadline den 26:e februari, tror jag!

Hockeysverige har gjort en intervju med vår Henrik Zetterberg =)

Mycket nöje =)

..så känns det skönt att i stort sett hela laget är klar för nästa säsong (er). Det som fattas nu är kungen Hahl, Några klassbackar o kanske nån el några toppforwards.

Smakar mummapuppa det här.

Tack Jimmy! För en helt suverän och minnesvärd krönika...

Kevin O Shea: Kan bara instämma...Och vilket perfekt avslut också på Jimmys krönika....Nubbens självklara hjärta för en trogen supporter.

Snoop: Härlig läsning,man måste ju få drömma lite,hoppas nåt slår in för honom...

jag ser ljuset i tunneln........eller är det bara tåget som kommer

bäver: fellänk

bäver: sorry,kolla skadeläget i ST

Jimmy Hamrins artikel om Kent Norberg.

Jimmy, en bra skriven artikel som beskriver Nubbens karriär i Timrå IK. Tack för den!.

Jag har läst artikeln i sin helhet och min reflektion blir att allt inte kommit med, vilket är naturligt. Tex så har Nubben varit fantastiskt engagerad när nya spelare skall etableras här. Han har tillbringat timtals tillsammans med spelare och deras familjer för att skaffa bostäder, möbler, dagisplatser mm.
Han har med andra ord gjort ett kanonjobb och det skall han ha all kredit för. Men om man läser Jimmys artikel lite mellan raderna beträffande t ex spelarvärvningar så har inte allt varit enbart positivt. Det Nubben fått så mycket rosor för är just spelarvärvningarna. Det kanske har skapats en alltför positiv bild av detta? Utan tvekan har han dock blivit en stor tillgång för Timrå IK. Det jag med detta vill få fram är att vissa kanske helgonförklarat och glorifierat honom i alldeles fel proportioner i samband med hans avgång. Sånt skall man akta sig för att göra. Han har gjort ett bra jobb, punkt. För detta har han också fått bra betalt.

Nu ska han ersättas och vi får hoppas att Tik's ledning vaskar fram en duglig efterträdare och att den nye får en positiv inledning i sitt nya jobb. Vi får, när vi vet vilken det blir, önska lycka till!

Nu gäller det att blicka framåt och börja samla poäng så att vi säkert går till slutspel. Väl där får vi hoppas att inte skadeeländet hindrar oss att gå riktigt långt!

Just GO FOR IT!

Är det bara jag som gillar GPs rubrik "´Zäta bakom Detroits seger", under nyheter. Detroit torskade ju med 5-3 :)

Jag säljer mitt sittplatskort för resterande matcher i grundserie.
Bra plats på Sektion H Rad 9.

Det är fem matcher kvar....

Skall vi säga 600:-..?

Mvh Shadar Logoth

Shadar Logoth:
Perssinen borta resten av säsongen sorry alla Fans
de va nåt sånt jag anade!
trist om vi nu skulle nå till slutspelet trots allt!!

Ny sportchef blir naturligtvis Niklas Wikegård, tränare vill han inte bli men sportchef det smäller högre. Åsså värvar han hit Jimmie Ölvestad å Hörnqvist från fjollträsk. Busenkelt om man tänker efter..

keni: Hur vet du det? Vart står det?

Hahl Bundy: Titta in, droppa en dräpare sedan logga ur igen utan hänvisning till källe eller något. Inget sjysst uppträdande tycker jag...

mikenomad: Kniv i ryggen bara åsså drar man :)

Hahl Bundy: Jag hittar inget på nätet om det, hoppas det inte är sant

Theo: Med vårt flyt i skadeträsket är det nog tyvärr det. Eller snarar brist på flyt.

Hahl Bundy: Ja, inte betvivlar jag att det är så. Motsatsen känns väldigt orealistisk, herregud, det är ju TIK vi pratar om!

mikenomad: Sassa brassa mandelmassa, vi vill höra röntgenplåtar rassla.

Nya ramsan framöver?

Hahl Bundy: Heja Timrå friskt humör! Kan vi undvika hjärntumör?

Hahl Bundy: He he....

Vetefan hörru, hjärntumör är nog bara en tidsfråga.

mikenomad: Hur ska man undvika såna här skador? Jontes knä hur kan man träna förebyggande för sånt? Eller ett opererat diskbråck?

..så är det väl till att ha en så bred trupp som möjligt nästa säsong. Man får väl blicka ditåt jämt. Det är det som vi TIK:are överlever på:
"Nästa år då.......!"

Hahl Bundy: Jontes knä är nog ren och skär otur. När det gäller Pärssinen och vissa andra (t.ex. Hynning) möjligtvis så att värvningen av dessa kan ifrågasättas. Hur såg deras skadehistoria eg. ut, hur mkt av chansning pga detta var det att värva dem? Var man alldeles ovetandes om deras skadebenägenhet eller är detta något som uppkommit senare, skadebenägenheten alltså?

halflife3: Nä det får vi nog drömma vidare om.
Wikegård sa senast igår i studion, i sändningen av LG Hockey Games att sportchef inte var något som han skulle kunna tänka sig att bli

Är detta laget vi får se på is nästa Torsdag och resten av säsongen!

