1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601223 inlägg · 6212 ämnen

Brithén årets pajas?

121414 · » Till forumet

Sv: Brithén årets pajas?
Swordster: Efter att ha tittat noga på videoklippet som jag länkade till förrut ( finns med på detta länktips också ) så kan vi konstatera att en Timrå spelare ger Modoiten en liten knuff innan, han är alltså inte 2 meter ifrån, snarare 2 cm. Men den lilla knuffen borde inte göra så att han åker rakt in i Kapanen. Nån crosscheking var det definitivt inte, så Brithen är fel ute igen.

Sv: Brithén årets pajas?
Swordster: 2 meter ? och hur set ditt måttband ut ?

Sv: Brithén årets pajas?
Logan: Helt oskyldig vet jag inte men han var på efterkälken och nog ca 2 meter efter Wilde. Om jag gjorde en så dum grej så skulle jag också vilja kunna skylla på något!

Sv: Brithén årets pajas?
Swordster: Så Timrås #2 är helt oskyldig där då ?

Sv: Brithén årets pajas?
Swordster:
Har du rätt i och där åkte både Styf och MoDospelaren ut för roughing.

Om det är första situationen vi snackar om så är helt klart Brithén ute och djuphavsdyker. Det var en rejäl ful pååkning. För att vara specifik, en klockrenen.

Sv: Brithén årets pajas?
mike66: Jo det stämmer, men det här var den första situationen. I den andra blev det ingen charging!

Sv: Brithén årets pajas?
Swordster:
Det var två sådana situationer i matchen där en MoDospelare körde på Kapanen. Den första pååkningen var riktigt ful. Den andra pååkningen av Kapanen fick MoDospelaren lite hjälp om man ska vara ärlig.

Men Styf gjorde helt rätt och markerade tilltaget direkt genom att koppla nått slags brottartag på MoDospelaren.

Var också Timrå som fick första utvisningen iom denna nya regel som jag har fattat det. Utespelarna får inte röra målvakten utan då är det 2 minuter på botbänken direkt, är väl samma regel som i NHL även här i ES denna säsong.

Brithén årets pajas?
Mins någon Brithéns sågning av Z:a i ett Modomatchprogram förra året?

Nu har grodorna hoppat ur munnen på honom igen, så här försvarar han Wildes pååkning på Kapanen!

"- Martin kunde inte göra något åt den kollisionen eftersom han crosscheckades i ryggen och flög in i Kapanen, konstaterar Brithén"

Tittade han ner i isen eller?

121414 · »