Ambroo: Han kliver fram nu i slutskedet av serien för att varva upp inför slutspelet. Det är jag övertygad om. Hans två mål senast vara bara en försmak av vad som komma skall. Ohyggligt skola det vara för våra motståndare. Bäva månne de!
Nej, skämt å sido. Jag hoppas att han kan fortsätta som han började förra matchen. Eller egentligen som han varit på slutet. Skillnaden förra matchen var att han fick med sig målen.
I fjol, när förutsättningarna var de samma, gjorde jag en film som gick under namnet "Återuppståndelsen". I år vill jag fan i mig göra en film som heter "Upphämtningen". Låt oss hoppas att det börjar imorgon.
Kerstin_k: Helt rätt Addis. Men samtidigt så känns hans dalar större än Linda Rosings klyfta. Å andra sidan så skräller ju även hon till emellanåt, men ändå...
Förresten, du ska ha tack för att du gav Gibbe låttiteln. Av någon konstig anledning så hade jag förträngt mina forna favoriter och ett utav deras skönaste verk, åtminstone på livefronten.
Ambroo: Jag tror ändå att han har hittat sitt spel. Om inte annat får han jävligt mycket speltid nu och lär förmodligen få det ett tag framöver. Det borde ju göra honom gott.
Är också intresserad av att se vad Hynning kan prestera. Även om jag inte sätter några större krav på honom. Men enligt Challe hade han ju sett "sjukt het ut" på träningarna.
Kerstin_k: Exakt. Och så fort vi får tillbaka ett par forwards så kan ju Riku Hahl börja koncentrera sig mer på det offensiva spelet också. Det underlättar ju för Petr T.
pratarn: Kan det vara så att det är Challe som ligger lite pyrt till snart? Själv så skulle jag inte sörja om så vore fallet,jag tycker det visar sig mer rättvist i tabellen nu med tanke på Timrås spel denna säsong. Även när vi var som "bäst" så kan jag inte säga att jag var glad över timrås spel. Poängmässigt tycker jag det därimot var klart mycket bättre.. Klart man kan skylla på skador att det går grus i maskineriet, men jag tycker inte det kan förklara allt.
TIKbiff: Visst kan det vara Challe men det tror jag inte. Tror snarare det är Östblom i Brynäs med tanke på uttalandet där att Brynäs mkt väl kan tänka sig att byta tränare i en ev ks...
mikenomad. Jag börjar må dåligt nu. Vet inte hur detta ska sluta. Groggarna gör inte heller nån verkan, ångesten kommer alltmer smygande. Mycket obehagligt.
Hahl Bundy: Äsch...jag är bortom räddning...ett ganska skönt tillstånd. I mina bästa stunder lyckas jag formulera ett par tre konstruktiva tankar i rad, övrig tid går jag runt med ett fånigt leende och tror att TIK är världens tuffaste lag som kommer resa sig på 9 och vinna SM-guld längre fram i vår. :-)
Hahl Bundy: Ett tillstånd som kan liknas vid nirvana och som tillkommit efter tillräckligt lång Golgatavandring. Droppen som fick bägaren att rinna över var några få sekunder i torsdagskväll på jobbet. Efter att strax efter 21.00 ha lämnat datorn och HS tillfälligt med vetskapen att det stod 2-1 till TIK, så möttes jag i av sportradions måljingel och C. Jonassons ( denna gigant bland giganter i de inavlades värld) upphetsade stämma då han med illa dold förtjusning förkunnade att LCH vänt matchen på 40 s.
mikenomad: Kan inte låta bli att klistra in ett klassiskt inlägg från Smokey. Håll till godo :)
Sv: Ang. Timrås skrala öppning
Jag håller med Sune & co. Timrå skulle inte ens ha en chans mot Djurgården.
Höstsonaten av Ingmar Bergman på teve i går. Ångest när den är som näst bäst. Bara TIK rockar fetare i leriga blöta höstmörkret.
Missa inte årets Ångestfestival i Timrå Centrum den 28-29 Oktober.
Svarta "party"-tält med gravöl och tungt rödvin i drivor. Årets nyhet är ABSINTHE-baren på Domustrappans gråkalla betong. På scenen visas alla baklängesmål i slowmotion. Kristina Lugn läser ångestdikter och Kikki D småstrippar halvhög på T-röd... Vem blir försteman i grågubbeparaden? Rösta nu! Vinnaren får ett presentkort på Fonus.
Årets ångestfestival i Timrå sponsas av Losec och Kents fanclub.
Det är aldrig för sent att dö. Smokey @ snarfabriken 2005-10-04 16:22
mikenomad: Det jag undrar över är hur kan man låta så fantastiskt lycklig över detta o samtidigt försöka låta "nyanserad" o att försöka säga att Timrå kämpade bra o att dom åtminstone var värda en pinne?