Ja vi lär ju gå riktigt långt om vi inte ens kan spela med fyra hela formationer, vilken bredd vi har just nu, en skada så kan vi inte ens köra med ett avlastande ytterforwards par, eller kommer Kokko bli center?

Ja om inte Hynning och Pärssinen kommer komma tillbaka snarast, kan man ganska lungt säga att vi inte kommer gå långt i ett slutspel, lagen vi möter vet våran sistuation och klart de kommer vilja skada ytterliggare några.

Backlund

1:a
Moe - Lotvonen
Svensson – Hahl - Tenkrat

2:a
Lindström - Jonsson
Axelsson – Regin – Sundh

3:e
Kokko - Koskinen
Carlsson - J Andersson - E Andersson

4:e
Erixson - Styf
Lander - - Pääjärvi

Skador:
Pyrret
Pärssinen
Hynning
Hedström

Att se skadelistan är ironsikt 4 spelare som platser i en första lina och där varje individ förser laget med spets kompetens.

AJA - vi får se hur långt det räcker men idagsläget känns en semi otroligt långt borta!

Det är sjukt egentligen att vi spelare med två 91:or i laget, utan dessa skulle Timrå bestå utav 9 stycken spelare.

Av A-lagstruppen som Nubben gjorde till denna säsong kan vi tillgå prick 9 stycken, detta är ett skämt.

Vi må ha en av Sveriges tunnaste och vekaste trupp, garanterat.

Detta får bieffekten att våra spelare som är tillgängliga inte kommer spela på topp då de inte komemr våga gå in i närkamper och bli skadade, för det har inte Timrå råd med.

Ja Föreningen har gått på en riktig nitlott i och med att de inte tog in någon extra spelare innan 31 januari, Varför i H-vete tog man inte tillbaka O Johansson?

Nubbens sista tid i föreningen visar sig tydligt nu han gjorde inte ett skit.

lungan: Nu ska vi ju försöka vara lite positiva, i ett ev slutspel är förhoppningsvis både Hynning och Pyrret med och med Pärssinen vet vi inte riktigt ännu.

lungan: 9 spelare?? Lite fler än så har vi väl ändå...Å Sveriges tunnaste, hejda dig....

Det är inte bara otur när det blir skador så här varje år. Dax att spelarna tränar mer styrka och lägger på sig 5-10 kilo muskler. Laget måste vare det klart minsta och klenaste av alla lag nästan ingen kan tackla klart det blir skador då. BYGG MUSKLER går inte bara och springa och träna kondition som dårar. Värva STORA STARKA spelare det finns ingen sån nu när sanny drar. Backbesättningen ser inte klok ut bara myggor och ölbackar !!!

Modano: "FÄLL UT PUNGEN OCH LANDA!" som Mikenomad (tror jag) skrev i ett tidigare inlägg! Lotvonen är ju åtminstone ett huvud längre än de flesta elitseriespelare i dag!

Roade mig med att sammanställa dessa fakta från eliteprospects.com

Här kommer en lista sorterad på tyngsta laget överst.
Ber om ursäkt att det blir svajiga kolumner:

Lag Ålder Längd Vikt
Linköping 26,46 185,58 90,00
Södertälje 27,77 183,35 89,50
MoDo 26,32 183,08 88,76
Mora 26,33 183,63 88,67
HV71 27,52 183,96 88,12
Timrå 25,38 184,33 87,88
Djurgården 26,58 185,46 87,79
Brynäs 26,80 182,52 87,68
Luleå 25,52 183,52 87,52
Frölunda 27,04 183,85 86,73
Skellefteå 27,16 182,60 86,68
Färjestad 26,62 184,42 86,08

5-10 kilo mer per spelare känns kanske lite väl mycket ;-)

Fet-Ecke: Lotvonen stor kan man vara men kan man varken skjuta eller tackla då är det bara skicka skiten. Men du är väl ett inavel som inte kan se verkligheten som många andra. Men du vill ha backar som varken kan tackla eller skjuta kvar så förstår du ingenting P.P och Box play måste man ha bra backar till om man ska vinna SM-guld mens du lever. Inte backar som skjuter "alla lösa går om" i P.P. Du vill bygga laget 10 år till på våra snabba menlösa myror lotvonen och kalle som blir skadad bara nån hostar på dessa "vindhundar med kasta tom plånbok från blå" 3-4 TUFFA backar annars samma skit nästa år och kvalserien nästa

Modano: heja modano.. du verkar vara en smart och ödmjuk kille .. är du från övik ?

lungan: nu tror jag kanske inte att det bara var nubbens fel,,, han har ju folk ovanför sej

« · 980274 · »