Hahl Bundy: "Kikki D småstrippar halvhög på T-röd"...hmmm...med fyra ungar och en femte på väg tror jag äntligen att jag hittat ett preventivmedel som faktiskt skulle funka.
Jadu. Måste säga att de var bra gjort idag. vore roligt om klacken kunde övan in den där ramsan och köra på Tisdag mot Inavel SK. Tror Timråvinst mot Modo är bättre än en av...ning
Är det någon som vet hur kvalet till veteran sm i Njurunda gick igår? Deltagande lag var Timrå, Sundsvall, Njurunda och Mora. Hittade inget på njurundas sida. Mikenomad, Jimmy eller #30 vet kanske någon av er något?
bisterfinnen: Passar ju som handen i handsken, vore rätt underbart att se hela klacken köra den....sjysst distans till eländet liksom. :-)
Förresten, vad lika ni är varandra du och din bror. Är ni tvillingar? Fast det kanske bara var det att ni hade ung. likadana kläder samt blonderat hår båda två som gjorde att ni såg så lika ut....
"Spelarna har gett upp. Det var ett lag i spillror som värmde upp före matchen mot xxxxxxxxx. Ett lag utan hopp. Spelare utan tro på sig själva. Hängande huvuden, fladdriga blickar och håglöst uppträdande med dålig koncentration under uppvärmningen skvallrade om ett lag som inte trodde på att xxxxxxxxx kunde besegras. Är det så är det illa. Stämmer rapporterna om att xxxxxx uppvärmning var en ”katastrof” så finns inget hopp.
Som man värmer spelar man. Ingenting fungerade. Försvarsspelet var kaos. xxxxxxx gjorde inget rätt. Det hela var över på några minuter. En gäng uppgivna hockeykillar som la sig platt till marken – eller isen om ni föredrar det."
Detta är ett utdrag från dagens nr ur lokaltidningen från vilken ort laget huserar. Tänkte bara att alla gnällspikar härinne skulle få lite perspektiv och inse att det finns de som har det betydligt värre. Innan det börjar gapas om "kris", "pinsamma insatser", "katastrof", "kvalserie" och andra undergångstermer. Innan vissa börjar gnälla om hur uselt spelare och ledning i TIK hanterat situationer gällande allt från spelet på isen, värvningar, träningar till kaffebryggningen på kansliet.
Vi är trots allt inte SÅ illa ute... En ask Läkerol till den som först gissar rätt lag från ovanstående krönika.
Tycho: Håll med om att liknande beskrivning i t.ex. ST om vårt eget Timrå IK skulle innebära slutet för många av våra supportrar. Jimmy exempelvis skulle, med tanke på hur dåligt han enligt de egna krönikorna mått efter den senaste tidens kräftgång, antagligen återfinnas i ett skick där det är tveksamt om återupplivningsförsök skulle vara meningsfullt.....
Att seger igår kändes som något extra kan nog alla skriva upp sig på. Men om detta var starten på något bra vågar man inte ens hoppas på. Denna seger gav för studen en lungande känsla. Och det var med samma villkor som Timrå för engångsskulle fick möta ett motstånd som hade samma manfall. Var denna matchen bara en tillfällighet, eller skulle Timrå faktiskt ligga etta i serien om vi inte haft dessa otroligt tåkiga skador.
På tisdag är det en ny match och jag hoppas på att vi får tillbaka 2-3 spelare, vi kan omöjligt spela med 15 gubbar i ytterliggare en match.
Hoppas Timrå bearbetar de sista nio matcherna, match för match, så finns det ett hopp att detta kommer resulter i något bra. Jag skiter fullständigt i om vi kommer 8:a bara vi kommer tillslutspel, med endast två spelare på skadelistan Hedström och Pärssinen. Då kan vi förhoppningsvis nå stordåd.
Det krävs 5 segrar till för att Timrå ska nå sin målsättning på 85 poäng. Vinner vi fyra till har vi 82 poäng, vinner vi tre har vi 79. Vinner vi varannan så går detta vägen är således slutsatsen. Hoppas innerligt att det nu blir så!
Eftersom ingen här inne visste något alt. inte brydde sig fick jag ta reda på resultatet från gårdagens kval till sm-slutspelet i veteran hockey. Timrå fick tydligen stryk i finalen av ifsh med 2-0. Sista i öppet mål, tät match där tik hade typ sju ram träffar. Tror att båda lagen går vidare till sm-slutspelet men jag är inte säker. Förmodligen lär väl ingen här inne veta det heller?
Leif GW Platon: Jag läste din fråga i morse och försökte, tyvärr förgäves, hitta resultaten. Medelpads Ishockeyförbund borde väl kunna informera, tycker man. Men där verkar uppdateringarna mest lysa med sin frånvaro.
Timrå är en liten kommun, som det kämpas och slits för att vi ska ha ett SHL-lag. Ett jävla gnäll på det mesta här. Finns det inga pengar eller begränsat då är det bara att finna sig i det! Men vi har ett SHL-lag likt förbannat!